Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alkohol og promille

NYTT TEMA
F1asko
F1askoInnlegg: 3
15.06.18 15:36

Hei! Jeg lurer på noe angående alkohol og promille. Hvor mange halvlitere øl (4,7%), er en (mann på 75 kg + 183 cm) nødt til å drikke for å være merkbart beruset for andre mennesker? Jeg er kun ute etter et cirka-tall.

På forhånd takk :)

fargerik
fargerikInnlegg: 54768
15.06.18 16:25
F1asko: Hei! Jeg lurer på noe angående alkohol og promille. Hvor mange halvlitere øl (4,7%), er en (mann på 75 kg + 183 cm) nødt til å drikke for å være merkbart beruset for andre mennesker? Jeg er kun ute etter et cirka-tall. På forhånd takk :)

Det kommer an på alkoholtoleransen.

F1asko
F1askoInnlegg: 3
15.06.18 17:36

Jeg er bare ute etter et cirka-tall. Bruk deg selv som en målestokk. Hvor mange øl må dud drikke, før andre merjer du er beruset?

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 57711
19.06.18 00:54
F1asko: Jeg er bare ute etter et cirka-tall. Bruk deg selv som en målestokk. Hvor mange øl må dud drikke, før andre merjer du er beruset?

Er du sulten, tørst og sliten, og nyter en halvliter på kaikanten i strålende sol og varme, så tror jeg du vil oppleve deg selv som beruset etter en halvliter.

JudasT
JudasTInnlegg: 5586
20.06.18 02:12

Det er helt vesentlig hvor fort du drikker. Men drikker du 4 halvlitere på halvannen time, kan du komme opp i 0,7- 0,8 promille, og det er såvidt merkbart. Se promillekalkulatoren

_roffe_
_roffe_Innlegg: 6699
20.06.18 02:18

Hvor mange halvflasker whiskey klarer en kvinnelig C-kjendis, å styrte nedpå inne på dassen til en neglsalong iløpet av 2 timer??

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45642
20.06.18 11:13
JudasT: Det er helt vesentlig hvor fort du drikker. Men drikker du 4 halvlitere på halvannen time, kan du komme opp i 0,7- 0,8 promille, og det er såvidt merkbart. Se promillekalkulatoren

Det er ganske mye, vil jeg si. Selv føler jeg meg temmelig beruset etter 4 halvlitere på 1,5 time, og jeg veier langt mer en 75 kg........

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester