Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pasjonsfruktsmak - borte vekk!

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45274
27.06.18 15:45

Jeg liker "gule" smaker, spesielt pasjonsfrukt. Hvorfor er disse produktene ikke i butikken?

Fikk lyst på denne i varmen - innom 2-3 butikker denne uka, men ingen har den. Bare kjedelige vanlige smaker.

https://www.tine.no/merkevarer/noisy/produkter/noisy-zero-mango-pasjon

Fikk smaken på rislunsj også, etter at den nye varianten kom - ikke bare de kjedelige med røde bær:

https://www.tine.no/merkevarer/rislunsj/produkter/rislunsj-pasjonsfrukt

Tilbud hos Rema nå - men innom to butikker siste to dager, hauger av kjedelige røde bær - ingen pasjonsfrukt !

Liker ikke folk dette, så butikken ikke tar det inn - eller er de utsolgt?

Langorm
LangormInnlegg: 8023
27.06.18 16:04

Dette synes å ha blitt et eskalerende fenomen som omhandler flere varesorter. Hvorfor? Fortjeneste burde vel være det første svaret? Hvem er det som bestemmer vareutvalget i den enkelte butikk tilhørende en varekjede? Butikksjefen? Interessant tema, siden jeg selv savner produkter som har blitt borte. Til samme tid observerer jeg andre produkter blir stående til over "siste dato".

DrSchwei
28.06.18 10:57

Ja, og det var et tilsvarende tilfelle her når Meny for en god stund siden hadde tilbud på Activa yoghurt. Så da at en med sitron var i utvalget som var annonsert. Min lokale Meny hadde fylt opp et helt skap, men selvsagt: Ikke en eneste forpakning med sitron!

Det var bringebær, jordbær og skogsbær. Jeg er så lei av disse røde bærslagene. De finne jo i alt av slike produkter.

Antar at det var butikksjefen som valgte bort sitron. En annen sak, ser at Hennig-Olsen har kommet med desserter - smaken er karamell og sitron. Karamell finnes i butikken. Ikke sitron.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 8252
28.06.18 11:12
DrSchwei: Liker ikke folk dette, så butikken ikke tar det inn - eller er de utsolgt?

Eg har hørt om tilfeller der det hjelper å spørra etter produktene.

DrSchwei
28.06.18 11:22
InnocentBystander: Eg har hørt om tilfeller der det hjelper å spørra etter produktene.

Det gjør jeg bare hvis det er produkter jeg kommer til å kjøpe gjentatte ganger, senest god tonic på den lokale Joker. Produktene nevnt over er ting jeg kjøper 1-2 ganger i løpet av en sommer. Og dette var også en mer generell betraktning - dels et spørsmål hvorfor "gul smak" ikke er representert blant de "trygge røde".

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 51754
28.06.18 13:27

Du har hatt uflaks. Har sjekket i flere butikker nå, begge deler tilgjengelig. Spiser selv en rislunsj akkurat nå. 10kr på Spar. 

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 8252
28.06.18 13:34
DrSchwei: Og dette var også en mer generell betraktning - dels et spørsmål hvorfor "gul smak" ikke er representert blant de "trygge røde".

Eg har egentlig ikkje registrert forskjellen, men no må eg vel sjekka om det også er slik på min lokale butikk. For Yoghurt med sitron er jo veldig godt...

No skal eg spisa Yoghurt med melon og pasjonsfrukt :-)

DrSchwei
28.06.18 15:53
KingKongHalvor: Du har hatt uflaks. Har sjekket i flere butikker nå, begge deler tilgjengelig. Spiser selv en rislunsj akkurat nå. 10kr på Spar.

Husk på at jeg er innom bare mindre butikker sentralt, svært sjelden de store. Så her er det snakk om butikker som antakelig ikke tar inn fullt sortiment, og da er min teori at de heller tar inn de "safe" variantene, framfor å variere utvalget. Snakker om f.eks. Rema Torggata, Brugata, Trelaslageret og Sørenga, samt Meny City og Grønland, Kiwi Grønland, Grønlandsleire etc

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg