Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Backstube

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49315
30.03.19 14:29

Tysk? Ja, bakeri som etter hvert har blitt en kjede i Oslo. Startet visstnok på Frogner. Siden har den kommet til Oslo City og det seneste tilskuddet er på Grønland.

Det er visst tyskere som står bak dette konseptet. Dette er ganske så genialt. De har gode og ferske varer. Det fungerer som et vanlig bakeriutsalg, men med selvbetjening i disken. Dette gir antakelig litt lavere kostnader, noe som igjen gir litt lavere pris.

Det fjerner dermed to terskler for mange, vil jeg tro - det ene er prisen. Å kjøpe seg noe påsmurt eller noe enkelt bakverk på et tradisjonelt bakeri koster en del. I tillegg så tror jeg at mange har det som meg - dette med å gå inn et sted å bli betjent kan være hyggelig, men ofte er det også litt stressende. Man står der og det forventes at man skal velge, man er usikker på hva det heter, man er usikker på prisen og man ombestemmer seg kanskje.

Det var smekk fult på Grønland i dag tidlig ettermiddag, så dette konseptet ser ut til å slå an. Jeg kjøpte et brød der i dag, og det var varmt og veldig godt - og ikke alt for dyrt. Prøvde også kanelbakst og et slags wienerbrød med fyll av bringebær og vaniljekrem forrige helg, og alt var meget bra.

DrSchwei
30.03.19 14:31

Det er ikke reklame, jeg har bare sans for konseptet.

http://www.backstube.no/

Poke
PokeInnlegg: 7754
30.03.19 15:23
DrSchwei: Det er ikke reklame, jeg har bare sans for konseptet.

Håper de kommer til Bergen en eller annen gang i fremtiden.

Komunista
KomunistaInnlegg: 10586
19.04.19 14:52
DrSchwei: Det var smekk fult på Grønland i dag tidlig ettermiddag, så dette konseptet ser ut til å slå an. Jeg kjøpte et brød der i dag, og det var varmt og veldig godt - og ikke alt for dyrt. Prøvde også kanelbakst og et slags wienerbrød med fyll av bringebær og vaniljekrem forrige helg, og alt var meget bra.

Bretzel?

DrSchwei
19.04.19 18:29
Komunista: Bretzel?

Genau!  De har en del "tyske" varer, også flammkuchen.

Komunista
KomunistaInnlegg: 10586
20.04.19 10:59
DrSchwei: Genau! De har en del "tyske" varer, også flammkuchen.

Høres ut som det er verd en tur bortom Grønland.

Mindy_4
Mindy_4Innlegg: 1110
14.05.19 01:05

Nå har de også en filial på hjørnet av Universitetsgata/Pilestredet. Jeg har spist lunsj der flere ganger da det er i nærheten av jobben. Kr. 54 for påsmurte rundstykker, baguetter og noe som visstnok skal være en blanding av bretzel og croissant. Ganske billig i forhold til mange andre kaféer og bakerier.

DrSchwei
15.05.19 08:52

Bra, jobber ikke så langt unna selv, så det kan være et alternativ til de mer dyre stedene rundt om.... :-)

DrSchwei
14.09.19 14:13

Har nå kommet en i Prinsens gate (er litt usikker på tverrgata) - det var kø der her en morgen jeg gikk forbi. Konseptet med litt billigere varer og selvbetjening slår nok godt til. Er mye lavere terskel for å gå inn å handle når man slipper å stå bak en disk å mase på hva man skal ha. Merker at de kniper inn på bemanning også - er 1-2 i filialen på Grønland, sist gang måtte jeg vente en del på å få betale fordi han som var der alene måtte sette ut varer. I dag håndterte 1 av 2 to kasser alene, og stakk på bakrommet før jeg var ferdig med å betale med kort.

Klikk for å gå tilbake til toppen