Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PROTEIN meg her og der...

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 47745
08.08.19 21:38

..... hva er det som går av folk lar seg lokke av haugevis av produkter som det står PROTEIN på. Protein meg her og der. Protein yoghurt. Protein drikk. Protein fiskekaker (!).

Man skulle tro man hadde komme inn i en helvetes kroppsbyggerbutikk når man går innom dagligvarebutikker om dagen.

På jobben har vi en leverandør som i sommer i flere uker har levert "Protein-salat". Fristende?

Jeg trodde grensen av nådd, tro det eller ei, men nå har Freia lansert: Japp PROTEIN.

spiraltrollet
spiraltrolletInnlegg: 279
08.08.19 21:39
DrSchwei: Protein meg her og der.

sæd mener du ?

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 52645
08.08.19 23:14
spiraltrollet: sæd mener du ?

Sikkert, det er jo som kjent eneste proteinkilde...

Stenia
SteniaInnlegg: 2807
09.08.19 01:20
DrSchwei: ..... hva er det som går av folk lar seg lokke av haugevis av produkter som det står PROTEIN på. Protein meg her og der. Protein yoghurt. Protein drikk. Protein fiskekaker (!).

Lurer jeg også på. Slike produkter byr meg i mot. Akkurat som drikker tilsatt vitaminer med stor skrift.

Men det selger som bare det, eller ?

(Innlegget ble redigert 09.08.19 01:20)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 47745
09.08.19 07:49
Stenia: Lurer jeg også på. Slike produkter byr meg i mot. Akkurat som drikker tilsatt vitaminer med stor skrift. Men det selger som bare det, eller ?

Det er vel blitt etablert som en "sannhet" blant enkelte at jo mer PROTEIN, jo bedre. Synes det er forstemmende. Om man er ute etter å spise mat med mye protein, så kan man vel lære seg hvilke produkter som inneholder dette og lese på forpakningen.

Det er noe usunt ved at matvareprodusenter misbruker PROTEIN-markedsføringen overalt. Og når man begynner å servere PROTEIN-salat til lunsj....

... der går grensen. Trodde jeg. Men nå altså også PROTEIN-sjokolade.

Hvor er matgleden?

(Innlegget ble redigert 09.08.19 07:49)

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 22022
14.08.19 16:06

Protein-sjokolade er jo vanligvis lade uten de store sukkermengdene man ellers kan finne.

Protein-produkter er jo bare produkter med en god del protein og vanligvis da lite karbohydrater.

Dette er 'in' - og en del slike protein-sjokolader (barer) er veldig gode, og er sikkert også ment å skulle erstatte en del saker og ting som mellommåltider. Mellommåltider som kanskje ellers består av hveteboller, rundstykker o.l., samt diverse typer tradisjonell snacks.

I alle er det mange som bruker dem slik.

KimK
KimKInnlegg: 13
14.08.19 16:37

Er vel for at folk skal få inntrykk av at ting er sunnere...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg