Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fårikålens dag

NYTT TEMA
bjoro33
bjoro33Innlegg: 4132
26.09.19 15:13

I dag er det fårikålens dag. Altså dagen etter jeg avsluttet en todagers fårikålfeiring. Nå er det kun etterdrønningene hos meg.

Godt kjøtt og helt fesrk kål. Rikelig av begge delene. Kokte det en halv time kortere enn oppskriften sa, og det ble helt toppers.

Dag to ble grei nok, bortsett fra litt kålmanko. Oppskriften jeg fulgte, med ett kålhode, var halvhodet for lite.

Mandag tror jeg det må være kanelsnurredagen....

Får glede meg til det også, bare håper kanelsnurrebakeren ser dette...Håper bare kållukta er borte fra både hus og kropp til da.

Fårikål i dag noen?

fargerik
fargerikInnlegg: 64171
26.09.19 15:31
bjoro33: Fårikål i dag noen?

Neeee...har nettopp vært gjennom en todagers hvor det fremdeles var mye igjen dag 3, og sier at det er bra for denne gang.

Vi har så mye annet i skuffer og skap, og skal nok klare å finne på noe dugelig å pusle med når regnet nå visstnok skal komme tilbake.

Noen som har lagt merke til at VGD ikke virket i går?

bjoro33
bjoro33Innlegg: 4132
26.09.19 15:58
fargerik: Noen som har lagt merke til at VGD ikke virket i går?

Jepp. Slumsa innom og fikk en plakat :)

Ikke fårikål i dag, som sagt, men sikkert noe enkelt med kjøttdeig utpå kvelden. (enkelt for meg, for frua lager mat i dag) Vi skal ut å se på ny vedovn...

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49352
26.09.19 19:19

Synes alltid denne dagen kommer litt vel tidlig. Skjønt, i år har jeg hatt litt lyst på det. Dårlig gjort at kantineleverandøren ikke hadde dette på menyen i dag, synes jeg... Vurderte det i helgen, men så var det tilbud på alt lammekjøtt hos Meny, så da blir det koteletter i stedet. Da får fårikålens dag vente litt. Den er for øvrig best nylaget, som all annen mat :-)

Hordalending
HordalendingInnlegg: 54
26.09.19 19:25

"Nå er det kun etterdrønningene hos meg"

-Vel er kål eksplosivt, men når etterdønningane glir over i etterdrønningar har da gått for langt.

skytsengelen
skytsengelenInnlegg: 2401
26.09.19 19:26

la lag på lag ...men kjøttet kokte bort i kålen..

skytsengelen
26.09.19 19:27

bare kål og helpepper igjen i den gryta.p

skytsengelen
26.09.19 19:28

nesten som et møte jeg hadde idag..

skytsengelen
26.09.19 19:30

jeg blir hjemsøkt av lammene jeg spiser..var tenkt å ikke skrive dette...men ...det er noe mellom himmel og jord som vi ikke har vitenskap om  ...energiforflytning

skytsengelen
26.09.19 19:32

energiforflytning mellom levende vesener...

skytsengelen
26.09.19 19:33

og ..mellom levende og såkalt døde...

skytsengelen
26.09.19 19:34

energienen kan brukes til mangen områder...kontakt, berøring , følelser ...osv

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49352
17.10.19 10:12

Fårikål til lunsj på jobben. Det ble rester, så jeg tok med hjem. Spiste en stor porsjon, for var veldig sulten. Sliter med ettervirkninger i dag.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg