Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Halvorsens conditori gjenåpner

NYTT TEMA
Mindy_4
Mindy_4Innlegg: 1109
01.10.19 09:27

Halvorsens conditori i Oslo ble stengt på grunn av oppussing av lokalene i regi av Stortinget i 2014. Det var hele tiden meningen at den skulle gjenåpnes etter endt oppussing, men så døde han som drev det og det ble meldt at de ikke kunne finne noen som ville ta over. Så jeg trodde det var kroken på døra for konditoriet.

Men tydeligvis har de greid å finne noen som skal ta over likevel, for på dørene står det "åpnar snart". Det står også på Facebook-siden deres at de skal åpne igjen. Jeg gleder meg, og håper på ærverdig interiør og deilige kaker.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49282
01.10.19 19:29

Var vel berømt for et par ting. En av tingene var vel Napoleonskake ?

Mindy_4
02.10.19 08:47

Vet ikke helt hva de var berømt for og ikke. Jeg har vært der noen ganger, som regel for å ta med kakestykke hjem, men har også spist kake der. Alle kakene jeg har smakt var gode.

Håper bare at åpningstidene utvides litt. Det stengte vel i 17-tiden på hverdager og kl 15 på lørdager.

(Innlegget ble redigert 02.10.19 08:48)

Someone
SomeoneInnlegg: 25958
02.10.19 09:43
DrSchwei: Var vel berømt for et par ting. En av tingene var vel Napoleonskake ?

Og snudde kaffekopper? :-p

bjoro33
bjoro33Innlegg: 4102
02.10.19 16:13
Someone: Og snudde kaffekopper? :-p

Hanken på feil side?

DrSchwei
02.10.19 16:30
Someone: Og snudde kaffekopper? :-p

Å, ja, det var slik det funket. Husker ikke helt. Er vel kanskje ikke slik man gjør det lengre, finnes andre metoder, vil jeg tru. :-)

DrSchwei
02.10.19 16:31
Mindy_4: kakestykke hjem

Usikker på hvilke kaker det var mest kjent for. Den tilsvarende i Bergen, Reimers, var berømt for sin Napoleonskake, mener jeg. Det er vel en klassiker, uansett. Finnes jo slike på rundt om, men ikke alle er like gode.

sl500
sl500Innlegg: 11732
07.10.19 19:14

Høres ikke ut som det er mye igjen av Halvorsens Konditori annet en navnet. 
Stengt siden 2014,død innehaver,ansatte som ikke er der lenger og "nye lokaler".
Hadde det vært min sjappe hadde jeg latt navnet fare for å bygge meg opp ett egent navn men ser nytten av å bruke ett veletablert navn.
Mange av de som er opptatt av det gamle navnet antagelig forventer de samme smakene og inntrykkene så muligheten for at de blir skuffet er høy.

(Innlegget ble redigert 07.10.19 19:16)

Mindy_4
07.10.19 23:41
sl500: Mange av de som er opptatt av det gamle navnet antagelig forventer de samme smakene og inntrykkene så muligheten for at de blir skuffet er høy.

Mulig du har rett, men jeg forventer at de viderefører konseptet når de beholder både navnet og lokalet. Hvis ikke kunne man funnet et helt annet navn. Noen endringer blir det kanskje, men jeg regner med at det blir et gammeldags konditori med et stort kakeutvalg og en del kakeklassikere.

DrSchwei
08.10.19 07:02

Ja, spennende å se om det fortsatt er marked for dette stedet. Klassiske kaker er vel og bra, men har vel inntrykk av at folk går bort fra krem- og marsipankaker, og heller foretrekker type "Pascal"- og ostekaker, til dømes.

DrSchwei
13.02.20 20:30

Åpner for alle i morgen!!!

Mindy_4
16.02.20 23:43

Da fikk jeg testet Halvorsens conditori på fredag. Jeg dro etter jobb og var der ca. kl 16:30. Det var ganske lang kø og de som jobbet der ekspederte ikke så veldig effektivt, men jeg regner med at det vil gå seg til.

De hadde både åpne smørbrød og kaker. Smørbrødene kostet fra kr 149 - 169, og var med laks, reker, roastbiff og karbonader. De så gode ut, men jeg var der for kake. Det var ikke så mange sorter kake igjen, men de hadde marsipankake og potetkake, samt en del porsjonskaker. De fleste av porsjonskakene så franske ut i stilen, av typen Pascal har, samt noen eclairer. De hadde også operakake, som jeg ikke har smakt, men som jeg vil prøve neste gang.

Jeg valgte potetkake, som ikke lignet så veldig på den de har i min hjemby Trondheim, men den var helt ok. Marsipanlokk og todelt kakebunn med en vaniljekrem/romkrem.

Ut fra det jeg så, så var de ikke helt tilbake til gammel storhet med hensyn til utvalg. Men det kan jo være at jeg kom for sent på dagen og at det meste var solgt ut. Og man må jo nesten forvente at de trenger litt tid på å få kjørt seg inn.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg