Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Domino's trekk seg ut - Dolly tilbake?

NYTT TEMA
InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9523
17.10.19 09:52

For oss som av og til kjøper take away pizza, så er det ikkje overraskande at Domino's har problemer. Vår nær-Dolly sin overgang til Domino's medførte at vi rett og slett har slutta å handla der (elendig pizza).

No som Domino's har sett lyset, så kanskje vi får Dolly Dimple tilbake? Vi kan jo alltids håpa.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49352
17.10.19 10:14

Har aldri smakt noe fra Domino. Likte Dolly, men det også lenge siden jeg har smakt.

Domino-konseptet virker særs lite fristende. Amerikansk kjede med utrolig traurlig og gammeldags logo, og når man på toppen av dette i terningkastlandet Norge haren logo med 1 og 2 øyer på "terningen", selv om det er en domiobrikke, er jo ikke helt genialt.

For øvrig liker jeg heller ikke Pizzabakeren. Nei, gi oss Dolly!

Justice 96
Justice 96Innlegg: 42591
17.10.19 10:21

Prøvde Domino's en gang når vi egentlig skulle på Dolly, uten å vite at det hadde vært et bytte. Det ble aldri igjen. 

Sulfat
SulfatInnlegg: 13734
17.10.19 12:43

1. Dollys
2. Peppes
3. Pizzabakeren
4. Dominos

Ikke rart de må gi opp. Dårlig pizza. Håper Dollys gjenoppstår. 

InternalExile
InternalExileInnlegg: 19808
17.10.19 14:45
DrSchwei: Har aldri smakt noe fra Domino

Har ikke smakt Dominos i Norge, men har vært veldig mye på besøk til studiekamerater i London(Richmond) og pizza fra Dominos var obligatorisk. Synes den var mye bedre enn noen pizza vi har i Norge. Muligens de ikke har lykkes å få til samme kvalitet her.

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 84212
18.10.19 09:15
DrSchwei: For øvrig liker jeg heller ikke Pizzabakeren.

Ingenting er som et kombinert Pizzabakeren- og bowlingsted i en eller annen forstad/ drabantby på nedre Østland hvor betjeningen stort sett kommer fra Midt-Østen/ Nord-Afrika. Det er så traurig at en like så gjerne kan kjøpe seg kneipp på butikken i stedet.

fargerik
fargerikInnlegg: 64171
18.10.19 09:39
DrSchwei: Har aldri smakt noe fra Domino.

Ikke jeg heller. Det er svært sjelden at vi kjøper pizza fra pizzasjappe. Det er en domino noen kilometer herifra, men der er også en annen liten pizzasjappe, drevet av et ektepar, som har vært der i 18 år, og de lager såpass fyldig og god hjemmelaget pizza at de overlever på faste kunder. Og dersom domino forsvinner, regner jeg med at Den Lille Pizzasjappa vil fortsette business as usual. Hvorfor være stor når man er lykkelig som liten?

(Innlegget ble redigert 18.10.19 09:41)

Mindy_4
Mindy_4Innlegg: 1110
20.10.19 22:24

Jeg prøvde Domino's for første gang i forrige uke, etter at jeg hadde lest at de skulle trekke seg ut av Norge.

Jeg valgte å spise i restauranten. Det tok ca 10-12 minutter før jeg fikk pizzaen, som jeg syntes var ganske bra med tankte på at det var en del folk der. Pizzaen var helt ok på smak, men ikke veldig spennende. De glemte også en av toppingene. Jeg hadde bestilt en pizza med pepperoni, skinke, sopp og ananas, men skinken manglet. Jeg sa ikke fra, da det ikke var så innmari viktig med den skinken. Jeg bestilte også en slags kanelbrød til dessert, og da glemte de å gi meg melisglasuren som fulgte med. Men fikk melisglasur da jeg etterlyste den.

Jeg synes det virket som de var underbemannet og kanskje ikke hadde fått veldig mye opplæring. Det var også veldig rotete i restauranten, da alle får pizzaen i pizzaesker. De som spiste i restauranten satt pizzaeskene på en ryddestasjon, men denne var helt overfylt.

Helhetsinntrykk er viktig for å lykkes, og jeg tror det ville vært lurt å satse mer på de ansatte. Mer opplæring, ha nok folk på jobb, ryddige lokaler osv. En litt mer spennende og variert meny hadde også gjort seg, men de må nok ha samme menyen som i USA.

enigma99
enigma99Innlegg: 821
25.10.19 01:31

Ser at det er delte opplevelser mht smak / kvalitet på Dominos pizza.. Det er kanskje forklaringen på hvorfor det gikk dårlig.

Selv har jeg fått veldig god pizza fra Dominos i Oslo, men har bare testet den 2-3 ganger (bor ikke i Oslo lenger), da ble det bestilt med utkjøring til Bislett, husker ikke hvilken filial som leverte. Det som ble levert var de beste amerikanske pizzaene jeg har fått i Oslo / Norge på flere år. Faktisk utrolig bra.

Jeg har en viss erfaring med pizza og har også drevet pizzarestaurant selv i endel år for noen år siden.

Konkurransen er jo heller ikke så mye å skryte av, min erfaring:

Peppes: Var gode for 20+ år siden, før belteovnene og før økonomiavd hadde slanket bort det meste av topping og smak..

Dollys: Hadde skikkelig god pizza for mange år siden, her på Østlandet gikk det skikkelig nedover de siste årene, mindre og mindre topping, dårligere og billigere kvalitet på ost / osteblanding, siste gang vi spiste Dollys var i Sarpsborg for 3-4 år siden, da sa vi aldri mer. Ostesubstituttet smakte helt makabert og var umulig å skille fra den ustekte bunnen..

"Alle de andre" - preget av mye billige råvarer, billig"skinke", slintrete billig biffkjøtt, peperoni av rimeligste salamiliknende sort, dårlige billige osteblandinger, osv, alt har fokus på pris ikke smak.

Favoritten etter at vi solgte pizzarestauranten og ikke lager pizza selv lenger: Vinnie Van GoGo i Savannah, Georgia :-) 

PS: Dominos blir jo ikke borte fra Norge, heldigvis, de vil bli drevet videre av et annet eierselskap. -Antakelig..

(Innlegget ble redigert 25.10.19 01:35)

Klikk for å gå tilbake til toppen