Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Poser som tåler varme

NYTT TEMA
KimK

KimK
08.02.21 15:56

Jeg er på utkikk etter tips til poser jeg kan bruke til matlaging/oppvarming, det trenger ikke å være noe avanserte greier i det hele tatt, men det må tåle kokende vann. Er brødposer for puslete i den sammenhengen?

fargerik

fargerik
08.02.21 16:56
KimK: Jeg er på utkikk etter tips til poser jeg kan bruke til matlaging/oppvarming, det trenger ikke å være noe avanserte greier i det hele tatt, men det må tåle kokende vann. Er brødposer for puslete i den sammenhengen?

Du kan kanskje bruke sous vide- poser? Noen vet mer enn meg om dette, men slike poser er mye sterkere enn brødposer.

KimK

KimK
08.02.21 19:19

Takk for svar. Har allerede vært inne på den tanken, men tenkte på en enda enklere løsning. Vil brødposer i det hele tatt tåle varmen av kokende vann? Stekeposer funker vel ikke? :-)

(Innlegget ble redigert 08.02.21 19:20)

Oslogg123

Oslogg123
09.02.21 10:56

tar deg bare noen minutter å sjekke ut

fargerik

fargerik
09.02.21 11:32
Oslogg123: tar deg bare noen minutter å sjekke ut

Jeg var inne på samme tanken. Hva med å putte et eller annet i en brødpose, koke det.....og se hva som skjer?

KimK

KimK
09.02.21 12:11

Det tar meg kun noen minutter å finne det ut dersom jeg har brødposer her, ja. Vil gjerne ha noen mulige løsninger før jeg kjøper inn ting :-)

Kent

Kent
09.02.21 12:14

En rull med brødposer koster 8 kroner. 

fargerik

fargerik
09.02.21 12:36
Kent: En rull med brødposer koster 8 kroner.

De er gratis i butikken. Henger på rull ved maskinen som skjærer opp brød. Jeg vet ikke om man må kjøpe et brød som ofte koster mer enn 30 kroner for å ha rett til gratis pose, men det er vel innafor å stjele en...

(Innlegget ble redigert 09.02.21 12:38)

KimK

KimK
09.02.21 12:48

Spiller ingen rolle hvor mye det koster, jeg har det altså ikke :-)

Ser ut som folk heller vil kverulere enn å komme med tips om poser som tåler varme. Selvsagt kan jeg kjøpe inn masse ting å teste det ut, jeg spør etter erfaringer og tips, har man ikke det trenger man ikke å svare.

fargerik

fargerik
09.02.21 15:57
KimK: Ser ut som folk heller vil kverulere enn å komme med tips om poser som tåler varme. Selvsagt kan jeg kjøpe inn masse ting å teste det ut, jeg spør etter erfaringer og tips, har man ikke det trenger man ikke å svare.

OK. Jeg kjøpte et brød forleden dag, og tok en brødpose fra den gratis poserullen ved brødsaga og la brødet i den.

For din skyld skal jeg ta en potet, legge den i den posen, og koke poteten i en brødpose. Det tar vel røffly 20 minutter å koke en asterixpotet.

Kommer tilbake med testresultatet i morgen.

(Innlegget ble redigert 09.02.21 15:59)

KimK

KimK
09.02.21 18:17

fargerik, dette handler altså ikke bare om en simpel brødpose, jeg spør om folk har erfaringer med hva slags pose som tåler varme, så kommer et par av dere og sier at brødposer er billig, kjøp og test selv. Jeg er ute etter folks erfaringer. 

fargerik

fargerik
10.02.21 19:23
KimK: fargerik, dette handler altså ikke bare om en simpel brødpose, jeg spør om folk har erfaringer med hva slags pose som tåler varme, så kommer et par av dere og sier at brødposer er billig, kjøp og test selv. Jeg er ute etter folks erfaringer.

OK, da har jeg kokt mat i en pose som jeg hentet fra rullen med brødposer som henger ved saga i butikken som er til å sage brødet i skiver.

Menyen i dag var stekt fisk, så den varianten droppet jeg pose på. Men potetene til fisken, de la jeg i den tynneste posen jeg vet om og la posen oppi kokevannet, og siden det var kokefaste poteter lot jeg dem koke i en pose i en halv time.

Potetene ble helt OK, og posen var like hel etter å ha kokt i en halvtime. Da vet du det.

GARDSDATTRA

GARDSDATTRA
10.02.21 23:04
KimK: jeg spør om folk har erfaringer med hva slags pose som tåler varme, så kommer et par av dere og sier at brødposer er billig, kjøp og test selv. Jeg er ute etter folks erfaringer.

Jeg bruker stekeposer både til koking og steking. Tar ikke sjansen på smeltede plastrester fra brødposer i maten.

DrSchwei

DrSchwei
11.02.21 08:11

Enig med sistnevnte taler her - vanlige brødposer er ikke ment til å varmes opp. Selv om de ikke smelter, er det vanskelig å være sikker på at de ikke gjør det, og ikke minst kan det være skadelige stoffer som trenger ut. Man har jo f.eks. fått streng beskjed fra enkelte om å ikke ha varm mat oppi brukte isbokser etc, så det samme gjelder vel for poser.

Ingen grunn til å være hysterisk, men ville brukt litt penger på sous vide-poser eller andre som er laget for å tåle varme.

KimK

KimK
11.02.21 11:44

Takker for svar. 

Ale-Jet

Ale-Jet
11.02.21 12:30

Kjøp 10 Grandiosa Full Pakke for en totalsum på 350 kroner, så slipper du dette problemet.

KimK

KimK
11.02.21 23:53

Pizza er veldig god mat det, men det passer seg ikke ute i naturen :-) 10 full pakke til 350 kroner er et røverkjøp hvis du får det.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg