Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Savnede produkter:

NYTT TEMA
Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1356
05.09.18 11:07

Kiwikake

Blir kanskje litt feil da produktet finnes i (vel, minst en butikk som jeg vet om) norge men kan banne på at denne kaken var å spore opp i de fleste vanlige matvarebutikkene på nittitallet, virket hvert fall slik da den var alltid en innslag i enhver familie sammenkomst, bursdagsfest eller skoletilstelning. Snakker selvfølgelig om den deilige kiwikaken, trukket i sjokolade og der jeg kun har sett bli solgt hos Europris. 

mashadar2
mashadar2Innlegg: 14902
05.09.18 22:48

Her kan man få mange flashbacks til produkter fra 80- og 90-tallet.

Frank.N.Steen
06.09.18 08:00

Tusen takk! for en fantastisk flott og informativ side mashadar2 :). 

Vanskelig å ikke bli nostalgisk over å se bilder av sjokolader som Riegel (denne hadde jeg nesten helt glemt) som var en noe muligens liten (av størrelse) men stor favoritt som guttunge og husker den spesielt fra samtlige lørdags godteposer, og sammen med Nestles Disney sjokolade et realt høydepunkt i helgen.

Moro å se igjen, eller å bli påminnet Prinsesse Gullhår og de tre Trubadurer. TV-serien ble vel en gedigen nedtur, hvert fall om sammenlignet med monsterhiten der var The Julekalender, men godteriet var slettes ikke så verst, og var vel ute på markedet i påsketider 1997, om en noe kort periode så husker jeg det langt bedre enn serien, noe jeg vil tro man ikke er alene om.

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 2343
06.09.18 11:14

Tom & Jerry pose , Fantomet pose , TV Godt pose....det var tider !

bjoro33
bjoro33Innlegg: 2270
06.09.18 16:21

Karamellen med seigt konjakfyll, den savner jeg

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45771
06.09.18 21:03

Stjerneposen - ja, den var litt sånn "forbudt". Og så kom det en Max(i)-utgave også. Mye spennende oppi!

Mye kjent fra den linken over her. Husket plutselig på at jeg har glemt Rio-karamellene. Dixi var også gode, men Rio hadde nøtter i seg, og dermed mer smak.

Ellers var Can-Can en Twist-konkurrent som var litt mer spennende enn Freia sin. Og Sfinx på pose var i flere år en favoritt hjemme hos oss.

Opal er selvsagt savnet. Og så hadde Bergene en langt bedre banansjokolade enn Nidar. De ble markedsført parallelt av Nidar en stund, men til slutt måtte den friskeste og klart beste vike. 

Ellers er jo det litt synd at utvalget nesten virket større før enn nå.

En ting jeg virkelig savner og som jeg ville ha kjøpt nå er konjakkulene som fantes for en 20 år tid siden.

DrSchwei
06.09.18 21:03
bjoro33: Karamellen med seigt konjakfyll, den savner jeg

Som harde drops på utsiden og så litt seigt tygg. Litt avlange?

bjoro33
06.09.18 21:13
DrSchwei: Som harde drops på utsiden og så litt seigt tygg. Litt avlange?

Jepp, du husker dem. Brynhild?

mashadar2
06.09.18 22:04
Frank.N.Steen: Tusen takk! for en fantastisk flott og informativ side mashadar2 :)

Bare hyggelig! Nå er det riktignok ikke jeg som har skrevet den bloggen. Jeg oppdaget den ved en tilfeldighet for noen år siden, og tenkte det kunne være passende å linke til den i denne tråden :-)

DrSchwei
06.09.18 22:15
bjoro33: Jepp, du husker dem. Brynhild?

Ja, husker disse godt. Var favoritten til kjøpmannen på Øya også. Selv om han var (ja, kanskje på grunn av... ) han var avholdsmann. Brynild - forresten, ikke Brynhild :-D

Strandereng
StranderengInnlegg: 7675
06.09.18 22:32
DrSchwei: En ting jeg virkelig savner og som jeg ville ha kjøpt nå er konjakkulene som fantes for en 20 år tid siden.

Disse husker jeg ikke, men derimot de ekte konjakkene i løsvekt innpakket i gult sølvpapir og et magebånd utenpå hvor det stod "Cognac".

Man bet av den ene enden, helte i seg cognacen og etterpå nøt man den sukkerstrødde hamsen. Jeg ble seriøst brisen etter tre sånne. :-)

Vet ikke sikkert, men tror de ble forbudt. Utrolig gode og den gangen hadde jeg ikke bil, bare sykkel.

De brant i halsen også.

(Innlegget ble redigert 06.09.18 22:37)

Frank.N.Steen
07.09.18 09:44
mashadar2: Bare hyggelig! Nå er det riktignok ikke jeg som har skrevet den bloggen. Jeg oppdaget den ved en tilfeldighet for noen år siden, og tenkte det kunne være passende å linke til den i denne tråden :-

Moro å finne igjen slike nostalgiske sider/steder, da foruten godteri/mat minnene, så koste jeg meg med å se igjen alle bildene/minnene fra tiden da samle CDen Absolute Music, McMusic, Mr. Music osv var kongene på haugen. 

Rart hvor mye bare et par bilder kan gjøre for nostalgien, får nærmest frysninger av å se noen av bildene fra den siden, og angrer nesten litt på at man kvittet seg med et lite lass av nittitalls samleskiver for en tid tilbake. 

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3504
07.09.18 10:18

plokkfisk

bjoro33
07.09.18 20:11
Strandereng: Disse husker jeg ikke, men derimot de ekte konjakkene i løsvekt innpakket i gult sølvpapir og et magebånd utenpå hvor det stod "Cognac".

De finnes vel enda. Ikke så lenge siden jeg kjøpte noen neve.

En privat tradisjon for undertegnede, er påskeegg full med dem og små marsipanegg (anton berg) med glassur(skall)

Så kan de andre få sine egg i fred for meg. 

Gunstein12
Gunstein12Innlegg: 9420
08.09.18 09:52
Frank.N.Steen: Med tanke på utvalget av frossen pizza vi har i dag, skulle jeg likt å sett Bake Upen tilbake, om en kun for ei liten tid så man kunne sett om folket ville ha det tilbake eller ei. Ikke noe imot grændis og Big one, men Bake Upen var virkelig god, eller så vil jeg jo helst huske den som da.

Findus var konge på frossenpizza.

Husker en som het King size på nittitallet., min favoritt.

Pariserpizzaen var også god, bare man passet på å ikke steke den for mye. Da ble den knallhard.

glycinello
glycinelloInnlegg: 4447
08.09.18 14:32

Husker ikke produsent, men det var noen wrap-kits i forskjellige varianter. Gikk med noen slike i uka da jeg var student.

sisyf0s
sisyf0sInnlegg: 8817
08.09.18 16:01
DrSchwei: En ting jeg virkelig savner og som jeg ville ha kjøpt nå er konjakkulene som fantes for en 20 år tid siden.

Annis pølsemakeri på Ringebu har gode konjakkuler, fra et eller annet firma nede i Vestfold (tror jeg det var de holder til). Annis har også utsalg i Mathallen i Oslo, men om de har samme sortiment der vet jeg ikke. Men dersom du befinner deg i Oslo og er innom Mathallen kan du jo spørre.

(Innlegget ble redigert 08.09.18 16:03)

Frank.N.Steen
16.09.18 14:24

Savner virkelig Gomann sine 10 pakning av boller (hveteboller og rosinboller). Disse fant jeg så og si alltid på Rema 1000 på tidlig 00-tallet og hadde firkantede/rutete (i rødt eller blått) design utpå bolleposen og var favoritt bollene mine i lang tid. Sjeldent tørre/flatbanka, og hadde en langt saftigere smak enn de andre butikkenes ferdigboller. Skulle gjerne sett disse tilbake på markedet, men sist gang jeg plukka med meg en pose av Gomanns hvete eller rosinboller var vel i sommer 2004, og de som selges på Rema 1000 nå er ikke i nærheten av å smake like godt.

Gunstein12
Gunstein12Innlegg: 9420
22.09.18 05:35

Tomatsuppeblokkene...

Helt borte vekk?

BakeUp
BakeUpInnlegg: 587
22.09.18 05:56
Frank.N.Steen: Bake Up Pizza (Findus) Denne husker jeg var en skikkelig innertier og slo fullstendig knock out på Grændisen og Big One da den kom i 1997, spesielt i barne bursdager og til helgs. Deigen var digg, og selv om jeg pleide alltids å plukke unna bacon bitene, var sjampinjongen og osten en liten "fest" i munnen. Tror det var 2-3 forskjellige utgaver og der den holdt det gående fra 97 og frem til rundt 99-00 før den forsvant, hvert fall fra det norske markedet, dessverre. Med tanke på utvalget av frossen pizza vi har i dag, skulle jeg likt å sett Bake Upen tilbake, om en kun for ei liten tid så man kunne sett om folket ville ha det tilbake eller ei. Ikke noe imot grændis og Big one, men Bake Upen var virkelig god, eller så vil jeg jo helst huske den som da.

Tiltredes!

Frank.N.Steen
25.09.18 17:35

Vet ikke hvor mye jeg egentlig savner selve produktet (smakte jo ikke all verden av det) men få godteri reklamer gir meg såpass mye "energisk" nostalgi som de tidlig 90-talls video snuttene av Push Pop, da gjerne med et helt lass av hyperaktive barn i fullstendig ekstase over denne utrolige nyheten. 

mashadar2
28.09.18 22:47
Frank.N.Steen: Vet ikke hvor mye jeg egentlig savner selve produktet (smakte jo ikke all verden av det) men få godteri reklamer gir meg såpass mye "energisk" nostalgi som de tidlig 90-talls video snuttene av Push Pop

Hehe, jeg var også fascinert av disse reklamene. Husker jeg kjøpte en selv, men det var virkelig noe seigt kliss.

Ellers ble jeg påminnet om dette produktet i dag, som fikk et heller kort liv i butikkene på slutten av 90-tallet. Selv likte jeg både den med mocca & sjokoladesmak og den med lakris- og solbærsmak godt.

DrSchwei
29.09.18 00:00
mashadar2: Ellers ble jeg påminnet om dette produktet i dag, som fikk et heller kort liv i butikkene på slutten av 90-tallet. Selv likte jeg både den med mocca & sjokoladesmak og den med lakris- og solbærsmak godt.

Ja, den med lakris og solbær likte jeg godt. Kjøpte den flere ganger. I dager jo lakris veldig populært. Og solbær er et bær som passer godt sammen med lakris. Her var Tine langt forut for sin tid.

McLovin
McLovinInnlegg: 12004
30.09.18 23:15

Tvilsomt, ettersom Goman er Coops eget bakeri.

Stenia
SteniaInnlegg: 2586
04.10.18 01:11

Jeg tror at jeg savner brus i glassflasker, eller i det minste brus i litt tykkere plast. For tiden liker jeg leskedrikk fra box. Kjøpes i Sverige.

Mindy_4
Mindy_4Innlegg: 1024
07.10.18 21:50

Jeg savner Schweppes Grape Soda og Jaffa Cakes. Jeg finner bare kopier av Jaffa cakes i butikken, men ikke ekte vare.

Jeg fant faktisk en nedstøvet flaske med Schweppes Grapesoda helt bakerst i en hylle i en butikk for en liten stund siden, men leverte den til en ansatt da utløpsdatoen var i 2015. Jeg angret litt etterpå, det kan jo være at den hadde vært ok på smak likevel.

Frank.N.Steen
07.10.18 22:23
Stenia: jeg savner brus i glassflasker, eller i det minste brus i litt tykkere plast.

Får fortsatt tak i Pepsi Max og enkelte Coca Cola flasker i glass (vet i alle fall at Rema 1000 og Meny selger Pepsi på glass) men virker å bli vanskeligere å få tak i om dagen. 

Eivinder
EivinderInnlegg: 698
21.10.18 16:35

Den sukkerfrie/søtstoffrie iskaffen fra Tine, Barista. Skandale at den gikk ut.

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 2343
22.10.18 09:55

Er i US nå , utvalget er helt vilt lol (digg med tamarinbrus eller vaniljecola)

Husker det var en godtepose som hadde Milka og Milk Duds eller kanskje det var to separate poser ?

DrSchwei
22.10.18 13:29
Mindy_4: Jeg savner Schweppes Grape Soda og Jaffa Cakes. Jeg finner bare kopier av Jaffa cakes i butikken, men ikke ekte vare. Jeg fant faktisk en nedstøvet flaske med Schweppes Grapesoda helt bakerst i en hylle i en butikk for en liten stund siden, men leverte den til en ansatt da utløpsdatoen var i 2015. Jeg angret litt etterpå, det kan jo være at den hadde vært ok på smak likevel.

Er Grape Soda gått ut? Det var da forferdelige nyheter. Jeg drikker ikke sukkerholdig brus til vanlig, men det hender jeg skeier ut. Den var veldig frisk og god. Ble antakelig brukt en del som blandevann, men var jo en veldig god brus i seg selv. En fin sak f.eks. i julen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester