Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sikkerhetskode på Nokia 3110 (1997 NHE-8 DCT2)

NYTT TEMA
captain_slow
captain_slowInnlegg: 191
17.10.09 01:22

Hei, har en 10-12 år gammel 3110 som jeg bruker i bilen, og her en dag så slo den seg av på egenhånd, før den startet opp igjen og ba meg om sikkerhetskode. Koden er ikke kjent for meg, da jeg har fått tak i den brukt. Var innom telehuset sitt mobilverksted i smallvollveien, men de sa at de ikke kunne gjøre noe med det (noe jeg betviler, da alt har en løsning).

Noen tips? Har sett litt på noen programmer som skal generere en mastercode ut ifra IMEI, men ikke fått det til å virke.

Bretteville
BrettevilleInnlegg: 3657
18.10.09 13:32

Standardkodene fra produsentene er ofte 0000 eller 12345. Hvis ikke disse fungerer kan du prøve å ringe Nokia.

captain_slow
captain_slowInnlegg: 191
19.10.09 12:12

Har prøvd standardkoden, men er visstnok et annet system på de gamle DCT2-telefonene. Uansett, har ringt Nokia, så for andre som kommer i samme knipe som meg, så er det et firma som heter MCare på Skarnes som fikser og styrer med disse gamle telefonene :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg