Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan er Iphone i forhold til SMS?

NYTT TEMA
Mjautist
MjautistInnlegg: 22
09.03.10 12:18

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Iphone, og siden jeg er en av disse som ikke liker å snakke i telefonen, men heller sender sms, lurer jeg på om noen av dere kan fortelle meg hvordan iphone er i forhold til sms-skriving? Har hørt at det er mye mer tungvindt å skrive sms fra en iphone enn fra en vanlig nokia som jeg har, men jeg håper og tror at det bare er en vanesak..

LoneViking
LoneVikingInnlegg: 162
09.03.10 21:41

Du får qwerty-tastatur, som jeg antar ligner på de fleste andre telefoner med touch screen, så det er jo en liten vanesak. Det mest geniale er at alle meldingene til og fra en kontakt ligger i samme vindu, så det er lett å se hva som har blitt skrevet tidligere, slipper å lete frem en spesiell melding hvis det er nødvendig. Akkurat som en vanlig chat egentlig.

Hummle91
Hummle91Innlegg: 34
10.03.10 21:50

Som sagt over, så er det qwerty-tastatur som da er det samme som tastaturet på pc'en. Men tror det skal være mulig å bytte om tastatur til vanlig "a,b,c,d" hvis det ville vært ønskelig. Dette funker hvertfall på touch telefonene som er på HTC. Men å skrive på en Iphone er bare en vanesak. Som du selv sa så sender du heller en sms enn å ringe, så det vil ikke ta lange tiden før du skriver like raskt eller raskere på Iphonen. 

- Hummle

piezo
piezoInnlegg: 5309
11.03.10 10:50

Jeg ble aldri fortrolig med å skrive inn tekst på iPhonen og kvittet meg med den for å skaffe meg en billig Sony Ericsson i stedet. Selvfølgelig en vanesak, men jeg klarte ikke å få det inn i fingrene. 

At meldingene fremstilles som en chat-session er ikke noe nytt for øvrig. Dette har nye SE og HTC-telefoner også.

AbleTunda
AbleTundaInnlegg: 210
14.03.10 17:08

Jeg skrev ganske fort med vanlig mobil. Nå med iPhonen skriver jeg ka 10 ganger raskere. Det som er kult er at når du trykker en knapp så kommer den oppføre fingen på en måte sånn det er lett å vite hva du trykker. iPhone tastaturet er jo satt opp på samme måte som på data. Og knappene er jo plasert slik at du skal skrive forstest mulig.

Og som sagt er det helt genial måte du sender SMSer med folk, ajuratt som et chatte rom :P

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg