Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Indisk Nokia N97 i Norge

NYTT TEMA
dudo
dudoInnlegg: 17739
22.03.10 18:30

Og følgelig med engelsk OS og menyer og språk og alt mulig. Kan jeg gjøre telefonen "norsk" på noen måte? Ny firmware eller noe?

ferrek
ferrekInnlegg: 15672
22.03.10 22:12

Du har to muligheter:

Finne en guide på nettet for å forandre produktkode til til telefonen til nordisk og deretter oppdatere softwaren til den vanlige norske. Du mister garantien, men det er kanskje ikke så farlig?
Jeg har aldri gjort dette selv, men det skal være en enkel sak å gjennomføre.

Alternativ 2 er å levere den på et autorisert Nokia-verksted å betale ~300kr for å få norsk SW. I dette tilfellet beholder du garantien.

dudo
dudoInnlegg: 17739
22.03.10 23:12

Takk takk. Nei, garantien tror jeg ikke jeg bryr meg nevneverdig om.

Shimon
ShimonInnlegg: 10220
23.03.10 12:58

Det er forholdsvis enkelt. Produktkoden finner du her,

Du trenger et program som heter Nemesis Service Suite for å endre produktkoden, det finner du her,

Sieceres
SieceresInnlegg: 3396
26.03.10 08:33

Men går det an å bare legge til nytt t9-språk?

Shimon
26.03.10 09:12

Nei, det tror jeg ikke. SW til disse telefonene er bundlet i en stor pakke. Aldri sett frittstående ordliste til disse telefonene, men det er nødvendigvis ikke det samme som at det ikke finnes.

Ellers er det jo en kurrant jobb å bytte produktkode og legge inn ny SW til disse telefonene, så hvorfor ikke gjøre det heller?

Sieceres
SieceresInnlegg: 3396
26.03.10 09:26

Hm.. Syntes jeg leste at man mister garantien? Alt jeg tar i ser ut til å trenge service, så vil gjerne beholde den...

Btw, started en egen tråd i mobil, ipod og dingser, kanskje du har peil på noen av spørsmålene der?:)

Shimon
26.03.10 10:52

Hehe. Vel, produktkoden kan jo endres tilbake også da, ved behov :)

Skal se på den andre tråden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg