Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Idiot trenger hjelp med mobilen!

NYTT TEMA
Lezah
LezahInnlegg: 63268
01.04.10 18:39

Jeg er verdens minst tekniske person, og idiot på nærmest alle tekniske områder. Nå er det noe kluss med telefonen, riktignok uforskyldt;

i går var jeg på besøk hos et vennepar som har en liten pjokk. Denne krabaten fikk tak i telefonen min og dynket den såpass i sikkel at enkelte taster lenge ikke funket, og kun hårføner fikk tørket det bort slik at den fungerte. Bare koselig, selvsagt, men i dag har jeg registrert at han trolig har klart å kødde med innstillingene på telefonen også. For når jeg tar telefonen hører jeg ingenting, og andre hører ikke meg. Kun hvis jeg slår på høytalerfunksjonen kan jeg høre og blir hørt. "Nøkkelen" her er trolig et "headset-bilde" midt på skjermen (har en semigammel Nokia). Problemet er at jeg ikke finner noe på Innstillinger som kan fjerne det, ei heller noe når jeg ringer folk.

Hva skjer? Hjelp en stakkar ffs!

ferrek
ferrekInnlegg: 15672
01.04.10 20:18

Mobilen din tror at headsettet er koblet til uten at det er det. Ikke uvanlig på gamle Nokia-telefoner det. Dersom du går på Innstillinger --> Telefon --> Ekstrautstyr og Headset e.l. kan du ta en titt om det står at det er aktivert eller noe sånt. Mest sannsynlig er det ikke noe å finne der, men verdt et forsøk.

Det andre du kan prøve er å ta ut batteriet og la den være uten batteri i 15-20 min.

Har du kabelen som tilhører telefonen? Isåfall bør du laste ned Nokia Software Updater å legge inn ny software på telefonen din. Har du ikke den kabelen bør du i det minste sette telefonen tilbake til fabrikkstandard. Skriv: "*#7370". Koden for å resette telefonen er "1234" dersom den ikke er endret.

Lezah
LezahInnlegg: 63268
01.04.10 21:03

Skal prøve dette, takk. Headsetet står ikke oppført som påslått, og telefonen er lånt og de nevnte kodene funket ikke. Men får se om det er så lett som å teste batteriet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg