Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

iPhone 3GS- verdt pengene?

NYTT TEMA
Corksport
CorksportInnlegg: 2618
16.07.10 17:16

Jeg har kun et enkelt spørsmål;

Er telefonen verdt pengene? Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en. Er litt skeptisk for å kjøpe, for så å angre seg noen mnd seinere.

(Innlegget ble redigert 16.07.10 17:17)

IDK2407
IDK2407Innlegg: 2881
16.07.10 21:52
Corksport: Jeg har kun et enkelt spørsmål; Er telefonen verdt pengene? Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en. Er litt skeptisk for å kjøpe, for så å angre seg noen mnd seinere.

Hva er ditt mål med å eie en mobil? Hva krever du den skal gjøre? Om du setter opp en liste så skal jeg svare på om det er verdt det for deg eller ikke.

Corksport
16.07.10 22:04
IDK2407: Hva er ditt mål med å eie en mobil? Hva krever du den skal gjøre? Om du setter opp en liste så skal jeg svare på om det er verdt det for deg eller ikke.

Jeg vil ha en mobil som det er mulig og komme på nett med, (WiFI, og som i tilleg er god å surfe på). I tillegg er en god musikkspiller viktig for meg. Et någen lunde bra kamera. (Vet at det ikke er all verdens kamera på den)

Ellers er det ikke så mye mere å si, har bare alltid hatt lyst på en iPhone. Vet ikke helt hvorfor.

Eventuelle andre tips tas imot :-)

(Innlegget ble redigert 16.07.10 22:04)

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
16.07.10 22:27

Jeg lurer på en ting - hvorfor er iPhone så dyr i forhold til "konkurrentene"?

IDK2407
17.07.10 01:15
Corksport: Jeg vil ha en mobil som det er mulig og komme på nett med, (WiFI, og som i tilleg er god å surfe på). I tillegg er en god musikkspiller viktig for meg. Et någen lunde bra kamera. (Vet at det ikke er all verdens kamera på den) Ellers er det ikke så mye mere å si, har bare alltid hatt lyst på en iPhone. Vet ikke helt hvorfor. Eventuelle andre tips tas imot :-)

Wifi er veldig er standar i dag, for mobiler som er avanserte, som iPhone osv. iPhone har en av de diggeste nettlesere men android er nesten helt prikk lik. For ditt behov, så ville jeg egentlig driti i iPhone 3gs. Jeg ville heller gått for en samsung. Bra musikk spiller, bra skjerm, en som faktisk er bedre enn 3gs skjermen. Har 720p på kamera osv. Musikk spilleren er utrolig også. Samsung Galaxy S er en telefon jeg anbefaler. Om du vil gå i mindre pris klasse ville jeg gått for samsung wave. Men derimot, siden du ønsket først å ha en iPhone 3gs, så ville jeg gått for Samsung Galaxy s. Den er også billigere enn iPhone 3gs.

Apple har hat litt problemer i det siste med iOS 4.0, som gir dårligere batteri kapasitet og andre sånne type bugs. Det har vært folk som har overlevd, men er flere tusen folk som har hatt samme problem med sin 3gs etter iOS 4.0 update. Jeg selv eier en iPhone 3gs og kom i samme fella.

Apple har jo lovet å fikse dette, men om din telefon derimot blir uheldig og kommer i samme fella, da er det ikke særlig digg. Selvom du kan bytte den mot en annen iPhone 3gs, så skal det ikke bety telefonen ikke skal funke som den skal. Dette er noe som skal automatisk fungere ved første oppstart. Joda, du kan slippe iOs 4.0 Updaten, om du nekter telefonen det. Men da mister du funksjoner som multitask osv som er da egentlig hoved dealen i iOS 4. Derimot Samsung galaxy S har alt en iPhone har plus litt ekstra. Den har også multi task ;) Android er veldig nytt men det vil komme utrolig mye mer av applications for den.

Håper du fikk et godt svar ut av mitt innlegg.

IDK2407
17.07.10 01:25
ErikJm: Jeg lurer på en ting - hvorfor er iPhone så dyr i forhold til "konkurrentene"?

iPhone er egentlig et mote symbol, forhold til de andre mobilene. Apple sine produkter er fult av design og litt kvalitet. Men om du ser for deg konkurrentene den har så har de mye mer kvalitet enn design.

Telefonen iPhone 4 henger ganske langt bak etter mange konkurrentene.

Folk kan drite i kvalitet og gå heller for det som er mote. Folk vil tjene så mye som de kan på dette og dermed er prisen høyere. Det er også noe med at apple vil tjene drit mye på det også, siden de 'tror' de leverer ut super kvalitet varer. Joda, jeg eier mac pc i huset, men det er fordi de yter seg bedre enn windows pc for musikk, film og alt annet som har med media å gjøre.
Men når det gjelder alt annet, feks msn chattin osv, så er windows mye bedre, syntes jeg da.

Men når det gjelder mobilen, så er dette kun et mote symbol, noe alle vil ha. iPhone 4 kom nettopp ut med video chat som mobiler fra 2007 allerede har hatt og det som er kjipt er at denne chatten kun virker mot folk som eier en iPhone 4 og ingen andre mobiler. Dette skriker jo at de få folk til å ha venner til å kjøpe samme produkt.

Jeg skrev selv jeg eier en iPhone 3gs, men det er kun fordi det har sykt mange applications som jeg ville ha og trengte. Nå er jeg faktisk lei av mobilen og det blir en Samsung galaxy S

Ps: Noe morsomt.
Jeg har en vennine av meg som jeg sa til jeg kunne selge min iPhone til henne for en billig penge, ca 2000kr om min ville fungere igjen etter en update fra apple. Hun hadde vist ikke nok penger til det og ville vente. Finner ut da 2 uker senere hun kjøpte en 3gs for 1kr... Joda hun syntes dette var billig, men spørsmålet mitt til henne da var: Hvor mye betaler du i mnd? Hun svarte 1000kr, 12 mnds bindings tid. Så ja, det er rett og slett et mote symbol for mange unge folk der ute desverre. Blir nesten flau av å være venn med henne hehe.
Så totalt blir mobilen hennes for 12,000kr hehe.

(Innlegget ble redigert 17.07.10 01:26)

Corksport
17.07.10 09:22
IDK2407: Håper du fikk et godt svar ut av mitt innlegg.

Hjertlig takk! Tommel er selvsagt sendt :-)

ErikJm
ErikJmInnlegg: 15353
17.07.10 10:15
IDK2407: Så totalt blir mobilen hennes for 12,000kr hehe.

SiCK! Takk for langt svar forresten!

FeltD
FeltDInnlegg: 179
17.07.10 11:13

Jeg har ikke såå veldig mye greie på telefoner, det skal jeg innrømme, men jeg hadde neppe kjøpt en iPhone nå når det bare er dager igjen til iPhone4. Hva med å vente litt og se om det kommer noen gode tilbud i lanseringsfasen?

PS: Er vel strengt talt ikke svar på spørsmålet ditt ser jeg :)

Corksport
17.07.10 13:59
FeltD: PS: Er vel strengt talt ikke svar på spørsmålet ditt ser jeg :)

Ikke noe problem ;)

IDK2407
17.07.10 15:15
FeltD: Jeg har ikke såå veldig mye greie på telefoner, det skal jeg innrømme, men jeg hadde neppe kjøpt en iPhone nå når det bare er dager igjen til iPhone4. Hva med å vente litt og se om det kommer noen gode tilbud i lanseringsfasen? PS: Er vel strengt talt ikke svar på spørsmålet ditt ser jeg :)

Det er sant nok, men for meg ( snakker for ingen andre nå da, og jeg vet ditt innlegg var til TS ). Så er ikke forskjellen så utrolig mye større på en 3gs og iPhone 4. Forskjellen er:

Hvordan det ser ut, litt raskere, kamera foran for video chat, men funker bare for andre apple produkter. Vil si om jeg eier en samsung og Corksport eier en iPhone 4 så, så er det ikke mulig for meg å ha en video chat med han. Batteri tiden er jo litt bedre selvsagt, utsteende er anderledes. Kamera har 5mp med 720p, bedre kvalitet på skjermen så klart. Så er ikke sååååååå stor forskjell, er ikke sånn at jeg stirrer helt innpå skjermen at jeg legger merke til pikslene er x2 bedre.

Men som jeg nevnte, det finnes bedre telefoner som er også ute for en billigere penge. Jeg syntes apple er et mote symbol, selvom jeg bruker produktene, betyr det ikke jeg følger alle andre. Jeg bruker kun en iPhone 3gs pga den gir ut application en android ikke har gitt ut enda og jeg kjøpte en før de gode telefonene kom ut. Jeg er sikker på mange i en alder fra 20+ og oppover bruker mobilen fornuftig og på en god måte. Når det gjelder de som er 13 og litt oppover, så er dette kun et mote symbol. De verken vet hva application som er bra på den og hvordan den fungerer. Så lenge det er apple og vennene er sjalu på dem, så er alt ok!

Men ser du skrev du ikke har so stor peiling så jeg skal ikke dømme deg for noe som helst ;) Bare ville gi et tips!

Ha en god dag videre :)

Ps: Husk om du kjøper en mobil neste gang, kjøp for kvalitet ;) Ikke for mote symbol! ;)

dflyer
dflyerInnlegg: 65
18.07.10 11:51

Hei

Jeg ville ha gått for en iPhone. Grunnen til det er at den er enkel å bruke og admninistrere. At det er en moteting ville jeg tatt med en klype salt. Grunnen til at folk kjøper denne telefonen er at hvem som helst kan bruke den. Fra 5 år og oppover. I tillegg så er økosystemet rundt telefonen vannvittig bra da man finner det meste til den. Det være dockingstasjoner, gps holdere, integrering i nye biler etc. Det har ikke android da det er flere produsenter som lager sine egne løsninger på innganger på tlf etc. I tillegg så er det stor fragmenteringer på android da det er flere versjoner av android. Dvs at programmer/apps som du kan laste ned ikke nødvendigvis vil funke på tvers av de divsere android distroene. Når det er sagt, så er android veldig bra.

Når det gjelder iOS4 som er den siste opptareringen til iPhone, så ja, det er noen bugs. Men fordelen her er at de blir fort oppdatert. Som regel uker eller noen få mnd. I tillegg så virker det på to år gamle iPhoner, (3g versjonen) På android derimot så må du vente ganske så lenge. Det værste tilfellet er over ett år som jeg har hørt. Dette mye av grunnen er at leverandøren skal tilpasse siste android versjon med sitt brukergrensesnitt. I tillegg så er det google som bestemmer hva som kreves av hardware og ikke produsentene. Dvs igjen at hvis det kommer ny firmware/nye funksjoner så kan det hende at den android tlf du kjøpte for seks mnd siden ikke vil dra nytte av dette. Med iPhone derimot vil du det, da Apple sitter på både hardware og software utvikling. Og DET er bugs på android og. De som sier noe annet lyver.

Når det gjelder kvaliteten på en iPhone så er den meget bra. At folk sier at den er dårlig har meg gått hus forbi. Byggkvaliteten er bra, den føles veldig solid. Skjermen funker bra i direkte sollys og føles som en veldig bra telefon. Skjermen er og veldig bra.

Når det gjelder iPhone 4 så er faktisk den ganske overlegen når det gjelder andre tlf. Den har pr dags dato den beste skjermen som finnes på markedet. Den har innebygd gyroskop som er den første tlf i verden som har. Mange Apps som vil utnytte den i spill etc. Bra prossessor og skjerm og veldig rask. Appstore i seg selv er en grunn til å kjøpe iPhone. Tilsvarende på Android er marketplace, men pr dags dato så kan man kun laste ned gratis app der. Ikke mulighet til å kjøpe.

test av siste iphone:

http://www.amobil.no/artikler/apple_iphone_4/77080/1

Som sagt, det er opp til deg å avgjøre hvilken tlf. iPhone 3gs er en bra tlf, men iPhone 4 er adskillig bedre. Pr dags dato kan du kjøpe en iPhone fra telenor uten binding til ca 4800kr. Du trenger ikke betale 12000kr for den som nevnt lenger opp i tråden her.

Corksport
18.07.10 18:53

Det blir nok ingen iPhone :-)

Mest sannsynelig faller valget på HTC Desire.

Corksport
18.07.10 19:23
IDK2407: Jeg ville heller gått for en samsung.

Har du hørt noe bra/dårlig om Samsung S8500 Wave?

IDK2407
18.07.10 21:09
Corksport: Har du hørt noe bra/dårlig om Samsung S8500 Wave?

Kompis kjøpte nylig en samsung wave. Han er storfornøyd og det er faktisk veldig mange andre som eier en. Alt fungerer kjempe bra på den. Om du er en person som ikke er etter mange applications så ville jeg heller gått for en HTC eller Samsung galazxy S. De telefonene har android. Samsung Wave er ikke android men fortsatt en knall telefon. Super skjerm og utrolig bra kvalitet på kamera.

Her er noen linker til videos som er mekka med samsung wave:

http://www.youtube.com/watch?v=y4LmU2p6f1g

http://www.youtube.com/watch?v=Kq75_8yWRLw&feature=related

Kjører du den av på 720 på youtube og du vil se kvalitet som er fra mobilen ;). Super mp3 spiller finner du også i mobilen! Anbefaler wave ganske sterkt faktisk!

Corksport
18.07.10 21:19
IDK2407: Anbefaler wave ganske sterkt faktisk!

Takker for det! Har vært mye fram og tilbake om jeg skal kjøpe den, 3gs eller Desire, men mtp på at wave er såpass billig og i tillegg er en såpass god telefon er det den jeg skal kjøpe. OG, ettersom jeg egentlig hadde planer om en iPhone har jeg da en del penger til overs som kan disponeres til noe annet en mobil.

Må bare takke for meget gode og utfyllende svar! :-)

IDK2407
18.07.10 23:43
Corksport: Må bare takke for meget gode og utfyllende svar! :-)

:) No problem! Glad du vant ut av hva mobil du skal kjøpe og som du nevnte, penger til overs, da kan du bruke dem på noe annet ;)

Corksport
19.07.10 20:23

Da var mobilen i boks!

Veldig fornøyd så langt. Fantastisk bra skjerm!

jardstal
jardstalInnlegg: 9
24.07.10 11:12
Corksport: Da var mobilen i boks! Veldig fornøyd så langt. Fantastisk bra skjerm!

har en selv, anbefales på det sterkeste :)

IDK2407
25.07.10 17:43
Corksport: Da var mobilen i boks! Veldig fornøyd så langt. Fantastisk bra skjerm!

Gratulerer! Glad du er fornøyd og ja skjermen er utrolig bra!

(Innlegget ble redigert 25.07.10 17:44)

Corksport
25.07.10 19:15
IDK2407: Gratulerer! Glad du er fornøyd og ja skjermen er utrolig bra!

Har et lite spørsmål, kanskje du vet? :P

Når jeg laster ned apps så kommer de på menyen, og man kan se nedlastningen. Men når de har lastet ned ca halparten skifter det fra å stå "Laster Ned" til "Venter". Har du peil?

IDK2407
26.07.10 17:14
Corksport: Når jeg laster ned apps så kommer de på menyen, og man kan se nedlastningen. Men når de har lastet ned ca halparten skifter det fra å stå "Laster Ned" til "Venter". Har du peil?

Hmm halvparten? Var rart, den skal poppe opp når den er ferdig. Har du prøvd å klikke på den, når det står venter? Om du ikke har funnet ut noe enda, så skal jeg se hva jeg kan gjøre etter trening!

Corksport
26.07.10 18:10
IDK2407: Hmm halvparten? Var rart, den skal poppe opp når den er ferdig. Har du prøvd å klikke på den, når det står venter? Om du ikke har funnet ut noe enda, så skal jeg se hva jeg kan gjøre etter trening!

Trykker du på ikonet, står det "Pauset".

(Innlegget ble redigert 26.07.10 18:13)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg