Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

HTC Desire HD

NYTT TEMA
Baczary
BaczaryInnlegg: 13096
13.11.10 14:09

Skal snart kjøpe denne mobilen og har ingen anelse om den er ute i det norske markedet. Er den det?

Og hvis ja, kan noen av brukerne hjelpe meg litt med noen spørsmål:

- Hvordan er batterikapasiteten?
 - Er gode muligheter for musikkopplastning?
 - Er hodetelefonene kun anvendelige for denne mobilen, eller kan den brukes på PCer osv? Og er det bra lydkvalitet?

niggen
niggenInnlegg: 1454
13.11.10 16:06

Må si jeg ble fristet til å kjøpe når jeg så testen. Veldig dyr, men masse funksjoner. Vurderer å kjøpe Nokia N8, men har kommet i tvil etter å ha lest anmeldelsen av HTC. Vanskelig valg. Minuset er kamera, og veldig dårlig batterilevetid. Her knuser N8 konkurrenten fra HTC.

(Innlegget ble redigert 13.11.10 16:11)

Sergioo
SergiooInnlegg: 176
18.11.10 18:59

Denne står på ønskelista til jul. Hvor mye koster den med abonnent fra Telenor?

- Sergioo

moddom
moddomInnlegg: 4443
18.11.10 19:04

Har denne nå. Er meget fornøyd. Hadde Desire og x10 tidligere, men denne er i en helt annen klasse. Vet ikke om CPUen er kraftigere enn på vanlig Desire, men syns iallefall at den jobber mye kjappere.

Baczary
19.11.10 12:10
moddom: Har denne nå. Er meget fornøyd. Hadde Desire og x10 tidligere, men denne er i en helt annen klasse. Vet ikke om CPUen er kraftigere enn på vanlig Desire, men syns iallefall at den jobber mye kjappere.

Er denne ute?!

Har vært hos Lefdal, Elkjøp, Spaceworld osv og ingen av dem har. Hvor kjøpte du den hen?

Metallian2
Metallian2Innlegg: 13207
19.11.10 12:54

Den er ikke ute, ikke "for fullt" ihvertfall. HAr bestillt denne via Telenor og der er den "ubekreftet 19.11.2010"

adroit
adroitInnlegg: 3017
21.11.10 21:08
Baczary: Er denne ute?

Ja, men bare med Telenorab.

andhou
andhouInnlegg: 920
23.11.10 22:14
moddom: Har denne nå. Er meget fornøyd. Hadde Desire og x10 tidligere, men denne er i en helt annen klasse. Vet ikke om CPUen er kraftigere enn på vanlig Desire, men syns iallefall at den jobber mye kjappere.

Er vel samme CPU, men 50% mer minne enn på vanlige Desire. Har uansett den første, og har store nok problemer med å få plass til telefonen i lomma, så alt kommer vel til sin pris..

ferrek
ferrekInnlegg: 15672
23.11.10 23:13
andhou: Er vel samme CPU

Desire HD har en generasjon nyere prosessor enn Desire, men samme hastighet på papiret. I virkeligheten skal HDen være enda kjappere enn Desire.

Metallian2
24.11.10 16:19
adroit: Ja, men bare med Telenorab.

Bestillte fra nettburtikken til Telenor, ikke hørt noe enda :(

andhou
andhouInnlegg: 920
24.11.10 23:44
ferrek: Desire HD har en generasjon nyere prosessor enn Desire, men samme hastighet på papiret. I virkeligheten skal HDen være enda kjappere enn Desire.

Se der ja... 5-tall ser ut som 0-er.. :/

Metallian2
02.12.10 21:01

Telenor har nå justert til 22.12-dvs at de har reklamert i flere uker for en tlf man ikke får til jul....

FunkyFail
FunkyFailInnlegg: 290
02.12.10 21:39
Metallian2: Telenor har nå justert til 22.12-dvs at de har reklamert i flere uker for en tlf man ikke får til jul....

Har hatt den i omtrent 3 uker nå, og for min del var den i hvert fall verdt å vente en måned på. Håper det letter på humøret.

Metallian2
04.12.10 19:22
FunkyFail: Har hatt den i omtrent 3 uker nå, og for min del var den i hvert fall verdt å vente en måned på. Håper det letter på humøret.

Det gjør det vettu :)

Håper å få den til julaften men det er vel for optimistisk ....

Baczary
04.12.10 20:44
FunkyFail: Har hatt den i omtrent 3 uker nå

Hvordan er det med musikk? Er det god minne og plass til en del albumer og er mobilen i det hele tatt anlagt for musikkavspilling?

FunkyFail
FunkyFailInnlegg: 290
04.12.10 21:09
Baczary: Hvordan er det med musikk? Er det god minne og plass til en del albumer og er mobilen i det hele tatt anlagt for musikkavspilling?

Den er så absolutt anlagt for musikkavspilling ja! Når sant skal sies, så bruker jeg riktignok mest Spotify, men har også prøvd ut den normale musikkavspilleren der og den måler seg absolutt med f.eks. en iPod...

Vet ikke helt hva du mener med om det er godt med plass og minne. Kan jo utvide til 32GB lagringsplass med mikro-SD, og det er vel nok for de aller fleste.

Markmus
MarkmusInnlegg: 54980
07.12.10 07:59
Metallian2: Telenor har nå justert til 22.12-dvs at de har reklamert i flere uker for en tlf man ikke får til jul....

Dette er (beklageligvis) vanlig praksis hos selskaper som selger over internett. De skriver gjerne ubekreftet, bekreftet eller forventet leveringsdato selv om alle tre betyr at de ikke har snøring. Så utsetter de bare datoen etter hvert som det passer seg. Dette gjør de fordi de ikke må ha en senere leveringstid enn konkurrentene (folk kjøper stort sett hos de som leverer først når det gjelder så ettertraktete produkter).

Baczary
15.12.10 21:38

Da var mobilen kjøpt. Rett og slett en fantastisk liten drit, denne mobilen. Nyter den som bare faen :-)

Prins_Gilmour-10
Prins_Gilmour-10Innlegg: 4357
16.12.10 14:44
Baczary: Da var mobilen kjøpt. Rett og slett en fantastisk liten drit, denne mobilen. Nyter den som bare faen :-)

Skjønner jeg godt:)))) Designet på den er tilnærmet orgasmisk, Htc er geniale!

Gilmour

Jack_Daniels
Jack_DanielsInnlegg: 27757
17.12.10 23:39

Har nå i kveld bestilt denne telefonen fra Chess.no til 1399 kr. 

Hva har jeg å se frem til, Baczary (og eventuelt andre HTC-forbrukere)?

Baczary
19.12.10 15:49

En fantastisk skjerm, et strålende musikkoppsett. Du kan synkronisere dine kontakter på FB, MSN eller Twitter på mobilen slik at du ikke trenger å registrere kontakter fra scratch. En synkronisering på 2 min og du har over 500 kontakter (avhengig av hvor mange kontakter du har på FB).

Mobildesignet er helt fantastisk og klarer å få en såpass stor skjerm til å fremstå like elegant som de mindre og mer kompakte skjermene. Organisatoren i form av planlegger, kalender, påminnere osv er helt fantastisk også.

Den er alt i alt en strålende mobil.

Lonely_SHT
Lonely_SHTInnlegg: 185
26.12.10 20:40

Et lite Desire HD-spørsmål. Jeg har hatt min en drøy mnd nå, og er i grunn fornøyd med den, selv om den oppfører seg litt sært innimellom.

Men i dag kjørte den et stunt som jeg ikke helt klarer å finne ut av;

Den ber meg plutselig sette i minnekortet. Det står i, og har stått i siden jeg kjøpte den. Har ikke rørt det i det hele. plutselig får jeg altså beskjed om å sette det i. Altså, den finner det ikke, og dermed er alt av bilder og diverse programmer bortevekk. Skal jeg ta bilder får jeg beskjed om å sette i kort osv. Telefonen finner altså ikke kortet. Jeg har problemer med å skjønne hva som gjorde at det plutselig skulle skje. Rett før det skjedde tok jeg noen bilder, og da var alt altså helt i orden (siden jeg nå får beskjed om å sette i kortet før jeg tar bilder), det neste jeg gjorde ETTER å ha tatt bilder var å plugge i laderen (billader), for så å gå inn i galleriet for å finne bildet (som skulle sendes), men da får jeg altså beskjed om å sette i kortet.

Noen tekniske begavde her som har en idé om hva som kan ha skjedd? er jo ikke noe problem å kjøpe nytt kort, og telefonen i seg selv fungerer jo for så vidt helt greit (bortsett fra nevnte sære oppførsel innimellom), men det er litt på det kortet som kunne vært kjekt å ha....

Baczary
27.12.10 01:53

Aner ikke hvor problemet ligger, men har du prøvd å ta ut minnekortet og sette den inn igjen (evt. ta den ut slå mobilen av og på og sette den inn)? Pleier noen ganger å fungere hvis jeg har lignende problemer med andre duppedingser.

Lonely_SHT
27.12.10 03:07

Ja har prøvd de fleste varianter av å ta ut/sette inn, slå av og på osv, men kortet er like forbanna borte - selv om det altså er der.

For øvrig enig i at det bruker å være en god løsning på ting:) Men ikke her...

Metallian2
28.12.10 22:11

Heisdann-ENDELIG fikk jeg min HTC Desiree HD idag, etter 6 ukers venting :D

Men noen kjappe spm-er igang med å lære meg men vil gjerne ha noen snarveitips:

1. Ble fortalt at jeg måtte passe på at telefonen ikke bruke mobilnettet når jeg var utenfor mitt trådløse nett, da den helke tiden vil oppdatere vær osv via nett. Hvor "stenger" jeg av dette? Mobilen trenger ikke koble seg til nett unntatt når jeg aktivt går inn for det for min del.

2. Legge over film/bilder- hvordan gjør jeg dette enkelt, fungerer "klipp/lim/dra" via PC?

IDK2407
IDK2407Innlegg: 2881
28.12.10 22:38
Metallian2: 1. Ble fortalt at jeg måtte passe på at telefonen ikke bruke mobilnettet når jeg var utenfor mitt trådløse nett, da den helke tiden vil oppdatere vær osv via nett. Hvor "stenger" jeg av dette? Mobilen trenger ikke koble seg til nett unntatt når jeg aktivt går inn for det for min del. 2. Legge over film/bilder- hvordan gjør jeg dette enkelt, fungerer "klipp/lim/dra" via PC?

1: Riktig, men du vet selv når du er på nett eller ikke. Er piler øverst til høyre på skjermen som viser grønt og rødt når du er på nett uten wifi. Du burde ikke bekrymre deg for det, siden det skjer bare om du er på apps som trenger nettverk.

2: Ja.

9ppel
9ppelInnlegg: 135
29.12.10 01:04
Metallian2: 1. Ble fortalt at jeg måtte passe på at telefonen ikke bruke mobilnettet når jeg var utenfor mitt trådløse nett, da den helke tiden vil oppdatere vær osv via nett. Hvor "stenger" jeg av dette? Mobilen trenger ikke koble seg til nett unntatt når jeg aktivt går inn for det for min del.

Jeg ville faktisk vært litt bekymret for dette, hvis du ikke har en "data-pakke" i ditt mobilabonnement, for det kan fort dra på seg med utgifter her. Det at det lyser piler som viser datatrafikk hjelper deg ikke så mye hvis telefonen ligger i lommen din og "lur-kommuniserer". Dette kan den fort gjøre hvis du ikke har kontroll på hvilke synkroniseringer du har satt opp o.l. Eksempler på apps som gjerne synkroniserer og henter data er feks. applikasjonen som viser væremeldingen, gmail + evt. andre mail-kontoer du har satt opp (hotmail/Exchange) og Facebook. Jeg har installert Watchdog for å vise hvor mye data som går, og det eter fort på seg hvis den får holde på som den vil, ja (jeg har "vanlig" Desire da, men det er jo omtrent samme greia).

For å slå av/på mobilnettet på HTC Desire holder man nede av/på-knappen. Da får man opp en meny hvor man kan slå av eller på data-roaming. Forhåpentligvis er det så enkelt på Desire HD også. Jeg pleier å ha denne slått av hele tiden, bortsett fra hvis jeg må synche ting og ikke er på WiFi, eller hvis jeg skal sende en MMS. Hvis du ikke har denne menyen på av/på-knappen kan du legge en snarvei til trådløs-menyen på "desktopen" din.

9ppel
9ppelInnlegg: 135
29.12.10 01:06
Lonely_SHT: Men i dag kjørte den et stunt som jeg ikke helt klarer å finne ut av; Den ber meg plutselig sette i minnekortet. Det står i, og har stått i siden jeg kjøpte den. Har ikke rørt det i det hele. plutselig får jeg altså beskjed om å sette det i. Altså, den finner det ikke, og dermed er alt av bilder og diverse programmer bortevekk. Skal jeg ta bilder får jeg beskjed om å sette i kort osv. Telefonen finner altså ikke kortet. Jeg har problemer med å skjønne hva som gjorde at det plutselig skulle skje. Rett før det skjedde tok jeg noen bilder, og da var alt altså helt i orden (siden jeg nå får beskjed om å sette i kortet før jeg tar bilder), det neste jeg gjorde ETTER å ha tatt bilder var å plugge i laderen (billader), for så å gå inn i galleriet for å finne bildet (som skulle sendes), men da får jeg altså beskjed om å sette i kortet.

Fikk denne jeg også i dag, på en vanlig HTC Desire. Det sto faktisk at "den hadde mistet kontakten med minnekortet" og at jeg skulle "banke litt på telefonen" :-D Flott melding å få.

Jeg banket ikke noe særlig jeg da, men tok av bakdekselet og "masserte" minnekortet litt fram og tilbake, etter dette fungerte det fint igjen.

Lonely_SHT
29.12.10 03:27

Ja det sto vel noe om å miste kontakten med minnekortet. Den bankebeskjeden fikk jeg ikke, men har hatt kortet utav og inni opp til flere ganger uten at det har skjedd så mye. Er på jobb for tiden så får heller ikke sjekket om kortet er ok eller om det faktisk har tatt kveld. Men får drive litt intensiv minnekortmassasje jeg også da:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg