Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilke apps anbefaler dere til HTC Desire?

NYTT TEMA
Metallian2
Metallian2Innlegg: 13207
19.11.10 12:58

HAr min første smartphone på vei (dvs snart på vei, har bestilt en HTC Desire HD)

Tenkte å begynne å kikke litt på apps osv allerede for å være litt i forkant og håper noen her har noen gode tips, gjerne med en linje om hvorfor de liker den appèn :)

9ppel
9ppelInnlegg: 135
19.11.10 15:42
Metallian2: Tenkte å begynne å kikke litt på apps osv allerede for å være litt i forkant og håper noen her har noen gode tips, gjerne med en linje om hvorfor de liker den appèn :)

Angry Birds - så har du tidsfordriv en god stund

Handcent - Kurant SMS-program

Skandinavisk tastatur - så får du æøå på tastaturet (men tastene blir mindre også da. Kanskje ikke noe stort problem på Desire HD med såpass stor skjerm)

den1m
den1mInnlegg: 13660
20.11.10 16:28
Metallian2: HAr min første smartphone på vei (dvs snart på vei, har bestilt en HTC Desire HD)   Tenkte å begynne å kikke litt på apps osv allerede for å være litt i forkant og håper noen her har noen gode tips, gjerne med en linje om hvorfor de liker den appèn :)

Calltrack .. setter inn telefoner som har ringt deg i kalenderen

astro file manager ... filbehandler for android

aldiko .. bøker av ymse slag du kan hente og lese

rockplayer ... spiller av omtrent alt av filmer

smooth calendar ... legger en kaldenderwidget på hovedsia di med liste over de 3 neste ting som skal skje

calendar notifier ... istedet for svakt "pling" hvis du skal noe du har lagt inn på kalenderlista, så hyler denne skikkelig, slik en ekte mobilalarm skal gjøre

barcode scanner + prisjakt ... du bruker kameraet og leser av strekkoder og kan sammenlikne priser

nimbuzz .... legg inn skype konto, msn konto e.l og ring ut gratis eller chat med venner

tripadvisor ... finner kjapt nærmeste hotell, turistattraksjon osv

navdroyd ... billig GPS-navigasjon, nyttig hvis du har lite datatrafikk eller er i utlandet hvor det er dyrt, du henter bare ned ferdige kart som du navigerer etter

note everything ... notatblokk for å skrible ned ting, kan også tegne ting i den osv

IDK2407
IDK2407Innlegg: 2881
20.11.10 19:19
den1m: navdroyd ... billig GPS-navigasjon, nyttig hvis du har lite datatrafikk eller er i utlandet hvor det er dyrt, du henter bare ned ferdige kart som du navigerer etter

Prøvd Ndrive før? Ganske rimelig gps også.

den1m
21.11.10 13:54
IDK2407: Prøvd Ndrive før? Ganske rimelig gps også.

Nopes men er d engangssum? Den jeg viste til her bruker open source gps-kart, så koster aldri noe å oppdatere de.

IDK2407
21.11.10 16:33
den1m: Nopes men er d engangssum? Den jeg viste til her bruker open source gps-kart, så koster aldri noe å oppdatere de.

http://www.ndriveweb.com/products/product/96/
Selve appen er gratis, stemmen også. Det jeg betalte var 10 euro for Norge, Danmark, Sverige og tror kanskje Finlands kart også(altså 10 euro for alle de kartene).  Om update er jeg litt usikker på, men ga deg en link nå :).

(Innlegget ble redigert 21.11.10 16:34)

den1m
21.11.10 17:09
IDK2407: http://www.ndriveweb.com/products/product/96/
Selve appen er gratis, stemmen også. Det jeg betalte var 10 euro for Norge, Danmark, Sverige og tror kanskje Finlands kart også(altså 10 euro for alle de kartene).  Om update er jeg litt usikker på, men ga deg en link nå :).

Prismessig ser den litt mer ut som copilot som du og får på android tlf... Og det er vel den folk flest foretrekker virker d som, men tror den er litt dyrere igjen.

Spørsmålet er hvor mye behov du egentlig har for en dyr GPS app med google maps og gps. Jeg bruker den i værstefall for finjustering, f.eks et spes gatenummer, da den er oppdatert hele tia, og navdroyd for grov-navigeringa langs veiene der tellerskrittene har en tendens til å fly. Navdroyd mangler nemlig endel sånne små gatenr osv i norge.

IDK2407
21.11.10 17:22
den1m: Prismessig ser den litt mer ut som copilot som du og får på android tlf... Og det er vel den folk flest foretrekker virker d som, men tror den er litt dyrere igjen. Spørsmålet er hvor mye behov du egentlig har for en dyr GPS app med google maps og gps. Jeg bruker den i værstefall for finjustering, f.eks et spes gatenummer, da den er oppdatert hele tia, og navdroyd for grov-navigeringa langs veiene der tellerskrittene har en tendens til å fly. Navdroyd mangler nemlig endel sånne små gatenr osv i norge.

Ja enig, men skal faktisk se litt på den gps du nevner. Takker for tips :)

9ppel
9ppelInnlegg: 135
22.11.10 20:27

Denne er også ganske fin:

http://www.google.com/mobile/skymap/

ArkoshKovash
ArkoshKovashInnlegg: 437
23.11.10 16:26

Angry Birds er et must :)

Her er ei norsk side med Android apps

WillyRaptus
WillyRaptusInnlegg: 1