Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

HTC Desire Z eller HTC Desire HD?

NYTT TEMA
meepebolla
meepebollaInnlegg: 462
16.12.10 21:09

Jeg vurderer sterkt ny telefon, og valget står mellom disse to.

HTC Desire Z koster 2999,- og HTC Desire HD koster 2399,- med abonnomentet jeg skal ha hos netcom, men undrer meg litt over forskjellen ettersom HD er både større og har bedre kamera enn Z.
Er det noen som har peiling på hvorfor prisforskjellen er som den er, og hva som gjør Z "bedre" ettersom den er dyrere?

Og dette med batteri-levetiden på HD`en bekymrer meg litt ettersom jeg facebooker en del, og er avhengig av at mobilen lever hele dagen, hehe.

torreslfchelt
torreslfcheltInnlegg: 30150
16.12.10 21:38

Nå har jeg aldri brukt HTC så jeg vet ganske lite om disse. Men før du kjøper en mobil så bør du lese testene (positive og negative sider) før du kjøper den. Hvis jeg var deg så ville jeg nok gått for Desire HD.

Her er disse mobilene sammenlignet.

(Innlegget ble redigert 16.12.10 21:41)

IDK2407
IDK2407Innlegg: 2881
16.12.10 22:24
meepebolla: HTC Desire Z koster 2999,- og HTC Desire HD koster 2399,- med abonnomentet jeg skal ha hos netcom, men undrer meg litt over forskjellen ettersom HD er både større og har bedre kamera enn Z.
Er det noen som har peiling på hvorfor prisforskjellen er som den er, og hva som gjør Z "bedre" ettersom den er dyrere?

Desire z er som en desire, det som er den store forskjellen er desire Z har tastatur, men det har ikke desire.
gå på www.amobil.no. Der finner søker du desire go desire z og ser forskjellen.

TightsAndTiaras
TightsAndTiarasInnlegg: 28
09.02.11 14:16
IDK2407: Desire z er som en desire, det som er den store forskjellen er desire Z har tastatur

dette er ikke helt rett. HD har en annen, stoerre prosessor (1000mhz mot Z's 800) og bedre kamera, for å nevne noen. Z har tasataturet. Med mindre du skriver mye paa telefonen mener jeg HD er en suverent overlegen telefon! Skjoenner heller ikke hvorfor Z er dyrere - alle butikker jeg har sett selger HD'en et par hundre kroner dyrere enn Z, som da ogsaa er ment som "lillebroren" fra HTC's side..

IDK2407
09.02.11 16:51
TightsAndTiaras: dette er ikke helt rett. HD har en annen, stoerre prosessor (1000mhz mot Z's 800) og bedre kamera, for å nevne noen. Z har tasataturet. Med mindre du skriver mye paa telefonen mener jeg HD er en suverent overlegen telefon! Skjoenner heller ikke hvorfor Z er dyrere - alle butikker jeg har sett selger HD'en et par hundre kroner dyrere enn Z, som da ogsaa er ment som "lillebroren" fra HTC's side..

Jeg snakket ikke om HD, men første desire. Om du snakker om HD så har du rett, men er jeg er litt usikker på desire z vs desire (den første). Derfor skrev jeg største forskjellen er tastaturet. Men om du snakker om første desire, så har du sikkert nok rett. Jeg bare skumleste noe på en nettside før. Derimot jeg vet HD er god, men synd den ikke har amoled som desire (tror jeg).

ferrek
ferrekInnlegg: 15672
09.02.11 17:00
IDK2407: Derimot jeg vet HD er god, men synd den ikke har amoled som desire (tror jeg).

Desire HD har S-LCD-skjerm, det stemmer. Det stemmer også at Desire hadde AMOLED, men siden Samsung og/eller Sharp ikke hadde kapasitet til å produsere disse skjermene til HTC må også Desire nøye seg med S-LCD. Så per dags dato har ikke HTC noen telefon med AMOLED.

Det er en av grunnene til at jeg titter mer og mer på Galaxy S og Samsung Nexus S som min neste telefon, skjermen på de er overlegne Desire-skjermen. Men nå begynner vel mobilmessen i Barcelona til neste uke så jeg venter iallefall til da med å bestemme meg for ny telefon.

IDK2407
09.02.11 17:05
ferrek: Det er en av grunnene til at jeg titter mer og mer på Galaxy S og Samsung Nexus S som min neste telefon, skjermen på de er overlegne Desire-skjermen. Men nå begynner vel mobilmessen i Barcelona til neste uke så jeg venter iallefall til da med å bestemme meg for ny telefon.

Ja, bare å vente til galaxy s2 blir vist på søndag :). Jeg har en galaxy s og er kjempe fornøyd :D.

TightsAndTiaras
TightsAndTiarasInnlegg: 28
10.02.11 13:24
IDK2407: Jeg snakket ikke om HD, men første desire. Om du snakker om HD så har du rett, men er jeg er litt usikker på desire z vs desire (den første). Derfor skrev jeg største forskjellen er tastaturet. Men om du snakker om første desire, så har du sikkert nok rett. Jeg bare skumleste noe på en nettside før. Derimot jeg vet HD er god, men synd den ikke har amoled som desire (tror jeg).

beklager, misforsto. 

Og du har helt rett i at den foerste genereasjonen Desire hadde Amoled, mens HD har S-LCD, desverre… 

IDK2407
10.02.11 13:36
TightsAndTiaras: beklager, misforsto.  Og du har helt rett i at den foerste genereasjonen Desire hadde Amoled, mens HD har S-LCD, desverre… 

Ikke noe å beklage for :). Ja, er synd. Men har hørt samsung skal kanskje stoppe å bruker S-Amoled fremover også,siden det er dyr teknologi.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg