Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Samsung Galaxy5 betaling av internett

NYTT TEMA
Olekhansen
OlekhansenInnlegg: 3684
06.01.11 16:35

Jeg har et problem med at når jeg går ut av huset mitt, for da kan jeg jo ikke være på wifi så skrur 3G seg på automatisk. Og det har kostet meg mange penger utrolig lenge uten at jeg har vist det. Jeg har tapt rundt 200,- på denne forbanna 3G greia. Jeg fant ut i dag at jeg bruker penger på 3G siden det er ikke særlig lenge siden jeg fikk mobilen min. Men det skal jo ikke være veldig vanskelig å skru av 3G, for jeg ser jo på mine venners mobiler så har de en egen plass der de kan bare skru av og på, men hos meg er det bare et valg mellom å skru av og på 2G? Så det er ikke noe problem når jeg er hjemme for det er gratis så lenge jeg er på wifi men når jeg går ut av huset, er på skolen eller whatever så koster det penger

Så mitt spm er hvordan kan jeg skru av 3G for godt?

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
06.01.11 18:26

Hold inne den knappen på høyre siden. Velg deaktiver datanettverkmodus.

Da går det riktignok ikke an å sende MMS, men hvem faen sender egentlig MMS?

Nå har jeg egentlig aldri hatt behov for å skru av dette, da jeg har MobilSurf. Men kjekt å vite. Burde jo også gå an å skru av uten at man deaktiverer mms tjenesten.

(Innlegget ble redigert 06.01.11 18:26)

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
06.01.11 18:34

Evt kan du også endre til bare GSM nett inne på innstillinger --> trådløs og nettverk --> Mobilnettverk --> nettverksmodus.

Da kjører du bare 2G, som er treigere, men koster mindre og tar mindre strøm.

(Innlegget ble redigert 06.01.11 18:35)

Olekhansen
OlekhansenInnlegg: 3684
06.01.11 20:19

Takk for hjelp OleKjole, men jeg fant en enklere måte uten å deaktivere mms også. Jeg måtte laste ned en VNP app eller noe og så trykke av 3G,2G og det siste :-).

Klikk for å gå tilbake til toppen