Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TomTom Go Live 1005 GPS

NYTT TEMA
Antevalente
AntevalenteInnlegg: 116
11.01.11 18:02

Gikk til anskaffelse av hva jeg trodde skulle være et teknisk vidunder: TomToms nye flaggskip Go Live 1005. Med 5" trykkskjerm, IQ routes, fotoboks varsling etc. Med i pakka var det garanti for oppdatering til siste kart innen 3 mnd. og 1 års abonnement på Live tjenestene. So far so good.

Jeg pakket opp gps-en og koblet den til datamaskinen, som deretter laster ned en app som skal gjøre det mulig å oppdatere kart, fotobokser og annet. Appen sier deretter at gps-en ikke trenger noen oppdateringer - den er up-to-date allerede. Rart... etter litt søk på nettet og diverse forumer så viser det seg det er den slettes ikke. Det eksisterer nemlig både nyere kart og annet. Det er da jeg finner det ut: Tjenesten er under utvikling - det finnes ingen tjeneste for oppdatering...(!) Det som det altså skrytes av i annonsene, som også står trykket som en "highlight" på utsiden av esken, og som TomToms egne websider slår stort opp... det eksisterer rett og slett ikke!

Så jeg ringer til support tjenesten. Hva sier de? Joda, alt er i orden - det er ingen problemer og jeg har det nyeste kartet. Løgn. Etter graving og søking finner jeg nemlig omsider en web-side som sier at praktisk talt det meste ikke er støttet:

http://uk.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/12566/?locale=en_GB

Min enhet har et gammelt kart og 3-måneders garantien for nyeste kart vil utgå lenge før de vil kunne tilby meg å laste ned et nytt. Uten også andre oppdateringer inkludert blir dette en dyrere og dårligere GPS enn jeg hadde grunn til å tro. Min GPS går derfor tilbake til butikken der jeg kjøpte den. Dette er ren svindel.

Noen andre som har kjøpt samme? Om du tenker på å gjøre det så ikke gjør det - eller ihvertfall vent en god stund.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg