Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sikkre android med passkode?

NYTT TEMA
XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
09.01.12 17:11

Jeg har jo personlig email adresse og facebook så vil sikkre mobilen hvis den engang kommer på aveie.

Fins det noe trygt som ikke er lett å hacke?

Skal jeg bare bruke Pinkode....eller er det en App jeg må laste ned?

Altså.... Det må jo være noe som jeg må skrive inn når mobilen går i dvalemodus
for jeg har som oftest telefonen på når jeg er ute så ingen vits med en kode som bare benyttes ved oppstart av mobilen

Slik jeg har den nå  (galaxy note) så når jeg ikke bruker den går den i dvalemodus og skjermen går av

Når jeg slår den på sveiper jeg engang fingeren over skjermen for å låse den opp

Det er vel i det øyeblikket en kode skal skrives inn?

Sammtidig spør jeg også om det fins noe Sporings apps som kan spore telefonen via internet fra en pc?

(Innlegget ble redigert 09.01.12 17:11)

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
09.01.12 20:01

Jeg har forløbig instalert Cerberus ser ut å fungere bra
sporer mobilen og sender kordinatene til et digert kart på Pcen i realtime, kan også sende det som sms melding til annen mobil.

Kan sende en melding med teksten du velger feks "Nå kommer jeg å tar deg"  dette leses også opp med stemme på telefones høytalere samt høye Politisirener.

Når personen febrilsk lukker tekst vinduet med sirenen
Tar telefonen hemmelig bilder av personen og lydoptak og sender det på email til pcen

Så kan du få mobilen ringe av seg selv til et nummer, endre pinnkoden via internet  og gjenstående batteritid alt fra pcen.

Prøvde det via wifi og det fungerte bra.

Har ikke testet å wipe telefones minne via gps trackeren på pcen eller GPS funksjonen.

har heller ikke prøvd å skjule Appen på mobilen via pcen ....

For hadde lite batteri igjen men skal prøve senere...

Klarer jeg få GPSs  sporingen til å fungere på en måte...
så er det kanskje verdt å kjøpe appen .

programmer er lett å bruke men det er noen ulemper som lavere batteritid og om den kan spores uten Wifi uten å være rootet.

Har lite saldo igjen på kortet så kanskje derfor ikke jeg fikk koblet til den via 3G?

Har jo satt inn appen simchecker i tilegg og den fungerte bra

Så snart jeg satt inn nytt sim kort sender det informasjonen på email.

(Innlegget ble redigert 09.01.12 20:03)

TheSvin
TheSvinInnlegg: 2362
10.01.12 10:38

I Android er det innebygget sikkerhetsmekanismer slik du etterlyser i første post. Veien er vel noe sånt som: Innstillinger->Sikkerhet->Skjermlås. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg