Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nokia Lumia 800 vs iPhone 4S

NYTT TEMA
LukeDonald
LukeDonaldInnlegg: 222
14.02.12 20:13

Er dessverre ikke helt overbevisst av det primitive og heller dårlige operativsystemet til iPhone opp gjennom årene. Windows system er ganske brilliant, og mer avansert som igjen sikkert kan føre til litt mer feil.

Hvilken burde jeg kjøpe?

piezo
piezoInnlegg: 5209
14.02.12 22:10

Jeg tror nok jeg godt kunne vurdert en Windows Phone. WP ser pent ut, app-utvalget begynner å bli akseptabelt og det er jo noe ikke alle andre har. Dessuten samarbeider den fint med Office, om sånt betyr noe. 
Men iPhone har selvsagt fordelen av enda større app-miljø, hvis det er viktig. 

LukeDonald
15.02.12 15:29

Er enig med deg, liker et Windows oppsett. App-utvalget er ikke det viktigste, og det er nok uansett ikke noe problem på Windows Marketplace etter hvert heller :)

z0rz0r
z0rz0rInnlegg: 167
15.02.12 19:30

Jeg sitter nå på en SG S2 LTE, iPhone 4 og en Lumia 800.. 

Kall meg gjerne troll og alt det der, men mitt synspunkt har du her:

1. Microsoft holder tilbake på en hel del funksjonalitet i operativsystemet. Det er mange ting utviklere rett og slett ikke kan lage fordi MS ikke tillater det. En IM klient er en av mange ting du ikke vil finne i biblioteket. 

2. Det er enkelte ting i designet som fusker, trege oppdateringer og ting som gjemmer seg litt bak andre ting. Virker litt uferdig. Ved første øyekast ser det fabelaktig ut, men etter litt trykking finner man små feil. 

3. Tethering, jeg har brukt dette flittig med min iPhone, det er ikke et alternativ på disse windows telefonene. 

(dette er ikke helt relatert til operativsystemet men rettet mot selve telefonen)

4. Knappene på siden er svært skarpe og virker som det er litt dårlig kvalitet kontra en iPhone. 

5. Kamera som sitter i Lumia er oppskrytt og klarer ikke å henge med en iPhone 4s. 

6. Skjermen på en iPhone virker bedre, både i utseende og i touch'en.

7. Google Maps vs Nokia Drive. Google vinner, uavhengig av hvem som har laget hva så fungerer maps på iPhone langt bedre enn Nokia Drive på Lumia 800.  

Det var mine PRO iPhone. Nå skal jeg prøve å lage 6 pro Lumia

1. Operativsystemet WP7.5 som sitter i Lumia i sin helhet er ganske bra, men er en del ting som ikke gir helt mening. Som f. eks hvor man endrer pin kode på simkortet. Med andre ord kan "instillinger" bli bedre satt opp. Litt klønete sånn det er idag. 

2. Lumia 800 føles mye bedre i hånden. Rundere kanter gjør telefonen svært behagelig. 

3. People hub og "me" hub'en fungerer svært bra, men jeg skulle ønske de slo dem sammen og ikke hadde de hver for seg. 

4. Live Tiles er gull, men det trenger å perfeksjones. Det er kult, men det virker veldig "beta". 

5. Godt og oversiktlig i hovedmenyene og det er null problem å finne det du er ute etter, det er først når du graver litt det er klønete. 

6. Dumt med bare 1 fysisk knapp, tilbakeknappene på Lumia 800 er gull. Det mangler iPhone!

Jeg ser her at jeg høres ut som en fan-boy, men det er jeg ikke. Jeg er nøytral og som sagt, jeg har de 3 store, og jeg er mest fornøyd med Lumia i bruk, men iPhone vinner på funksjonalitet. Windows Phone har langt igjen å gå før de slår iPhone i funksjonalitet. De har kommet seg inn på banen med et godt operativsystem, men det holder ikke mål mot konkurrentene. WP7 konkurrerer mot dagen iPhone og dagens Android, ikke iPhone man fant for 3 år siden. 

vikingdonsunited
vikingdonsunitedInnlegg: 552
22.02.12 10:07

tror jeg hadde valgt en Doro før en WP...

LukeDonald
22.02.12 11:17
vikingdonsunited: tror jeg hadde valgt en Doro før en WP...

haha

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg