Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sony xperia

NYTT TEMA
oaf
oafInnlegg: 34
27.04.12 19:00

Hei, har en Sony Xperia. Skal på ferie i utlandet i 3 uker. Hva slags programmer er viktige å slå av før man drar sånn at man ikke får en ubehagelig regning når man kommer hjem? Går det bra å bruke Facebook uten at det blir store kostnader??

ferrek
ferrekInnlegg: 15672
27.04.12 20:06

Slå av dataroaming så er du sikret. For å bruke Facebook og andre tjenester som krever nett er du nødt til å surfe via Wifi eller slå på roamingen. Priser for det finner du hos operatøren din.

oaf
27.04.12 20:27

Hvordan slår jeg av dataroaming?

ferrek
27.04.12 20:39
oaf: Hvordan slår jeg av dataroaming?

Går inn på innstillinger og nettverk og mobilnettverk.

oaf
27.04.12 20:46

takk for hjelpa!! veldig nyttig.

ferrek
27.04.12 21:27
oaf: takk for hjelpa!! veldig nyttig.

Ingen årsak. Er sånt man har forum til. :-)

futureline
futurelineInnlegg: 3901
28.04.12 17:47
oaf: Går det bra å bruke Facebook uten at det blir store kostnader??

Bare til informasjon, så kommer dette veldig an på hvilket land du drar til.
Drar du innen EU/Eøs, så er det vel nå blitt nye regler spesielt for dette, og Onecall har f.eks kr. 5,- pr MB data.
Utenfor EU blir det fort dyrt, da kan du bli loppet brukbart selv ved lite bruk, eksempelvis drar jeg mye til Mexico, og der koster det rundt 68 kr, pr MB data, da prisen er ca 6,8 kr pr. 100kb data.

Det beste er å skru alt av, og heller bruke en nettkafè til å gå på Facebook. 

fargerik
fargerikInnlegg: 60722
29.04.12 12:08
futureline: Det beste er å skru alt av, og heller bruke en nettkafè til å gå på Facebook.

Amen. For å være tilgjengelig på mobiltelefon, kan man også kjøpe et kontantkort i det landet man er i.

Jeg tar med en liten aspire one, og kan logge meg på wifi mange steder, som regel gratis.

(Innlegget ble redigert 29.04.12 12:10)

futureline
futurelineInnlegg: 3901
30.04.12 18:37
fargerik: Amen. For å være tilgjengelig på mobiltelefon, kan man også kjøpe et kontantkort i det landet man er i.

Ja, glemte jo å nevne det...   :-))
Ett annet alternativ er å kjøpe egne simkort til formålet, dette er faktisk ett ganske godt tilbud, spesielt med tanke på databruken:
Prepaid simcard 

Det passer ihvertfall veldig godt for mitt bruk.   :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg