Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sim-kort

NYTT TEMA
susilu
susiluInnlegg: 37112
26.04.13 11:38

Har så langt ikke kjøpt smart-phone og lurer på iphone eller galaxy.  Har sett en galaxy med 8 megapiksler, og det er 3 mer en kameraet mitt. Ikke så dyr, under 3000.  Vil ha den pga bilder og litt nett.

Men kan jeg bruke det gamle sim-kortet?  Har oppfattet at jeg antagelig ikke kan det. Hvorfor ikke?  Jeg har 3 simkort, ett av dem er praktisk talt ikke i bruk. Har bredbånd hjemme og trenger ikke være på nett hjemmefra. Jeg har gode gamle dealer og mobiler på scratch-abonnement som jeg ikke kan få i dag.  Pyntelig regning:-)

Det egentlige problemet mitt med de gamle, er bildene...

Kalle73
Kalle73Innlegg: 54035
26.04.13 13:52

Det spørs jo helt hvilken Galaxy.....

Torotto
TorottoInnlegg: 17409
26.04.13 14:48

Typer simkort.

Du kan kutte det til eventuelt selv ved bruk på Calaxy S3

Link

susilu
26.04.13 17:57

Jøssameg, han i butikken sa jeg måtte ha et nytt.  Jeg må bare kappe det til, altså :-)

Ja, hvilken Galaxy?  Det vet jeg ikke helt, jeg vet ikke forskjellene...jeg hadde ikke tenkt å gjøre det dyrt, som en sikkert skjønner, men jeg vil gjerne ha fine bilder og lett overføring til f eks Facebook :-)

fargerik
fargerikInnlegg: 63972
29.04.13 17:27
susilu: Har så langt ikke kjøpt smart-phone og lurer på iphone eller galaxy. Har sett en galaxy med 8 megapiksler, og det er 3 mer en kameraet mitt. Ikke så dyr, under 3000. Vil ha den pga bilder og litt nett.

Det er da smart å kjøpe en modell som ikke er siste skrik, for prisen er høyere på det siste skrik, vettu.

Jeg måtte ha en telefon, siden den gamle døde, og fant galaxy 2 med 8.0 mega til den prisen du sier hos Elkjøp.

Funker greit, både video og foto blir fine. Det gamle simkortet fra en sony ericson passet rett i, og det er plass til et helt vanlig micro SD for å få mer minne.

Tre tusen, uten noe operatørlås, jeg kan altså sette i sim fra hvilken som helst leverandør.

Tre tusen er ikke så dyrt. Men nå vet ikke jeg hva de nyere modellene koster, da.

(Innlegget ble redigert 29.04.13 17:28)

susilu
29.04.13 17:49
fargerik: Det gamle simkortet fra en sony ericson passet rett i, og det er plass til et helt vanlig micro SD for å få mer minne.
Tre tusen, uten noe operatørlås, jeg kan altså sette i sim fra hvilken som helst leverandør.

Prima!  Takk :-)

fargerik
29.04.13 17:57

Jeg husker ikke om du la merke til disse måkene i den andre tråden, men det er altså den telefonen.

Her har ikke jeg gjort noe slags forsøk på noen innstillinger, bare nappa opp telefonen og filmet med de innstillingene den hadde når jeg fikk den.

Aner faktisk ikke engang om det er noen innstillinger på kameraet på telefonen?

Du kan se at kameraet sliter litt med fokus når jeg står og virrer rundt, så det er nok visse begrensninger sammenlignet med proffe kameraer.

(Innlegget ble redigert 29.04.13 18:03)

susilu
29.04.13 18:39
fargerik: Du kan se at kameraet sliter litt med fokus når jeg står og virrer rundt, så det er nok visse begrensninger sammenlignet med proffe kameraer.

Alle kameraer gjør vel det?  Hvor mange pixler har det, da?

Ser fint ut for mitt bruk, ja :-)

Edit:  Du skrev jo 8, jo :-)

(Innlegget ble redigert 29.04.13 18:41)

fargerik
30.04.13 20:07
susilu: Alle kameraer gjør vel det? Hvor mange pixler har det, da? Ser fint ut for mitt bruk, ja :-) Edit: Du skrev jo 8, jo :-)

Ja, derfor tenkte jeg at du hadde kikka på Samsung2.

Jeg kjøpte det bare på grunn av at kona har hatt det, og på grunn av at det var billig.

Så: Jeg trengte en telefon, og fikk det. Kamera har jeg, så i utgangspunktet er liksom telefonen for meg til å snakke i.

Men jeg ble litt nysgjerrig på dette kameraet, og søkte meg fram til et eller annet om akkurat den gamle, utdaterte telefonen.

Jeg fant dette, og kanskje jeg skal undersøke litt selv hva slags muligheter det er.

Har faktisk ikke tenkt på det før, men for all del, kameraet har visst noen innstillinger.

(Innlegget ble redigert 30.04.13 20:19)

Eivinder
EivinderInnlegg: 1340
22.04.19 14:46

Noen som vet om det er mulig å bruke to simkort på samme abonnement? Jeg har to helt ulike telefoner der jeg bruker den ene på ferie og den andre til daglig. Er det bare å bestille et ekstra simkort og bruke de to telefonene om hverandre? Gidder ikke ringe operatør og spørre, for da begynner de sikkert å mase om at jeg skal tegne et eller annet. 

pompel123
pompel123Innlegg: 4094
22.04.19 14:48
Eivinder: Noen som vet om det er mulig å bruke to simkort på samme abonnement?

Ja, det skal gå helt fint.

petterG
petterGInnlegg: 9651
22.04.19 16:59
Eivinder: Noen som vet om det er mulig å bruke to simkort på samme abonnement?

Det har attpåtil eget navn - nemlig tvillingsim!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg