Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mobilabonnement

NYTT TEMA
FishingMoby
FishingMobyInnlegg: 3994
24.05.13 21:27

Har hatt vært bundet til NetCom i et år nå, men det er på tide å bytte. 

Bruker for det meste skype, viber og imessage så ringetid og meldinger blir det ikke så mye av. Blir dog brukt litt 3G. 

Hva er det billigste der ute for meg?

Takk 

ehall
ehallInnlegg: 19948
25.05.13 01:45

Det er nok veldig individuelt, sjekk Telepriser som er en offentlig uavhengig nettside. Legg inn ditt forbruk og velg deretter.

Men, selv så har jeg og familien valgt Telenor. Selv om de ikke er de billigste så er de mest seriøse og mest til å stole på. Synes Telenor faktisk har blitt mye bedre de seneste årene. Men reaksjonen kommer nok kjapt, smaken er som baken. Men vi velger å betale lit mer, for å ha sikkerheten til å ha en stor og seriøs aktør. Når for eksempel Netcom kommer med villedende og ulovlig reklame gjør det at jeg tenker meg om flere ganger før jeg velger en slik operatør.

samsung22
samsung22Innlegg: 18360
26.05.13 00:09
ehall: Når for eksempel Netcom kommer med villedende og ulovlig reklame gjør det at jeg tenker meg om flere ganger før jeg velger en slik operatør.

Nå er det jo faktisk Telenor som har blitt "dømt" for å komme med villedende og feil reklame da, og måtte med det endre/fjerne reklamene. Det samme skjedde forsåvidt med OneCall.

Skal du ha det billigst mulig må OneCall, Chess eller Tele2 være det beste for deg. Personlig ville jeg anbefalt Netcom eller Telenor, da de har fysiske butikker du kan gå til for å få hjelp (bedre service), istedenfor å måtte ringe eller gå via Epost (OneCall, Chess). Du kan jo se for deg alt bryet og problemene man vil få om man får problemer med simkortet eller telefonen når man har OneCall. Det tar nok hvert fall en uke før du får nytt simkort - nå til dags er det ganske lenge å være uten telefon. 

De to største selskapene som Netcom og Telenor har også diverse fordeler. Billigere telefoner om du binder deg til 12mnd. Netcom har f.eks Spotify og 2for1 på Kino som de tilbyr til sine kunder. 

(Innlegget ble redigert 26.05.13 00:12)

petterG
petterGInnlegg: 9508
27.05.13 00:16

Her var det mye synsing.

1. Når OneCall sender nytt SIM-kort tar det normalt to dager.
2. Når det gjelder telefoner med binding er det jo bevist gang på gang at det er dyrere enn fullpris telefoner og valgfritt abonnement.

Dessuten - hvor ofte blir egentlig SIM-kortet ødelagt??

(Innlegget ble redigert 27.05.13 00:17)

StianQQQ
StianQQQInnlegg: 3
18.06.18 20:15

Bruk heller mobilabonnement.no

Justice 96
Justice 96Innlegg: 30718
18.06.18 20:26

Byttet fra Telia til Talkmore. Vært strålende fornøyd med det bytte. Vær klar over om du kontakter en operatør, kan du be om en "god" pris. Jeg fikk en avtale med en 50 lapp billigere pr mnd, enn prisen de oppgir på sin hjemmeside. Ikke astronomiske summer såklart, men likevel greit å ta med seg.

Hvor Talkmore ligger i prisløypa vet jeg lite om. Det viktigste for meg er en stabil tjeneste, med kjapp 4G her jeg holder til. Det klarer Talkmore å gi, i motsetning til Telia. Prismessig kommer jeg bedre ut, med mer mobildata, selv om abonnementet var dyrtere hos Telia

Torotto
TorottoInnlegg: 14391
18.06.18 22:32
StianQQQ: Bruk heller mobilabonnement.no

5 år gammel tråd?

StianQQQ
StianQQQInnlegg: 3
27.06.18 17:46

Så bare link til innlegget, la ikke merke til datoen før senere :P Uansett dato så anbefaler jeg denne

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg