Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fuktskade på iphone

NYTT TEMA
johniboy96
johniboy96Innlegg: 1759
15.06.14 14:05

Skulle vaske skjermen, så tok litt vann på, dum som jeg er. I starten virket den greit. men etter noen timer funket ingenting på skjermen. ca 4 timer etter det skjedde la jeg den i ris, og lot den ligge der i ca 16 timer. Nå når jeg testet igjen funket det ikke.
Hva kan jeg gjøre nå? Kan det virke om den ligger noen døgn i ris? er det noe som helst håp?

DogbertITkonsulent
DogbertITkonsulentInnlegg: 7380
01.07.14 23:49

Fuktskader på elektronikk er umulig å forutse.

Noen ganger virker dingsen flott i mange år, andre ganger slutter den å virke direkte, noen ganger virker den fint i noen dager før noe slutter å virke osv.

Problemet med fuktskader og iPhone, er at det er vanskelig å ta ut batteriet, noe man absolutt bør gjøre på elektronikk som har blitt fuktig...

thomzi
thomziInnlegg: 23482
12.07.14 21:20
DogbertITkonsulent: Problemet med fuktskader og iPhone, er at det er vanskelig å ta ut batteriet, noe man absolutt bør gjøre på elektronikk som har blitt fuktig...

Men fordelen med iPhone når først uhellet er ute, er at Apple tilbyr bytteenheter til sterkt reduserte priser fremfor å nekte reparasjon som andre produsenter gjør ved væskeskade.

johniboy96
johniboy96Innlegg: 1759
14.07.14 00:31

Har fått fikset det. Hadde en sprekk i skjermen, så det kom vann gjennom den og skjermen ble defekt. Har nå byttet skjerm for 1000kr og nå funker den som ny.

Bitterman
BittermanInnlegg: 1176
30.07.14 00:19
thomzi: Men fordelen med iPhone når først uhellet er ute, er at Apple tilbyr bytteenheter til sterkt reduserte priser fremfor å nekte reparasjon som andre produsenter gjør ved væskeskade.

Har aldri hørt om reperatører som nekter å reparere.

Høres ut som dårlig business

thomzi
thomziInnlegg: 23482
03.08.14 00:11
Bitterman: Har aldri hørt om reperatører som nekter å reparere. Høres ut som dårlig business

Fuktskade er nesten alltid en ulønnsom rep, avhengig av graden på skaden. Hvis fuktindikatoren da er utløst, vil et autorisert verksted nekte å reparere produktet. Naturlig nok.

Uautoriserte  verksteder derimot, hvor en kid sitter og bytter deler han har kjøpt på ebay som det ikke er garanti på. Kan prøve å bytte og håpe på det beste. Fungerer det så er jo det fint, men da er garanti og reklamasjon på produktet borte. Og det vil alltid være en fare for følgefeil pga den opprinnelige fuktskaden.

(Innlegget ble redigert 03.08.14 00:13)

Jonasar
JonasarInnlegg: 25692
06.08.14 14:51

Jeg klatre og åpne en brus som bruset over, og selfølgelig kom det brus over min nye iphone 5... 

Ganske nærvøs for at noe kommer til og skje,men heldigvis ikke no føreløbig :p

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester