Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bruke GPS uten simkort? (Nettbrett.)

NYTT TEMA
rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 36757
16.07.14 18:27

Jeg lurer altså på nettbrett med SIM-kort: Funker GPS om man tar ut SIM-kortet og sier opp mobilt bredbåndabonnementet?

Dersom det gjør det, hvorfor er da nettbrett uten SIM-kort/telefonnett også uten GPS? (Det er ihvertfall iPad.)

rosmebraad
18.08.14 23:47

Jeg fikk noenlunde bekreftet hos Telenor i dag at det IKKE fungerer med GPS uten SIM-kort!!

(Sikkert derfor også at nettbrett uten SIM-kort heller ikke har GPS!!!! )

Bitterman
BittermanInnlegg: 1176
19.08.14 10:15

Det burde da ikke være noe i veien for å bruke en off-line GPS selv om du ikke har simkort i.

Kan du ikke bare laste ned en prøveversjon av ett eller annet, ta ut simkortet og se om det funker?

(Innlegget ble redigert 19.08.14 10:17)

rosmebraad
19.08.14 19:47
Bitterman: Kan du ikke bare laste ned en prøveversjon av ett eller annet, ta ut simkortet og se om det funker?

Ja, kan prøve.... 

men hvorfor leveres simkortfrie nettbrett også uten GPS?
(Ihvertfall i Apple-versjon.)

Bitterman
BittermanInnlegg: 1176
20.08.14 00:14

Jeg kan gjette på at Apple primært ønsker at du bruker Apples eget GPS-program som krever tilgang til data.

Apple generelt er jo veldig strømlinjeformet, det er ikke greia deres å småtilpasse muligheter. 

Så blir det vel også hakket billigere uten gps enhet sikkert.

Uansett, prøv Sygic GPS. For mitt bruk er det helt kurant og du får det både til android og Iting.

Torotto
TorottoInnlegg: 15005
24.08.14 12:36
rosmebraad: men hvorfor leveres simkortfrie nettbrett også uten GPS?

Kostnad!  

Ettersom  GPS  App henter ned oppdatering av kart i realtime,  via mobilleverandør og aktivt kort. 

På en med bare WiFi som selges billigere er GPS derfor kuttet ut.

Se her

rosmebraad
24.08.14 18:31

Takk, for svar, det blir uansett til at jeg beholder et Mobilt bredbåndabonnement på nettbrett, siden det er nyttig å kunne være på nett også når man ikek sitter inntil en Wi-Fi-antenne.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester