Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny telefon, men simkort passer ikke.

NYTT TEMA
stix10
stix10Innlegg: 1890
21.08.14 20:34

Hei!

Har akkurat kjøpt meg ny telefon (Samsung Galaxy s5 mini) da den gamle ble ødelagt, men dessverre passer ikke simkortet inn i den nye telefonen. 

På bruksanvisningen står det at det kun er såkalte "micro-sim" som passer, men det ser ikke ut til at simkortet mitt kan gjøres om til dette. Jeg forsøkte å brekke ut simkortet slik at det ble mindre, men nå blir det for lite, og telefonen registrer fortsatt ikke simkortet.

Etter å ha søkt litt rundt på nettet er teorien min at jeg dermed kun har "vanlig sim" og "nano-sim", men ikke micro-sim. Kan dette stemme? Når jeg f.eks. leser på hjemmesiden til Onecall, skriver de at det bare er å brekke ut slik at den passer, men for meg ser det bare ikke ut som om det går an, å få den til denne "mellom-størrelsen".

Er nytt sim-kort den eneste løsningen?

Mysil-Bergsprekken
Mysil-BergsprekkenInnlegg: 1903
21.08.14 20:55
stix10: Er nytt sim-kort den eneste løsningen?

Sjekket sidene til deres og det synes som at de leverer 2 typer sim-kort.

Type 1. micro/nano sim

Type 2. vanlig/nano sim (som du tydeligvis har)

Du kan jo prøve å klippe "fra vanlig til micro-sim) her finner du en oppskrift på hvordan.

Edit: hvis ikke dette går så må du få tak i nytt sim av typen micro/nano.

(Innlegget ble redigert 21.08.14 20:57)

petterG
petterGInnlegg: 9528
21.08.14 22:44

Du trenger nok en ramme til nano-SIM, slik: Ring OneCall så sender de deg en!

(Innlegget ble redigert 21.08.14 22:45)

AntNebula
AntNebulaInnlegg: 11343
22.08.14 20:38
Mysil-Bergsprekken: Du kan jo prøve å klippe "fra vanlig til micro-sim

Ehnei. Been there, done that. Det var riktignok Talkmore-simkort som er litt annerledes, men det var definitivt ikke en suksessfull operasjon.

EndOfGreatness
EndOfGreatnessInnlegg: 2664
23.08.14 11:29

At du, ditt surrehue, ikke klarer å gjøre det, betyr ikke at det må skje med andre. Jeg klappte et vanlig sim ned til nano for en kompis. Måtte sogàr fram med sandpapir for å få det tynt nok. Funka helt hong kong

AntNebula
AntNebulaInnlegg: 11343
23.08.14 11:33

Flaks, heter det.

Uflaks i mitt tilfelle.

stix10
stix10Innlegg: 1890
24.08.14 12:52

Jeg gikk for å kutte den sjæl, og den funker perfekt. Takk for svar :)

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 36752
24.08.14 23:30
AntNebula: Flaks, heter det. Uflaks i mitt tilfelle

Bare å be teleleverandøren sende riktig kort......   jeg hadde Telenor Mobil sendende på hele TRE kort før de sendte riktig type! 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester