Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Krav på heving av kjøp?

NYTT TEMA
Slange96
Slange96Innlegg: 1
08.09.14 17:53

Hei.
Jeg lurer rett og slett på når jeg evt. har krav på å få hevet et mobilkjøp. Jeg kjøpte en Samsung s4 på Elkjøp i fjor (husker ikke når), og den har vært på reparasjon 5-6 ganger, av forskjellige grunner. Jeg spurt om å få hevet kjøpet, men fikk høre at samme feilen må oppstå flere ganger for å få det.  Jeg føler ikke jeg har fått det produktet jeg har kjøpt, da jeg bare har hatt telefonen ca 50% av tiden da de andre 50% har den ligget på service, og føler da jeg har rett på å få hevet kjøpet.

Er det noen kloke mennesker der ute som vet hva som er mulig å gjøre i denne saken her..? 

heartbrokenforreal
heartbrokenforrealInnlegg: 1199
08.09.14 21:11

Samme feilen må oppstå tre ganger før du kan kreve ny vare eller eventuelt få hevet kjøpet.http://m.dinside.no/899144/kan-jeg-heve-kjopet-etter-tre-feil, artikkelen henviser til forbrukerkjøpsloven paragraf 30.

(Innlegget ble redigert 08.09.14 21:22)

OwnGoal7
OwnGoal7Innlegg: 1459
09.09.14 19:55

Du kan heve kjøpet hvis den har vært inne for samme feil 2 ganger og det skjer på nytt eller den har vært inne 3 ganger for ulike feil og det skjer noe annet som er feil med den eller en feil som har vært før. Så hvis de har funnet en feil og fikset det hver gang den har vært inne som er 5-6 ganger kan du heve kjøpet eller kreve ny salgspakke

(Innlegget ble redigert 09.09.14 19:56)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester