Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

DAB+ i bilen via mobil

NYTT TEMA
Dux1
Dux1Innlegg: 30384
20.09.17 13:13

Hvis man ønsker å benytte mobilen som DAB-kilde i bilen, hvilke DAB+-apper anbefales?

Jeg har sett meg ut tre stk: myTunerRadio, Audials Radio og TuneIn Radio.

Del gjerne erfaringer! :)

(Innlegget ble redigert 20.09.17 13:15)

fargerik
fargerikInnlegg: 49977
20.09.17 13:33

NRK appen?

Torotto
TorottoInnlegg: 13283
20.09.17 21:15

Dux 1 . Sitat:Hvis man ønsker å benytte mobilen som DAB-kilde. Sitat slutt.

Er det noensom gjør det da?  Nettradio har høyre bitrate en DAB+.

Dessuten kan du bruke andre aper, som de du nevnte som internettradio. 

Koplet via Aux eller FM sender på mobilen

Venniken
VennikenInnlegg: 4
09.10.17 14:44

Bruker denne selv og er meget fornøyd:

https://www.frisktpust.no/products/xiaomi-roidmi-3s

Fungerer med NRK Appen, TuneIn radio, Spotify , Podcast, ja alt du har av apper på på telefonen. Går rett i sigarettenneren på bilen. Dab+ er gammeldags, radio over internett tar over.

Eu-Lars
Eu-LarsInnlegg: 156
20.11.17 22:28
Venniken: dmi-3s Fungerer med NRK Appen, TuneIn radio, Spotify , Podc

Det går vertfall MYE data på mobilen om du streamer mye, jeg bruker fort 1GB om dagen.....Forbanna dritt hele den BAD DAB greia.

Men bruker NRK appen, fungerer bra den, men skal du ha andre kanaler så er vel tunein et bra valg. Eller "minradio" Tunein har jo hele verden i en app, de norske er bare norske kanaler

fargerik
fargerikInnlegg: 49977
22.11.17 14:30
Eu-Lars: Det går vertfall MYE data på mobilen om du streamer mye, jeg bruker fort 1GB om dagen.....Forbanna dritt hele den BAD DAB greia.

Jeg har lite abb med lite data, siden mitt behov stort sett er lite, og siden telefonen slett ikke er noen data- eller internettplattform jeg foretrekker. Kvota blir fort oppbrukt når telefonen brukes til radio, og jeg ønsker ikke å kjøpe mer data for å høre på radio.

Mitt bruk er stort sett å logge inn for å gjøre småting og deretter logge av igjen.

Men for de som har basert seg på telefonen som plattform for det meste av data-og internettbruk blir det jo noe helt annet.

Det hender jeg tar med telefonen og en bluetooth-høyttaler på dass dersom det er noe jeg følger med på i radio og det er hastverk med ærendet, det går jo greit med WIFI.

Men jeg sykler to til fire timer daglig for å trene, og da er det DAB lommeradio og headsett. Funker strålende, og er gratis å bruke.

(Innlegget ble redigert 22.11.17 14:33)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg