Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem iPad anbefaler du?

NYTT TEMA
Larsssss
LarsssssInnlegg: 12
25.11.17 10:13

Hei! Jeg skal begynne på vgs skole neste år, og lurer på hvem iPad dere kan anbefale. Det står enten mellom den som heter «iPad» eller «iPad Pro». Er det litt tidlig å kjøpe kanskje? 

Takk for meninger :)

petterG
petterGInnlegg: 9451
25.11.17 11:24

Hvilken og ikke hvem iPad kaskje...?

Larsssss
25.11.17 11:55

Helt riktig

fargerik
fargerikInnlegg: 49977
26.11.17 06:57
Larsssss: Hei! Jeg skal begynne på vgs skole neste år, og lurer på hvem iPad dere kan anbefale. Det står enten mellom den som heter «iPad» eller «iPad Pro». Er det litt tidlig å kjøpe kanskje? Takk for meninger :)

Bare av nysgjerrighet:

Hvorfor vil du ha iPad, og ikke en PC?

Larsssss
26.11.17 16:22
fargerik: Bare av nysgjerrighet: Hvorfor vil du ha iPad, og ikke en PC?

Tenkt pc og. 

jonas
jonasInnlegg: 28903
26.11.17 16:32

Hvilket fylke? På vgs får man pc gjennom skolen, det er ulike ordninger i ulike fylker.

Men til skolebruk er iPad stort sett ubrukelig. Iallefall på Vgs-nivå.

fargerik
26.11.17 16:55
Larsssss: Tenkt pc og.

Fortsett å tenke på det, er mitt råd. Finn en liten tynn en, som ikke er tung å bære. Sekken blir fort ganske tung med noen bøker i.

(Innlegget ble redigert 26.11.17 16:58)

Larsssss
26.11.17 20:56
fargerik: Fortsett å tenke på det, er mitt råd. Finn en liten tynn en, som ikke er tung å bære. Sekken blir fort ganske tung med noen bøker i.

Noen pcer du anbefaler for skole bruk? Vil helst ikke ha den laggy/hakkete.

fargerik
26.11.17 21:09
Larsssss: Noen pcer du anbefaler for skole bruk? Vil helst ikke ha den laggy/hakkete.

Det der tror jeg andre kan mer om enn meg. Skal du ikke ha en spillmaskin, trenger du vel ikke verdens råtass....

puma1
puma1Innlegg: 19172
26.11.17 21:12
petterG: Hvilken og ikke hvem iPad kaskje...?

Han kan være fra Vestfold eller Nedre Telemark. 

petterG
petterGInnlegg: 9451
26.11.17 22:24
puma1: Han kan være fra Vestfold eller Nedre Telemark.

Det kan være en forklaring, men ingen unnskyldning.

fargerik
27.11.17 04:43
petterG: Det kan være en forklaring, men ingen unnskyldning.

Fy. Det er ikke pent å flåse og mobbe.

Gutten har et spørsmål, og det syns jeg han kan få svar på.

Jeg er ikke ekspert, men har lagt merke til at det er mange rimelige maskiner å få, som jeg antar holder i massevis til skolebruk.

Fra under to tusen kroner.

Og fra det billigste, blir det vel bare lommeboka og om man skal drive med spilling og andre heavy ting som bestemmer om man vil gå opp i kraft og ytelse.

Gå innom noen butikker, du, Larsssss, og se på litt forskjellig, og kjøp det du syns virker passe. Maskinen bør ha minst et par USB, HDMI, og kanskje også et sted å stikke inn minnekort (SD) i. Og så får du også med deg en trådløs mus mens du er på shopping.

Det er slett ikke dumt å kjøpe nå, da er du blitt kjent med maskinen i god tid før du skal begynne på skolen.

(Innlegget ble redigert 27.11.17 04:50)

Torotto
TorottoInnlegg: 13283
27.11.17 11:08

Til fargerike.  Sitat: Det er slett ikke dumt å kjøpe nå, da er du blitt kjent med maskinen i god tid før du skal begynne på skolen. sitat slutt. 

Jo det er noe av det dummeste man kan gjøre.  

De fleste skoler har ordninger med Laptop, samt at det i tiden foran skolestart, er mange tilbud på maskiner som koster mye idag. 

Maskiner til under 2000,00 passer ikke til skolearbeid. Trege, tunge og av dårlig  mekanisk kvalitet.  Blant annet tastatur, skjerm og trege prosessorer.

fargerik
27.11.17 11:40
Torotto: Til fargerike. Sitat: Det er slett ikke dumt å kjøpe nå, da er du blitt kjent med maskinen i god tid før du skal begynne på skolen. sitat slutt. Jo det er noe av det dummeste man kan gjøre. De fleste skoler har ordninger med Laptop, samt at det i tiden foran skolestart, er mange tilbud på maskiner som koster mye idag. Maskiner til under 2000,00 passer ikke til skolearbeid. Trege, tunge og av dårlig mekanisk kvalitet. Blant annet tastatur, skjerm og trege prosessorer.

Som jeg skrev lengre opp i tråden :

Dette tror jeg andre vet mer om enn meg. Du er en av dem.

Jeg har rådet ham til å finne en lett, tynn maskin som er grei å ha i skolesekken, og det er du vel enig i?

Det er et års tid siden jeg kjøpte ny laptop, og syns det tok litt tid før jeg var fortrolig med den. Kjipt å stille første skoledag med ny maskin og så begynne å lære seg maskinen og bruke tid på det.

Mulig det er bare tull, ungdommen tar vel slikt på strak arm.

Jeg fikk dette på teknisk fagskole, med kalkulator. Den jeg hadde var for dårlig og jeg fikk ordre om å kjøpe en ny vitenskaplig dings.

Da måtte jeg bruke tid på å lære å bruke den. Kjedelig når skoletimene dundret på.

(Innlegget ble redigert 27.11.17 11:44)

Torotto
27.11.17 12:44

Til fargerike. Sitat: Det er et års tid siden jeg kjøpte ny laptop, og syns det tok litt tid før jeg var fortrolig med den. Kjipt å stille første skoledag med ny maskin og så begynne å lære seg maskinen og bruke tid på det. sitat slutt.

Tror ikke dette er noe problem for yngre folk.  

fargerik
27.11.17 13:06
Torotto: Til fargerike. Sitat: Det er et års tid siden jeg kjøpte ny laptop, og syns det tok litt tid før jeg var fortrolig med den. Kjipt å stille første skoledag med ny maskin og så begynne å lære seg maskinen og bruke tid på det. sitat slutt. Tror ikke dette er noe problem for yngre folk.

jeg har et inntrykk av at det er enighet her om at PC er bedre til formålet enn iPad?

(Innlegget ble redigert 27.11.17 13:07)

jonas
jonasInnlegg: 28903
27.11.17 13:26
Torotto: De fleste skoler har ordninger med Laptop,

Nettopp. Det beste svaret her er vel å be trådstarter kontakte den skolen han tenker begynne på og høre hvilken PC-ordning de har. 

Torotto
27.11.17 15:13

Til Jonas.  Just presis!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg