Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Whatsapp, Skype ....hvordan det brukes

NYTT TEMA
merterje
merterjeInnlegg: 1187
05.05.18 15:39

Jeg har aldri snakket med noen i mobiltelefonen samtidig som begge ser hvem en snakker med. Det er vel det som heter Skype, Whatsapp og ser jeg det er noe lignende på Facebook. Jeg har lastet disse ned på nettet og koblet til telefonen, mener jeg da. Men som jeg ser er det ingen av mine telefonvenner som bruker denne funksjonen ennå, så da er det vanskelig å teste om det funker i virkeligheten. Men er det dyrere å bruket bildetelefon enn ved vanlig ringing ?? Og hvilken er best ?? Fins kanskje andre tips også som jeg ikke er klar over ! Vet ikke om det er bildetelefon det heter eller noe annet...

petterG
petterGInnlegg: 9488
05.05.18 17:37
merterje: Men er det dyrere å bruket bildetelefon enn ved vanlig ringing ?

Ikke hvis du er i et trådløst nett. Bruker du mobildata koster det...

merterje
06.05.18 13:43

er det slik at når jeg ringer hjemmefra på trådløs nett - canal digital, må jeg da foreta meg noe på selve PCen ? eller er det bare å ringe med mobilen med wi-fi på ?

JackNapier
JackNapierInnlegg: 2958
06.05.18 14:20

Du er søt.

petterG
petterGInnlegg: 9488
07.05.18 09:59
merterje: er det slik at når jeg ringer hjemmefra på trådløs nett - canal digital, må jeg da foreta meg noe på selve PCen ? eller er det bare å ringe med mobilen med wi-fi på ?

Så lenge du er tilkoblet internett og ringer med Skype eller Whatsapp spiller det ingen rolle om du gjør det fra telefon eller PC.

fargerik
fargerikInnlegg: 51403
07.05.18 11:54
merterje: er det slik at når jeg ringer hjemmefra på trådløs nett - canal digital, må jeg da foreta meg noe på selve PCen ? eller er det bare å ringe med mobilen med wi-fi på ?

Deaktiver data og aktiver wifi når du er i en wifi-sone og skal bruke telefonen.

For datamaskinen spiller det vel ingen rolle, dersom du abbonerer på bredbånd.

Du kan også prøve LINE. Har brukt det i to- tre år, og ringer gratis med eller uten bildetelefon verden rundt.

Den du skal ringe eller ta i mot samtaler fra må også ha appen, da.

(Innlegget ble redigert 07.05.18 11:58)

merterje
07.05.18 14:16

når man ringer, så er det vel en tast/ikon som kommer opp, om en vil bruke Whatsapp, LINE... eller om man vil snakke uten bilde ??

fargerik
fargerikInnlegg: 51403
07.05.18 14:52
merterje: når man ringer, så er det vel en tast/ikon som kommer opp, om en vil bruke Whatsapp, LINE... eller om man vil snakke uten bilde ??

Når vi bruker LINE, starter alltid samtalen uten kamera.

En av de to må invitere til å slå på kamera, og det starter når den andre trykker på JA-knappen.

Ingen skal altså kunne starte kamera mot den andres vilje.

merterje
08.05.18 17:19

I Messenger i Facebook har jeg fått 2 anrop, men var ikke hjemme, så jeg fikk ikke tatt den, men det kom opp tapt anrop, det var på PCen, er det slik at jeg kan snakke og se gjennom PCen også da, på mobiltelefon var det ikke registrert noe ?

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 183
19.05.18 21:45
merterje: I Messenger i Facebook har jeg fått 2 anrop, men var ikke hjemme, så jeg fikk ikke tatt den, men det kom opp tapt anrop, det var på PCen, er det slik at jeg kan snakke og se gjennom PCen også da, på mobiltelefon var det ikke registrert noe ?

Det stemmer. Du kan ringe til andre brukere av Facebook/Messenger både ved bruk av pc og mobil (app), om du motta samtaler mobilen så MÅ du ha Messenger appen installert om jeg ikke tar helt feil. Du velger selv om du vil bruke kamera eller ikke (både på pc og på mobil).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg