Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Beste kameramobil i middels/lavt prissjikte?

NYTT TEMA
Scandinoco
ScandinocoInnlegg: 7563
03.06.18 00:54

Pleier ikke å bruke så veldig mange tusen på mobiler, men er veldig opptatt av at den må ha gode bilder. Helt til min Moto X Style falt i gulvet og skjermen ble smadret, var jeg veldig fornøyd med den, bildene er fortsatt veldig bra men telefonen "hangler". Kameraet har hele 21 MP, noe jeg ikke har funnet på noen andre telefoner i det prissjiktet (knapt på noen andre i det hele tatt). 

Noen som har gode erfaringer med mobiler i mer eller mindre samme prissjiktet? Som sagt er jeg mest interessert i kameraet, men også hvor lenge batteriet varer (ikke så veldig bra på Moto X). 

petterG
petterGInnlegg: 9507
03.06.18 08:21
Scandinoco: Kameraet har hele 21 MP, noe jeg ikke har funnet på noen andre telefoner i det prissjiktet (knapt på noen andre i det hele tatt).

Høy oppløsning på et mobilkamera sier ingenting om bildekvaliteten. Det er heller omvendt, færre pixler gir gjerne bedre kvalitet på bildene.

Scandinoco
10.06.18 23:45

Ingen forslag?

sovesveis
sovesveisInnlegg: 718
08.08.18 13:06
Scandinoco: Ingen forslag?

Jeg vurderer nå:
– Moto X (ca 2200 kr)
– Pixel 128gb (ca 3000 kr)
– Moto G6+ (ca 3000 kr)

Noen som har anbefalinger for hva jeg skal gå for? Eventuelt andre alternativer når jeg har maksgrense på 3000 kroner på kjøp av mobil.

Scandinoco
08.08.18 13:15

Hadde en Moto og var veldig fornøyd med den.. 

sovesveis
sovesveisInnlegg: 718
08.08.18 13:54
Scandinoco: Hadde en Moto og var veldig fornøyd med den..

Ja, har en G5 nå, og den har fungert helt greit. Nå er det et problem med den interne lagringsplassen i forhold til at jeg har behov for en del apper.

Jeg er bare litt bekymret for hvor lenge Motoene holder med tanke på at de er litt lette i hardwaren, og om det er så lurt å kjøpe «eldre» modeller. Samtidig virker det ikke å være veldig stor forskjell på prosessoren til Moto X og Moto G6+.

Scandinoco
08.08.18 14:36

Min telefon var en Moto Pure X (den hette vel Style eller Styles i Europa). Må si at jeg aldri har vært så fornøyd med en mobil før, uheldigvis dundret den i bakken, skjermen ble selvsagt knust og jeg kunne ikke gjøre noe som helst med den, så jeg var nødt til å skifte skjerm. Akkurat da klarte jeg ikke å finne originalskjerm, og etterhvert så ble telefonen dårligere og dårligere, spesielt batteriet som ikke overlevde en dag, og det kom en sprekk under den nye, ikke originale skjermen - muligens grunnen til batterifeilen har jeg blitt fortalt. 

Jeg synes ikke det var noen vits i å skifte skjerm på nytt, så denne gangen gikk jeg opp et par hakk i pris og valgte en Huawei P20 (ikke Pro).Jeg må si at kameraet er veldig bra, forleden spurte noen meg om bildene tatt med mobilen var tatt med profesjoelt kamera (!) - men jeg tviler likevel på om bildekvaliteten er god. 

Man har også P20 lite, som du kanskje kunne legge til på lista av alternativ, den ligger vel på ca. 3600. 

I tillegg har jeg en slags "backup"-telefon som livets gang gjorde at jeg måtte kjøpe, den kostet vel under 2000 NOK for, den er helt grei også, og du finner vel også P10 lite som skal være bra (vet ikke hva den kan koste men tipper at den ligger under 3000-grensa di). 

Alt spørs jo om hva du er ute etter, og hva som er viktig for deg. For meg er kameraet og batterilevetid det jeg legger mest vekt på. Det siste har jeg funnet ut er liten forskjell mellom de fleste modellene, men kamera er noe helt annet. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg