Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Blokkering av plagsomme nummer

NYTT TEMA
tinnyme
tinnymeInnlegg: 11884
11.08.18 10:00

Jeg blokkerer og blokkerer så det står etter på min iPhone. Men plageåndene fortsetter å ringe - og det med samme nummer.

Noen som har et tips?

puma1
puma1Innlegg: 20097
11.08.18 10:13

Truecaller?

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16353
11.08.18 10:41
tinnyme: Jeg blokkerer og blokkerer så det står etter på min iPhone. Men plageåndene fortsetter å ringe - og det med samme nummer. Noen som har et tips?

Du klarer tydeligvis ikke å blokkere - så les deg opp på hva du må gjøre, og så følg det.

tinnyme
tinnymeInnlegg: 11884
28.08.18 10:58
nometalhorse: Du klarer tydeligvis ikke å blokkere - så les deg opp på hva du må gjøre, og så følg det.

Ja, liksom det du. 
Man skal være rimelig teit for ikke å klare det.

Tror nok heller at de som ringer har tatt andre verktøy i bruk mht viste nummer vs. bruk av andre nummer. 

Noen som har noe mer fornuftig innspill mht dette enn å fortelle at man ikke "klarer å blokkere"?

fargerik
fargerikInnlegg: 55864
28.08.18 18:04
tinnyme: Noen som har noe mer fornuftig innspill mht dette enn å fortelle at man ikke "klarer å blokkere"?

Appen til 180.no.

Såfremt du er tilkoblet wifi eller har på data, lyser skjermen rødt når gjengangere ringer.

"WARNING" står det på skjermen.

Du kan lese en liste fra alle som anmelder, og kan selv anmelde og legge til numrene til selgere og andre spammere. Og selvfølgelig blokkere de numrene du ønsker.

Funker bra, syns jeg. Men tjenesten er jo avhengig av at VI er med og varsler hver gang driten dukker opp med et nytt telefonnummer.

(Innlegget ble redigert 28.08.18 18:09)

the_Player_nr_10
the_Player_nr_10Innlegg: 1467
19.11.18 22:49

Kjøp deg en Huawei, der fungerer blokkeringen strålende. Både Samsung og Iphone feilet grovt så spammingen bare fortsatte som om ingenting hadde skjedd.

Med Huaweièn derimot...strålende. Er så deilig å bli kvitt disse apekattene som spammer. 

Skjønner ikke at de gidder, får jeg reklame på mobilen betyr det totalforbud mot produktet/butikken det gjelder. Ikke ett øre skal brukes

Justice 96
Justice 96Innlegg: 34521
19.11.18 22:52
puma1: Truecaller

Fasit!

_roffe_
_roffe_Innlegg: 6784
19.11.18 22:58

På min Samsung så har jeg lagt inn en lang nummerliste med "tlfselgere" som automatisk blir avvist når de ringer..

Merker verken noe til tapt anrop, eller noe annet når de prøver å ringe. 

Aldri i verden om jeg gidder å betale for noen apper som likksom skal gjøre jobben.. og de som er gratis er vel fulle av malware og reklamedritt...

(Innlegget ble redigert 19.11.18 22:59)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester