Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Samsung Mob og lagring på minnekort.

NYTT TEMA
yota
yotaInnlegg: 134
16.10.18 10:01

Nå har jeg fått endret fra enhetsminne til Sd kort i innstillinger for kamera. Har tot ca 13gb m bilder på enhetsminnet. Nå har det blitt overført 1,4 GB til minnekortet. Hvorfor har ikke alle 13,5 GB lagt seg over på sd kortet?? Mye plass  igjen på kortet.

fargerik
fargerikInnlegg: 55864
16.10.18 11:07
yota: Nå har jeg fått endret fra enhetsminne til Sd kort i innstillinger for kamera. Har tot ca 13gb m bilder på enhetsminnet. Nå har det blitt overført 1,4 GB til minnekortet. Hvorfor har ikke alle 13,5 GB lagt seg over på sd kortet?? Mye plass igjen på kortet.

Opprett en mappe på datamaskinen og kall den bilder fra kamera. (telefon?)

Plugg kameraet inn i datamaskinen, og kopier bildene dit.

Når du har kontrollert at alt er kopiert, kan du slette bildene fra enhetsminnet, og deretter kopiere dem over til SD-kortet fra datamaskinen.

Du kan jo også sette SD-kortet inn i datamaskinen slik at det dukker opp som en stasjon, og kopiere direkte dit. Tror det er smart å formatere kortet før du kopierer dersom du skal gjøre det.

(Innlegget ble redigert 16.10.18 11:17)

yota
yotaInnlegg: 134
16.10.18 20:00

Takker!!!

fargerik
fargerikInnlegg: 55864
18.10.18 09:46
yota: Takker!!!

Det funket?

En ting til som du må huske, er å formatere SD-kortet med formateringsfunksjonen i kameraet (telefonen) dersom du skal bruke det om igjen. Formaterer du kortet i datamaskinen og setter det inn i telefonen, kan det hende det ikke virker som det skal.

Jeg mistet en del videosnutter fra en ferietur på grunn av at jeg glemte det. Det blir for langt å reise tilbake til New Zealand og lage snuttene om igjen ;-)

Men dette var altså et digitalkamera, ikke en telefon. Dog går jeg ut i fra at den samme rutinen bør gjelde.

Husk også å lage en backup av viktige data på en ekstern disk, en flashdisk koster ikke mange kronene. Det er kjekt å ha, slik at ikke alt blir borte når harddisken på datamaskinen din kræsjer.

(Innlegget ble redigert 18.10.18 09:58)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester