Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Samsung Galaxy A6?

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 59173
24.01.19 06:58

Min kones mobiltelefon er i ferd med å ta kvelden, og jeg har kikket litt rundt på nett for å finne en ny til henne.

Jeg ser at Elkjøp har Galaxy A6 til en billig penge.

Noen som vet om den er grei nok til å surfe, ta noen bilder og drive med videosamtaler på internett?

For meg er telefonuniverset en jungel. Hun har hatt en Samsung J7 noen år, kjøpt i Thailand, og den har fungert greit. Hadde vel gjerne kjøpt i Thailand igjen, men det er en stund til vi skal tilbake dit.

Er det noen gode grunner til å skygge banen, vil jeg gjerne vite det.

(Innlegget ble redigert 24.01.19 07:00)

fargerik
24.01.19 07:19

Det var da som FAEN!!!

Nå er det plutselig reklame for mobiltelefoner på alle nettsider jeg åpner. Det skal ikke mye til.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41319
24.01.19 15:58

Sjekk hvor mye lagringsplass den har i forhold til antall apper. 32 GB er nok mer enn godt nok. Ellers har Samsung bra kameraer å bruke. Lykke til!!

Torotto
TorottoInnlegg: 16176
24.01.19 19:08

Sjekk denne

fargerik
27.01.19 18:58

Takker begge to, skal forbi begge butikkene i morgen, og skal kikke på de to alternativene.

Hun trenger ikke så avansert telefon, det er bare tull å kjøpe en dyr toppmodell.

fargerik
28.01.19 17:31
Torotto: Sjekk denne

Det ble Huawei.

Utslaget som var mest tungtveiende var at de hadde den i rosa farge. Slikt er garantert suksess.

Den matcher den rosa riskokeren, og vil gjøre seg bra på benken når hun koker ris.

(Innlegget ble redigert 28.01.19 17:33)

Torotto
28.01.19 20:39
fargerik: Den matcher den rosa riskokeren, og vil gjøre seg bra på benken når hun koker ris.

Pass på så den ikke detter nedi! 

fargerik
28.01.19 21:40
Torotto: Pass på så den ikke detter nedi!

Det får mor passe på selv. Tror det går bra.

Funfact:

Telefonen kostet altså 1990 kroner.

Jeg kjøpte også et godt minnekort. 999 kroner :-!

(Innlegget ble redigert 28.01.19 21:41)

Torotto
28.01.19 22:14
fargerik: Telefonen kostet altså 1990 kroner. Jeg kjøpte også et godt minnekort. 999 kroner :-!

Tar opp plass for ett simkort.  Det var jo 64GB på telefon også.

Så gjelder det å ta backup.  Minnekort kan faktisk noen ganger bare bli helt blanke. 

Gratis  Håper hun blir fornøyd. 

(Innlegget ble redigert 28.01.19 22:14)

fargerik
31.01.19 15:10
Torotto: Tar opp plass for ett simkort. Det var jo 64GB på telefon også. Så gjelder det å ta backup. Minnekort kan faktisk noen ganger bare bli helt blanke. Gratis Håper hun blir fornøyd.

Det holder med ett simkort, så det går bra. Telefonen ser forøvrig ut til å fungere bra, hun er fornøyd.

Litt eksternt minne til lagring av bilder og snutter er bra slik jeg ser det, slik at telefonen kan få ha internminnet i fred til operativsystem og apper og så videre.

Det var bare litt hysterisk å oppleve at et minnekort koster det halve av det man må betale for en ny telefon :-)

Jaja, nå har vi åpnet døra på vid vegg for Kina, nå vil de for fremtiden vite alt vi gjør og hvor vi er.

(Innlegget ble redigert 31.01.19 15:14)

fargerik
03.02.19 10:51
Torotto: Håper hun blir fornøyd.

Litt betutta i morges.

Batteriet varer bare en liten stund. Hun ladet telefonen til 100% omtrent ved midnatt, og i morges var nivået på batteriet nede på 18% og telefonen var kjempevarm uten at vi har gjort annet enn å sove. Litt overraskende når dingsen er splitter ny.

Kan det være noen apper som driver og jobber frenetisk på autopilot? Wifi og posisjon har vært på, dataroaming av.

Tenkte å se gjennom apper og slette mest mulig, kan jeg gjøre noe feil?

(Innlegget ble redigert 03.02.19 10:56)

Justice 96
Justice 96Innlegg: 37926
03.02.19 10:57

Høres merkelig ut, selv om noen apper skulle jobbe i bakgrunnen. 

Torotto
03.02.19 11:15
fargerik: Batteriet varer bare en liten stund. Hun ladet telefonen til 100% omtrent ved midnatt, og i morges var nivået på batteriet nede på 18% og telefonen var kjempevarm uten at vi har gjort annet enn å sove. Litt overraskende når dingsen er splitter ny.

Da bør du gå tilbake, Det er ikke normalt.  El. Kjøp har vel 50 dagers åpen kjøp. Power har 30

(Innlegget ble redigert 03.02.19 11:18)

fargerik
03.02.19 11:28

Aha.

"Høres merkelig ut og Det er ikke normalt" gjorde utslaget. Jeg får ta med dingsen tilbake til butikken og ta det opp der.

Kanskje det heller blir en Samsung, som var den opprinnelige planen.

De får pent stryke meg med hårene, for jeg var tilbake i samme butikken i går og kjøpte en ny smart-TV. Og skal snart kjøpe hvitevarer... Forventer litt imøtekommende kundebehandling.

(Innlegget ble redigert 03.02.19 11:33)

Torotto
03.02.19 13:01
fargerik: Kanskje det heller blir en Samsung, som var den opprinnelige planen.

Kanskje ikke så dumt.  Ville nok her brukt åpenkjøp-

Så du ikke vikler deg inn i en rundgang med den telefon du har nå og skal sende den frem å tilbake. 

Svigerinne hadde dette problemet med en Iphone, som ble sendt at og fram flere ganger og til slutt byttet ut mot en ny. 

fargerik
03.02.19 13:32
Torotto: Kanskje ikke så dumt. Ville nok her brukt åpenkjøp- Så du ikke vikler deg inn i en rundgang med den telefon du har nå og skal sende den frem å tilbake. Svigerinne hadde dette problemet med en Iphone, som ble sendt at og fram flere ganger og til slutt byttet ut mot en ny.

Det er ikke verre enn å sette simkortet tilbake i den gamle og levere tilbake den som krangler dersom det blir en innvikling i en rundgang.

Heldigvis tar jeg alltid godt vare på originalemballasje og kan nok legge dingsen pent tilbake slik den var når hun pakket den opp.

Ingen krisestemning her, ingen tidsnød. Den gamle har ikke tatt helt kvelden, men er blitt lurvete i ytelse.

Vi får se, oppdatering av historien kommer sånn etterhvert :-)

(Innlegget ble redigert 03.02.19 13:35)

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41319
03.02.19 14:23

Har hatt samme problem med min gamle Sony. Var noe med at batteriet måtte stabilisere seg. Tok sin tid.

Torotto
03.02.19 15:15
fargerik: Vi får se, oppdatering av historien kommer sånn etterhvert :-)

Husk minnekortet!

Justice 96
Justice 96Innlegg: 37926
03.02.19 15:17

Ville brukt åpent kjøp her. Lever driten tilbake og bli ferdig med den. Ta med deg en Samsung hjem heller. 

fargerik
03.02.19 17:56
Justice 96: Ville brukt åpent kjøp her. Lever driten tilbake og bli ferdig med den. Ta med deg en Samsung hjem heller.

Jeg går for den. Stikker i butikken og bytter telefon på åpent kjøp i mårå. Har tatt ut sim og minne og pakket alt pent inn i originalemballasjen, det skal gå greit.

Jeg legger heller til noen kroner og finner en samsung. Det er bedre for henne også for hun har null teknisk innsikt og har bare hatt samsung tidligere.

Hun klødde seg mye i hue over et ukjent brukergrensesnitt. Gammel vane er vond å vende.

Må vel kanskje fortelle dem at de må slette minnet, siden den har vært åpnet med simkortet i?

(Innlegget ble redigert 03.02.19 17:59)

Torotto
03.02.19 18:07

Du har jo denne .  Kan du jo resevere og droppe hvis den ikke passer. Ukens tilbud.

satt ned kr. 1000,00

https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/samsung-galaxy-a7-2018-gull-64-gb/p-958702/

https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-a7-2018-345096

(Innlegget ble redigert 03.02.19 18:08)

fargerik
03.02.19 18:32
Torotto: Du har jo denne . Kan du jo resevere og droppe hvis den ikke passer. Ukens tilbud. satt ned kr. 1000,00 https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/samsung-galaxy-a7-2018-gull-64-gb/p-958702/ https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-a7-2018-345096

hehehehehe...Jeg handlet på elkjøp.

De har prismatch-garanti. Sjekk prisforskjellen :-)

Torotto
03.02.19 20:50

Men bestiller du den hos Power idag så får du ukas tilbud. For i morgen kan prisen være gått opp igjen. 

Hvis du ikke henter, så blir bestilling kansellert.

Så ett godt råd, forhåndsbestill og bestem deg imorgen. 

(Innlegget ble redigert 03.02.19 20:51)

fargerik
04.02.19 07:42
Torotto: Men bestiller du den hos Power idag så får du ukas tilbud. For i morgen kan prisen være gått opp igjen. Hvis du ikke henter, så blir bestilling kansellert. Så ett godt råd, forhåndsbestill og bestem deg imorgen.

God morgen.

(gjesp) morgenkaffe. A7 er bestilt og reservert og ligger i butikken og venter på meg.

Håper mor blir fornøyd nå.

fargerik
04.02.19 14:37

Sånn.

Da ser det ut til at denne historien kan ende på et vis.

Nå er det først en god kaffe her i furtebua hvor røyking er tillatt, og deretter unboxe en samsung A7 som jeg hentet hos Power.

Må gjøre oppmerksom på at Elkjøp ikke har åpent kjøp på mobiltelefoner. Men...de kan overtales.

Jeg tok "feil" kvittering ut av lommeboka og ga selgeren kvitteringa på TV`n jeg kjøpte fredag, og antydet at jeg kom til å kjøpe hvitevarer (ja, det er på programmet) hos Power dersom ikke Elkjøp var kundevennlige nok for meg.

Da var det plutselig åpent kjøp "special For You" :-)

Så inntil videre ser dette bra ut.

Er det harry å kjøpe smart-kjøleskap med nettbrett innfelt i døra og kameraovervåking innvendig og internettforbindelse..... som kan styres fra mobiltelefonen?

Overkill, kanskje?

(Innlegget ble redigert 04.02.19 14:46)

petterG
petterGInnlegg: 9574
04.02.19 14:53
fargerik: Er det harry å kjøpe smart-kjøleskap med nettbrett innfelt i døra og kameraovervåking innvendig og internettforbindelse..... som kan styres fra mobiltelefonen?

Blir øl kaldere og melka får lengre holdbarhet med denslags...?

:)

Torotto
04.02.19 15:33
fargerik: Overkill, kanskje?

Mer enn overkill.  Dessuten bør du holde deg vekk fra Samsung kjøleskap.

Elendig support. 

Bitter erfaring for noen år siden kjøpte sønn ett Samsung med vannbeholder til kr. 11.000 på nettet.

Etter 3 år ble det plutselig varmt i kjøledelen og jeg ringte Samsung support.  Der var det ingen velvillighet og de krevde i utgangspunktet betalt for oppmøte og feilsøking, selv om det var innenfor reklamasjonstiden. Enden på visa var å hive hele dritten ut og kjøpe ett Bosch. 

Her

fargerik
04.02.19 15:56

Oisann!

Dette må tenkes litt på, ja! Ikke noe hast akkurat med dette, men nytt kjøleskap skal kjøpes uansett.

Det gamle er greit nok, men litt for lite og kan selges på finn.

Har sittet og kålet en stund med denne tellefonen, da. Ser ut til at den er satt opp og virker nå. Det gikk med 3 krus kaffe, og nå har jeg vippa opp en boks øl og satt på NRK Jazz på radio.

Ikke så verst.

Torotto
05.02.19 22:35

Gratulerer med ny telefon.  Vet ikke hvilke abonnement du har, men Komplett Mobil har ring som hjemme fra Thailand. (SMS MMS og tale)

Men husk overforbruk av data er svindyrt i dette abonnmentet her  hjemme

Så husk å slå av automatisk backup av telefon til skyen. 

https://www.komplett.no/mobil/eupluss

(Innlegget ble redigert 05.02.19 22:37)

fargerik
06.02.19 07:35
Torotto: Gratulerer med ny telefon. Vet ikke hvilke abonnement du har, men Komplett Mobil har ring som hjemme fra Thailand. (SMS MMS og tale) Men husk overforbruk av data er svindyrt i dette abonnmentet her hjemme Så husk å slå av automatisk backup av telefon til skyen.

Dette ble bra. Nå er hun fornøyd, og da er alt bra. Abb er Fjordkraft, som har grei pris. Ihvertfall for strømkunder.

Joda, det er en del utenlandssamtaler, men til det har vi LINE som er gratis og funker med wifi.

Her i huset er ikke skylagring tema. Stoler ikke på dem. Brått kan de begynne å presse kundene og slette data dersom de ikke får penger.

(Innlegget ble redigert 06.02.19 07:38)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg