Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Telefon terror

NYTT TEMA
tinnyme
tinnymeInnlegg: 12198
11.04.19 13:10

Kan noen komme med en oppskrift på hvordan man blokkerer telefonterroristene, har en gammel iPhone og har forsøkt å blokkere, men det hjelper ikke.

I dag har disse typene drevet på i ett kjør, nesten så man får lyst å knuse telefonen. 

fargerik
fargerikInnlegg: 57804
sveibjar
sveibjarInnlegg: 2368
11.04.19 13:32
tinnyme: Kan noen komme med en oppskrift på hvordan man blokkerer telefonterroristene,

det er bare ringelyd i hodet :)

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 319
12.04.19 17:51
tinnyme: Kan noen komme med en oppskrift på hvordan man blokkerer telefonterroristene, har en gammel iPhone og har forsøkt å blokkere, men det hjelper ikke. I dag har disse typene drevet på i ett kjør, nesten så man får lyst å knuse telefonen.

Lite du får gjort med det bortsett fra å registrere deg mot telefonsalg og supplementere med 180 appen som fargerik nevner. (Vær obs på at 180 appen krever grådige mengder tillatelser for å fungere, om du er opptatt av slikt). 

Callsenter bruker jo ip-telefon i dag og vil derfor bytte nummer relativt ofte. Et callsenter har som regel mange prosjekter (klienter de selger for) og kan derfor ha flere hundre om ikke tusen nummer i sirkulasjon innad i selskapet. En selger bruker derfor sjeldent et "eget" nummer når han/hun ringer, selgerne får heller et tilfeldig nummer tildelt når de logger seg på systemene for dagen, slik unngår de altså at de blir blokkert av prospektene sine.

(Innlegget ble redigert 12.04.19 17:51)

fargerik
12.04.19 19:40
AccountsReceivable: Callsenter bruker jo ip-telefon i dag og vil derfor bytte nummer relativt ofte. Et callsenter har som regel mange prosjekter (klienter de selger for) og kan derfor ha flere hundre om ikke tusen nummer i sirkulasjon innad i selskapet. En selger bruker derfor sjeldent et "eget" nummer når han/hun ringer, selgerne får heller et tilfeldig nummer tildelt når de logger seg på systemene for dagen, slik unngår de altså at de blir blokkert av prospektene sine.

Ja, det stemmer. De har utrolig mange numre. Derfor er det en fordel at flest mulig legger inn en varsling hver gang et nytt nummer brukes. Når nummeret er varslet av noen andre, lyser telefonen rødt, og det står WARNING med rød skrift på skjermen.

Obs...man må ha på wifi eller mobildata.

(Innlegget ble redigert 12.04.19 19:41)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 13739
12.04.19 19:44

Er det ikke bare å legge inn navn på venner og bekjente da å bare å drite i å ta telefonen på de du ikke har på navnlista di som kommer opp når de ringer?

De gjør iallefall jeg og så får de sende ei tekstmelding om det er noe viktig som noen andre vil ha tak i deg for.

fargerik
12.04.19 21:52
FrannyLee: Er det ikke bare å legge inn navn på venner og bekjente da å bare å drite i å ta telefonen på de du ikke har på navnlista di som kommer opp når de ringer?

Ikke for meg. Det hender rett som det er at noen ringer som jeg absolutt bør snakke med. Det er ikke bare selgere som ringer fra et ukjent nummer.

puma1
puma1Innlegg: 20373
12.04.19 22:16
tinnyme: Kan noen komme med en oppskrift på hvordan man blokkerer telefonterroristene,
vadefugl
vadefuglInnlegg: 41259
12.04.19 22:27

Kunne jo bedt selgere om å dra et visst sted. De bryr seg ikke om andre mennesker

kytec
kytecInnlegg: 40091
12.04.19 22:30

Eg synes det er litt trist at eg har blitt Bjarte Tjøstheim og kun tar telefonen om det er nokon i telefonlista som ringer.

Men sånn må det bare være.

kytec
kytecInnlegg: 40091
12.04.19 22:32
fargerik: Det hender rett som det er at noen ringer som jeg absolutt bør snakke med. Det er ikke bare selgere som ringer fra et ukjent nummer.

Derfor finnes 1881.no

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 319
14.04.19 05:02
fargerik: Ikke for meg. Det hender rett som det er at noen ringer som jeg absolutt bør snakke med. Det er ikke bare selgere som ringer fra et ukjent nummer.

Dette samme gjelder meg, jeg har potensielle kunder som ringer meg og da må jeg åpenbart ta telefonen. Det er frustrerende at man ikke kan registere seg mot telefonsalg som bedrift, men det tar meg 2 sekunder å identifisere en selger på telefonen og da sier jeg bare nei for så å bare legge på.

Jeg spør ofte hvilket callsenter de ringer fra, for de mer seriøse senterne har en løsning for å registrere seg mot telefoner fra dem på nettsidene sine. Blir det alt for pågående ringer jeg bare ledelsen der for å be dem filtrere meg ut.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 20581
20.04.19 09:06

Man skal jo kunne registrere seg her da:
https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/

Endog mot henvendelse fra frivillige organisasjoner.
Funker vel stort sett greit det, men hvis ikke kan man jo si til selger at de bør sjekke dette.
Man kan vel ikke registrere seg mot typiske meningsmålingsinstitusjoner? Det er vel greit nok, der er det bare å si nei, men noen har bare en automat i andre enden slik at man nærmest må slå i stykker telefonen for å bryte kontakten. I alle fall var dette ille på fasttelefon.

På den annen side så er det mange "stakkarer" som jobber der og må ha salg for å tjene noe særlig. Noen tjener sikkert også bra.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg