Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

KOSS Porta Pro Wireless ?

NYTT TEMA
LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1095
29.07.19 08:47

Tester men får de ikke til å fungere skikkelig.
Blir stadig hakking i lyden,spesielt hvis jeg har mobilen i side lomma på shortsen.
Hvis jeg har mobilen nærmere hodet og Koss Porta så blir det bedre men ikke bra nok.
Mp3 fungerer bedre en flac og det er vel ikke så rart.
Prøvd både mobil og en mp3 spiller og er det samme via begge to.

Noen som har erfaringer med disse?

fargerik
fargerikInnlegg: 63960
30.07.19 20:36
LSP-4445: Tester men får de ikke til å fungere skikkelig.
Blir stadig hakking i lyden,spesielt hvis jeg har mobilen i side lomma på shortsen.
Hvis jeg har mobilen nærmere hodet og Koss Porta så blir det bedre men ikke bra nok.
Mp3 fungerer bedre en flac og det er vel ikke så rart.
Prøvd både mobil og en mp3 spiller og er det samme via begge to. Noen som har erfaringer med disse?

Jeg har slitt ut noen vanlige portapro (har røska i filler ledningen) og lurte på å heller kjøpe trådløse portapro. Kjekt å slippe den jævla ledningen som henger seg fast i sykkelstyret eller i albuen eller som ligger under skoen når man reiser seg opp.

Men jeg har fremdeles et som virker, da.

Men poenget: Jeg har et annet trådløst headsett, in-ears sportstype fra Creative. Med telefonen i lomma kan det faktisk fuske litt.

Jeg fant ut at det hjelper en del å henge på seg en SLIK TASKE så telefonen henger som et slags halskjede under teskjorta.

Antagelig på grunn av at den henger nærmere headsettet.

Interessant om du kan teste ut litt, jeg kan være truandes til å kjøpe trådløs Koss neste gang jeg røsker i filler ledningen :-)

Jeg bruker ikke FLAC, alt jeg har er stort sett MP3. Forøvrig lytter jeg mest til radio.

(Innlegget ble redigert 30.07.19 20:40)

BlueRaptor
BlueRaptorInnlegg: 1418
31.07.19 01:55

De er jo elendige, vurder noe annet.

LSP-4445
31.07.19 19:43
fargerik: Jeg fant ut at det hjelper en del å henge på seg en SLIK TASKE så telefonen henger som et slags halskjede under teskjorta.
Antagelig på grunn av at den henger nærmere headsettet.
Interessant om du kan teste ut litt, jeg kan være truandes til å kjøpe trådløs Koss neste gang jeg røsker i filler ledningen :-)

Mobilen er ganske stor så uaktuelt å ha den i en taske rundt halsen,det vil nok hjelpe men tror ikke hakkingen blir borte.
Spurte butikken der jeg kjøpte og de mente at det ikke skal være sånne problemer som jeg opplever.
Skal ta med KOSS til butikken men tar nok litt tid da jeg bor et stykke unna.
Du kan jo kjøpe for eksempel hos Elkjøp og teste,er du ikke fornøyd så kan du heve kjøpet innen 30 dager og få tilbake pengene.

fargerik
31.07.19 20:11
LSP-4445: Mobilen er ganske stor så uaktuelt å ha den i en taske rundt halsen,det vil nok hjelpe men tror ikke hakkingen blir borte.
Spurte butikken der jeg kjøpte og de mente at det ikke skal være sånne problemer som jeg opplever.
Skal ta med KOSS til butikken men tar nok litt tid da jeg bor et stykke unna.
Du kan jo kjøpe for eksempel hos Elkjøp og teste,er du ikke fornøyd så kan du heve kjøpet innen 30 dager og få tilbake pengene.

Kan selvfølgelig bare kjøpe det, men jeg skal vente på tilbakemelding fra deg om hva som skjer. Er det kanskje en feil? Da bør du få byttet det i et nytt headsett. Får du et nytt eller finner ut hva som er galt, kan det jo være interessant å få en tilbakemelding.

Joda, jeg vet at det er masse flott å få som er veldig bra, men slikt er mye en smakssak. Jeg liker den lette on-ear- greia hvor ikke all lyd fra omgivelsene blir stengt ute. Liker å høre det dersom noen skal sykle forbi meg og plinger i sykkelbjella.

Heldekkende klokker eller slike in-ears som jeg har stenger jo hele verden ute slik at jeg sykler rundt i en boble totalt isolert fra omverdenen. Å bevege seg rundt i samfunnet med Noise Cancelling må være den ultimate galskap. DERFOR er et lett on-ear smart for akkurat meg.

Selv om Koss Portapro visstnok suger balle. De er jo ikke så dyre, da.

Det høres rart ut at du har en så diger telefon at du ikke kan henge den i en taske. Engstelig for å få nakkebrudd av vekten? Hva med å stappe den opp i capsen?

(innlegget inneholder humor)

(Innlegget ble redigert 31.07.19 20:17)

LSP-4445
31.07.19 22:14
fargerik: Selv om Koss Portapro visstnok suger balle. De er jo ikke så dyre, da.
Det høres rart ut at du har en så diger telefon at du ikke kan henge den i en taske. Engstelig for å få nakkebrudd av vekten? Hva med å stappe den opp i capsen?

Jeg synes lyden i Koss Porta Pro er bra med tanke på prisen.
Jeg klarer ikke ørepropper varianter da jeg synes de er ubehagelige å ha i ørene,også testa mange typer og heller ikke funnet noen med bra lyd.
Har Samsung S7 edge telefon og den er uaktuell å ha i caps/taske rundt halsen,fungerer kanskje for noen andre men uaktuelt for meg.

(Innlegget ble redigert 31.07.19 22:18)

svenna99
svenna99Innlegg: 11131
01.08.19 15:53
fargerik: Jeg fant ut at det hjelper en del å henge på seg en SLIK TASKE så telefonen henger som et slags halskjede under teskjorta.

Skal jo funke uten at man skal trenge å henge mobilen rundt halsen...

Hadde et sett selv, husker ikke merket, som skurra med telefonen i lomma. Kasta de bare og kjøpte heller et JBL E55. Aldri skurr og god lyd (synes jeg, ingen ekspert) til en rimelig penge.

fargerik
03.08.19 07:55
svenna99: Hadde et sett selv, husker ikke merket, som skurra med telefonen i lomma. Kasta de bare og kjøpte heller et JBL E55. Aldri skurr og god lyd (synes jeg, ingen ekspert) til en rimelig penge.

Over Ear, det betyr jo at lyden fra omgivelsene blir dempet. Bra til sitt bruk, men jeg er skeptisk til å bruke det når jeg er på sykkeltur.

Eller på spasertur, for den del. Jeg opplever stadig at folk går med slike over ears midt i gang-og sykkelveien totalt isolert i sin egen boble. De hører ikke et pling i bjella, man vet ikke om det er trygt å sykle forbi på høyre eller venstre side, må nesten prikke dem på skuldra for å få dem til å gå enten til venstre eller høyre ;-)

Har vurdert å kjøpe en slik.

(Innlegget ble redigert 03.08.19 08:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen