Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lyd ut av Huawei P20 Pro

NYTT TEMA
xpoolman
xpoolmanInnlegg: 6759
03.09.19 09:18

Fruen har en Huawei p20 Pro som hun vil koble til stereoanlegget for å spille av musikk der.
Denne telefonen har jo ikke noe jackplugg utgang så hvordan kobler man det da ?
Jeg har prøvd med USB via ladeledningen men dette fungerer ikke.
Lyden kommer fremdeles ut i telefonens høyttaler....

fargerik
fargerikInnlegg: 60722
03.09.19 12:48

Eller kanskje bruke bluetooth-mottaker?

Fåes i mange prisklasser.

Hjalp en kompis med å sette opp en slik i går. Det var lett. Nå har han lyd fra nettbrett på stereoanlegget.

(Innlegget ble redigert 03.09.19 12:51)

Torotto
TorottoInnlegg: 16835
03.09.19 16:18
xpoolman: Fruen har en Huawei p20 Pro som hun vil koble til stereoanlegget for å spille av musikk der.

Det skulle ligge en med i esken når hun  kjøpte.  usb c til 3.5mm 

Alternativt denne 

Koples til anlegget og bruker telefon til å  strømme musikk til anlegget. 

(Innlegget ble redigert 03.09.19 16:22)

fargerik
03.09.19 17:27
Torotto: Det skulle ligge en med i esken når hun kjøpte. usb c til 3.5mm Alternativt denne Koples til anlegget og bruker telefon til å strømme musikk til anlegget.

Jeg syns også trådløst fungerer bra. Er denne dingsen også Bluetooth, eller er det noe annet?

Jeg for min del fant bare en bluetooth-dings hos Clas Ohlson som rett og slett funker greit nok. (jeg er ikke Hi-End_nerd) Kompisen la litt mer penger på bordet og handlet hos HiFi-klubben.

Bluetooth er jo eldgammel teknologi, men jeg leste et eller annet sted at det skal komme en ny versjon som skal gi mer av alt.

(Innlegget ble redigert 03.09.19 17:32)

xpoolman
03.09.19 18:40
Torotto: Det skulle ligge en med i esken når hun kjøpte. usb c til 3.5mm

Det gjorde det sikkert men den ligger nok hjemme i Norge, vi er på Kreta....

Vi triller ut og sjekker nærmeste ElectroNet-butikk for en slik blåtann-sak.

Takk for tipsa alle sammen !

Torotto
03.09.19 18:43
fargerik: Jeg syns også trådløst fungerer bra. Er denne dingsen også Bluetooth, eller er det noe annet?

Nei den er WiFi  og samarbeider med blant annet NRK radio, Tidal osv. samt da egen musikk på telefon.   

fargerik
04.09.19 10:56
Torotto: Nei den er WiFi og samarbeider med blant annet NRK radio, Tidal osv. samt da egen musikk på telefon.

OK. Men det er kanskje flere funksjoner enn det som strengt tatt er nødvendig for å spille musikk fra telefonen på stereoanlegget, da. Tror den er fin til å koble seg til gammeldagse tv-er, men nå er det vel snart bare smart-TV å få kjøpt.....?

Min smart-TV og telefonen fant hverandre tvert, og jeg kan spille alt som er mulig å finne på en telefon. Uten kabel. Men det er jo bare en gimmick, siden TVn gjør det samme uten å bruke telefonen som fjernkontroll...

(Innlegget ble redigert 04.09.19 11:01)

Torotto
04.09.19 13:46

@fargerik.  Den jeg linket til er for bruk via forsterker/ stereoanlegg. 

Kun for bruk med lyd.  

fargerik
04.09.19 14:05
Torotto: Kun for bruk med lyd.

Jepp. Faktisk det TS sin kone har behov for, dersom jeg tolker trådstarten riktig. Det beste er uansett at det finnes utrolig mye å velge mellom, i forskjellige prisklasser og med muligheter og funksjoner av alle slag. TS kommer nok snart tilbake og røper hva de fant på Kreta. Tipper utvalget er bra nok der også :-)

(Innlegget ble redigert 04.09.19 14:12)

xpoolman
04.09.19 20:38
fargerik: TS kommer nok snart tilbake og røper hva de fant på Kreta.

Har dessverre ikke funnet noe enda, de ligger nok litt etter her nede.
Den lokale ElectroNet-butikken hadde ikke noe, heller ikke en liten lokal TV- og telefonsjappe.
Men skal prøve inne i Chania en dag på en skikkelig telefonsjappe :-)

Torotto
04.09.19 22:07
xpoolman: Men skal prøve inne i Chania en dag på en skikkelig telefonsjappe :-)

Da har du en løsning her.  

Adresse og deler. 

Eller denne og kablen. 

(Innlegget ble redigert 04.09.19 22:12)

xpoolman
05.09.19 10:18
Torotto: Da har du en løsning her.

Adresse og deler.
Eller denne og kablen.

Takker, prøver en av de delene.

Klikk for å gå tilbake til toppen