Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lade 20 år gammel mobiltelefon?

NYTT TEMA
Glasskonstruksjon
GlasskonstruksjonInnlegg: 9
12.10.19 21:02

Jeg fant en god gammel Nokia 3310 innerst i pappas kjøkkenskap, som sikkert har vært uberørt de siste 14-16 årene. Jeg plugget nettopp i laderen, hørte først noen svake surklelyder, før skjermen lyste opp og den begynte å lade! Nå kommer det ingen lyder fra den, og ladesymbolet blinker på skjermen.

Men jeg har noen spørsmål:

* Er det mulig at batteriet fungerer etter så lang tid?

* Er det trygt å lade/bruke batteriet etter så lang tid?

* Kan batteriet eksplodere?

Takk!

fargerik
fargerikInnlegg: 63468
12.10.19 22:57
Glasskonstruksjon: Men jeg har noen spørsmål: * Er det mulig at batteriet fungerer etter så lang tid? * Er det trygt å lade/bruke batteriet etter så lang tid? * Kan batteriet eksplodere?

Jeg ville levert batteriet der slikt leveres for gjenvinning, og kjøpt et nytt.

Her

Glasskonstruksjon
GlasskonstruksjonInnlegg: 9
13.10.19 21:09
fargerik: Jeg ville levert batteriet der slikt leveres for gjenvinning, og kjøpt et nytt.

Hvor kan jeg kjøpe slikt uten å risikere å få et ustabilt kinabatteri?

petterG
petterGInnlegg: 9642
13.10.19 22:05
Glasskonstruksjon: Hvor kan jeg kjøpe slikt uten å risikere å få et ustabilt kinabatteri?
fargerik
fargerikInnlegg: 63468
14.10.19 08:59
petterG: Her!

Ja. Bra firma! Jeg har en gammel elsykkel og modellen er utgått og batteriet er ikke å få kjøpt lengre. Altitec byttet celler i batteriet når det ble ødelagt, slik at sykkelen kan brukes videre. De klarte til og med å klemme inn 40% mere amperetimer, så sykkelen har nå fått nesten en halv gang mer rekkevidde enn originalt. Anbefaler dette firmaet!!

(Innlegget ble redigert 14.10.19 09:00)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg