Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jobb mobil iPhone 8

NYTT TEMA
Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 5726
17.10.19 20:24

Fikk den for noen uker siden.

Jeg ble overasket over at jobben krever at jeg oppretter en privat icloud greier da det er en jobb telefon, og jeg ikke er eier av iPhone privat (akkurat den delen, var kanskje bra, at jeg ikke har slik telefon privat)

Dette er riktig nok ikke problemet.

Problemet er att alle kontakter jeg skal ha på jobb telefonen, er de som vi har på en felles iPhone (Også 8)

Denne har en jobb icloud. 

Så min første løsning, var å ha 2 icloud, hvor jobb icloud kun delte kontakter (felles kontakter)

Men av en grunn, så har vi store problemer med felles telefonen, som ikke "finnes" hos andre.

Av en grunn så forsvinner kontakter. (må også si... det er totalt 4 felles telefoner som deler kontakter på jobb icloud + min personlige jobb telefon)

Og når det forsvinner på en telefon, så forsvinner det gradvis også på de andre.

Altså 170 viktige jobb kontakter kan bare forsvinne. alt fra 10 - 20 til 150 kontakter kan forsvinne når som helst.

Med andre ord, jeg ønsker å lagre jobb icloud kontaktene på min jobb telefon, også slette jobb iclouden fra min telefon. Og dermed bare ha min icloud. (selv om det er en jobb telefon)

Men uansett hva jeg gjør, av forsøk. så forsvinner kontaktene med en gang jeg slår av jobb iclouden.

Eneste måten jeg finner som funker, er en og en Airdrop deling fra felles telefonen, når jeg har skrudd av jobb iclouden.

Jeg finner ikke ut hvordan jeg deler alle 170 kontaktene på en gang.

Kan noen tipse meg hvordan?

På min Samsung privat telefon, så kan jeg bare holde litt på en kontakt, også velge "merk alle" Og dermed dele kontakter, og sende via "wifidirekt "send til enhet" "Android Beam" og en del andre som mail, sms osv. Og dermed kunne sende alle kontakter på en gang.

Hvordan gjøre dette på iPhone? 

En og en er tja, litt vel Nokia 3110!

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 5726
09.11.19 18:08

Rart. Uansett hvor jeg går, så finnes det ingen som har nok Iphone 8 kunnskaper til dette.

Og alle sier likevel att det er en enkel telefon. Men kan ikke fikse dette.

Selv ikke Apple i Åsane kunne fortelle meg hvordan jeg kunne gjøre dette. Hvorfor skal det være så vanskelig å få svar på hvordan å gjøre dette. Det er jo så enormt enkelt på Samsung.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg