Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bluetooth fra HE.....E?

NYTT TEMA
RandoKuruza
RandoKuruzaInnlegg: 239
17.11.19 13:53

Er det jeg som ikke henger med lenger, eller er dette et reelt problem?

Vi er 4 stk i husstanden og med mobil, iPader, radioer, headset, musikkanlegg, biler, PC osv med Bluetooth der omtrent alle dingser er koblet til alle dingser  

Når man setter seg inn i bilen begynner noen sin musikk å spille. Når en av husstandens biler parkerer utafor huset «overtar» den tilkobling fra annen enhet. Helt random hva vi får høre av musikk og samtaler altså. 

Jeg ønsker nå å høre musikk på mitt kostbare stereoanlegg, men kan ikke koble til fordi anlegget allerede er koblet opp mot en annen bruker. Kanskje en PC, eller iPod/PAD som logger et eller annet sted. 

På tide å finne fram kabel igjen? (barna skal snart ut, så da blir det vel bedre...)

Torotto
TorottoInnlegg: 17377
17.11.19 22:43
RandoKuruza: Jeg ønsker nå å høre musikk på mitt kostbare stereoanlegg, men kan ikke koble til fordi anlegget allerede er koblet opp mot en annen bruker.

Det er vel bare å gå inn å fjerne tilkoplede enheter og så parre din egen enhet?

RandoKuruza
19.11.19 16:22

Hvordan fjerne tilkoblede enheter da? F.eks mitt stereo-anlegg har ingen display og bare et par mulitfunksjonsknapper. Ser ingen mulighet til å kaste ut tilkoblede enheter fra den. Da må jeg altså inn på i-Thing eller PC med noen andre sitt passord for å koble fra...

Men virker i dag - hurra!

Torotto
19.11.19 23:37

Da bruker du Bluetooth knappen på receiver og finner den i meny Bluetooth på mobilen og velger parring. 

Torotto
20.11.19 10:54

Ettersom du ikke skriver hvilken type receiver du har,  så overnevnte nødløsning foreslått.

Hvordan du sletter enheter på din, bør du finne i manual. 

Her for Kenwood.   

http://manual.kenwood.com/ce/im362/Europe/Norwegian_bokmal(nb)/Body_IM362_Ref_E_en_00-82.html

RandoKuruza
20.11.19 21:36

Takk for svar! Funker nok på mange spillere, men som jeg skriver har min bare 2 knapper og ingen display (Saxo Active). Spiller som bare det nå, men....

Nytt BT-problem: Hadde med jobb-PC hjem og ville koble opp den. Søkte opp BT og fikk en liste med 10-12 Bluetooth-dingser, men uten beskrivelse på dem. Altså 10x «Bluetooth Device». Spennende å koble til når du ikke aner hva det er! Regner med at dette kan skyldes at jobb-PC begynner å bli noen år, og at det har kommet ny protokoll(?) for BT?! (Et par enheter kom opp med riktig beskrivelse.)

Og mulig jeg begynner å bli gammel. Synes faktisk det er tungvint å bruke app til å skru på lyset eller gå inn i skjermmeny i bilen for å få litt mere luft...

fargerik
fargerikInnlegg: 63468
20.11.19 21:51
RandoKuruza: Og mulig jeg begynner å bli gammel.

Tampen brenner. Hva med å be barna om hjelp? Funker for meg når ting blir litt for kompliserte.

Torotto
21.11.19 01:19

Ser det bare er en knapp (4) som lagrer BT enheter.  Så da er problemet at din telefon har vært brukt mot annen BT enhet og derfor må du gå inn i BT meny på telefon og velge Saxo. 

RandoKuruza
21.11.19 06:23

Å be barna om hjelp virker som naturlig alternativ, men er faktisk jeg som er mest oppdatert på teknikk i huset, mens barna briljerer på motorsag, vektløfting, matlaging, sosialt liv, politikk osv.. 

Problemet var altså at når jeg ville koble til min Saxo Active, så kommer den opp på min telefon, men jeg kan ikke koble til fordi enheten allerede er tilkoblet noe annet. F.eks en PC eller i-Dings som ligger et tilfeldig sted i huset. 

Torotto
21.11.19 11:46

Får du ikke parret Saxo, til telefonen når du velger den i meny på telefon?

Etter som jeg kan forstå, så skal Saxo koples opp mot din enhet, når du forsøker parre den. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg