Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ring kontant

NYTT TEMA
mitsumi
mitsumiInnlegg: 2
15.06.01 22:36
Hvorfor koster det mere å ringe med ring kontant, enn med abonnement? Skjønner ikke helt dette da ring kontant er betalt på forskudd og det er ingen omkostninger forbundet med dette som fakturering, purring etc.
Andre steder der man betaler kontant , eller forhåndsbetaler en ting kan man gjerne prute eller få rabatt. For da er man jo en god kunde, eller? Visst jeg for eks kjøper ring kontant for 500 kroner og bruker disse i løpet av et helt år, da har mobiloperatøren nytt godt av pengene som jeg har forhåndsbetalt ganske lenge.Ikke trenger de å purre på meg heller, for visst jeg vil beholde telefon nummeret mitt så må jeg jo fortsette å betale. Jeg skjønner jo at de fleste telefonene er sponset av dem og at de derfor må ta inn noe av pengene gjennom denne måten, men kunne det ikke deles opp da, de som har betalt telefonen kunne jo få et ringkontant2 kort eller et ringkontant ungdom.Det er sikkert ikke noe problem i det hele tatt å få det til. En liten ting til, ungdommer får rabatt på mange ting, noe som er helt normalt, men mobiloperatørene flår dem --- hvorfor? For det er vel en kjennsgjerning at de fleste som bruker ring kontant er ungdommer. Derfor skjønner jeg ikke helt denne prispolitikken som de har. Til slutt, hvorfor koster det penger å sende tekst meldinger fra internett. Norge er vel et av de få landene der det fremdeles koster penger å sende fra internett. Referanse ICQ http://www.icq.com/sms/smsnetworks.html
mobil
mobilInnlegg: 1802
16.06.01 22:19
Ikke noe prob å sende gratis SMS over nett da.
f.eks eurobate eller freesms.net
mtu
mtuInnlegg: 48
20.06.01 11:34
Ring kontant kortene er dyre, uten tvil. Men har du tenkt på kostnadene rundt disse kortene??? Det sitter folk på jobb store deler av døgnet for at du skal kunne ringe til kundeservice... Hvis de ikke er på jobb så blir du garantert sur, fordi du ikke får den hjelpen du forlanger......
I tillegg kommer produksjon av kortene, subsidiering av telefoner, forhandlere, systemer for å fylle kortene etc. etc. etc.

Du kan gå over til NetCom @kontant... Da blir det billigere å ringe og å sende tekstmeldinger. MEN! Da blir du nødt til å betale kr. 12,- pr.min. for å få hjelp med telefonen din...

Hvor mange er det ikke som har kjøpt en kontantkort telefon og satt inn et annet kort i den??? Følgen av det er at teleselskapet TAPER subsidieringen og at det nummeret som fulgte med telefonen forblir ubrukt og utilgjengelig for alltid... Det er stor mangel på telefonnummmer i dette landet, så brukte kontantkort burde bli innlevert!

Jeg er enig i at tellerskrittene på kontant kunne være billigere, men det er en kalkyle som er gjort rundt dette og selskapene ønsker selvsagt ikke å gå i tap!

Zabelguy
ZabelguyInnlegg: 984
21.06.01 16:21

"Du kan gå over til NetCom @kontant... Da blir det billigere å ringe og å sende tekstmeldinger. MEN! Da blir du nødt til å betale kr. 12,- pr.min. for å få hjelp med telefonen din..."

Send dem en mail da, gratis!!!!!

Zabel...
...som føler seg smart
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester