Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er viktig å se etter når du kjøper brukt MC?

NYTT TEMA
VG Nett

VG Nett
16.04.07 13:39
For den som ikke er erfaren kjøper av brukte motorsykler er det lett å kjøpe katta i sekken. Hva er viktig å sjekke for den som skal kjøpe brukt motorsykkel?
Biscan2

Biscan2
16.04.07 13:41
At den har hjul har jeg hørt er viktig.

Skal du kjøpe motorsykkel mod?
Hollabaloo

Hollabaloo
16.04.07 13:44
Det er viktig å sjekke at det ikke er en katt i sekken.

Hvorfor er ikke denne postet på motorsykkel-forumet?

Hollabaloo
indian

indian
16.04.07 16:20
Det viktigste for meg:
2-sylindret Boxer motor
Luftavkjølt
Pålitelig
Billig reservedeler
God å kjøre
Rask akselerajson
God dreiemoment
Ingen elektronikk
Lett å reparere selv med lite verktøy
Da står jeg med kun et valg.

Sykkelen ser du her: http://www.indian.no

Sex is not the answer. Sex is the question. Yes is the answer.................................
hk_t

hk_t
18.04.07 15:29
Sjekk forsikring først!!!! Mange av modellene i artikkelen koster 10 tusner å forsikre for en som ikke har fått spart opp mye bonus. RR fireblade , R1 og Ninja koster 20 - 30.000 for kasko!!!!! og det med litt bonus!
Elektrojet

Elektrojet
18.04.07 18:51
Har aldri kjøpt brukt sykkel.
Men det er jo åpenbare ting; bremser, motor, bla,bla. Forsikring, bla,bla.

Andre ting kan være å ha en merkevareforhandler i nærheten, for eksempel, det kan gi trygghet for de som ikke kan skru selv.

Driter man i alt det, så går det oftere på ønske om å eie spesielle sykler. Da kommer smak og behag inn i bildet. Noen vil ha Harley, andre vil ha en firer fra japan, andre en twin fra Italia, bla, bla.

Er ikke dette utdebattert?

lassekha

lassekha
08.08.07 02:07
Kjøp ny sykkel..
Så slipper du stresset...
Vi har så mye penger at det er ikke noe problem..
Astralico

Astralico
01.09.07 01:15

Brønnøysundregistrene
http://www.brreg.no/index.html
Her må en sjekke om det er heftelser på sykkelen, om det fortsatt er gjeld på sykkelen eller annet.

En bør finne ut om f.eks hvis en skal ha Harley Davidson og model type så kan en f.eks
sjekke ut www.wikipedia.com og lese litt gjennom. Eller en annen sykkel, Spesielt med denne så forteller den om motor oppgradering såkalte "evolution Engine" eller EVO 1986, det kan være fordeler med å hoppe på rett årstall for produksjon av enkelte sykler, for å finne den siste rimelige årsmodellen med den rette oppgradering.

F.eks "carburator som er forgasser som betyr i praksis in layman terms =MANUELT
oppgradert til
INJECTION det er forsåvidt det samme som forgasser såvidt jeg har forstått men i praksis så betyr det =AUTOMATISK

har ikke satt meg for godt inn i det.

Har den vært trimmet?

Kjøpte katta i sekken av en dævkjørt moped engang, fordi den hadde vært trimmet.

Registrer den på foreldrene så du sparer penger på forsikring.

Kan være greit å ha hjul på istedenfor noen utslitte spor.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg