Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Innkjøring!

NYTT TEMA
aaknes

aaknes
24.05.07 19:15
Jeg kjører en Yamaha TZR-07 og lurer på hvor langt må jeg kjøre for å fjerne plomba? Firmaet jeg kjøpte den av sier 100mil, men det virker vel litt i overkant! eller?
Tysnes89

Tysnes89
25.05.07 19:47
100 mil er riktig.
kepaza90

kepaza90
26.05.07 17:52
ja, 100 mil der jeg kjøpte den og, jeg kjøpte den på jeco yamaha i lørenskog, hvor kjøpte du din a?
Polly90

Polly90
27.05.07 12:35
aaknes skrev:
Jeg kjører en Yamaha TZR-07 og lurer på hvor langt må jeg kjøre for å fjerne plomba? Firmaet jeg kjøpte den av sier 100mil, men det virker vel litt i overkant! eller?

Du må ikke kjøre 100 mil nei. Det hadde vel egentlig vært bedre for motoren om du hadde tatt plomba før du begynte å kjøre den inn. Tror motoren hadde gått friskere da.
kepaza90

kepaza90
27.05.07 22:19
Polly90 skrev:
aaknes skrev:

Du må ikke kjøre 100 mil nei. Det hadde vel egentlig vært bedre for motoren om du hadde tatt plomba før du begynte å kjøre den inn. Tror motoren hadde gått friskere da.

Er du helt rusk eller, tar du ut plomba før du begynner og kjøre den inn, da kan motoren skjære seg og da går den ikke særlig mye bedre. Jeg vil ambefale at du kjører 100 mil før du tar ut plomba..
Polly90

Polly90
28.05.07 20:23
Snakker dere om plomberinga i potta? For det er bare i Norge man har så heftig plombering, f. eks i Spania har de ikke plombert potta, så skjønner ikke helt hva dere prater om. Jeg tok ut plomba med en gang for at den ikke skal bli daukjørt.. Funka fett det.
lassekha

lassekha
08.08.07 02:18
Er du helt rusk eller, tar du ut plomba før du begynner og kjøre den inn, da kan motoren skjære seg og da går den ikke særlig mye bedre. Jeg vil ambefale at du kjører 100 mil før du tar ut plomba..

HVA?
her mangler det grunnleggende forståelse for motorteknikk..
Har du skjært en motor under innkjøring skyldes det absolutt ikke at plomba er fjerna! Det skyldes varmgang.. når man kjører inn en puslete liten moped bør du ha ekstra mye olje i bensinen, eller dersom mopeden har egen oljetank: ha ekstra olje i bensinen..!!!
motoren skjærer seg pga. varmgang..
kjør pent og ikke press motoren.. (ja det er vanskelig med en moped)
ikke ligg konstant på samme turtall.. varier litt innimellom..
kjør inn i endel timer.. går på en uke det..
ferrek

ferrek
23.08.07 12:26
Innkjøring er bare piss. Bare kjør normalt. Kan dra den normalt på turtall, men er ikke noen vits i å holde den på turtallsperren.
Tysnes89

Tysnes89
23.08.07 21:41
Ved riktig innkjøring vil du få lengre levetid på motoren, så det er lurt!
ferrek

ferrek
24.08.07 21:02
Tenker du da på mopedmotorer, eller motorer generelt?
aaknes

aaknes
06.09.07 15:47
ferrek skrev:
Tenker du da på mopedmotorer, eller motorer generelt?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Gjelder motorer generelt.
Skal nok ha med en mellomtung/tung etter hvert, så hadde vært kjekt å vite!
braveattack

braveattack
17.10.07 23:10
Har du en hardcrome-sylinder er 15-20 mil på moderat variert turtall nok! Husk at du må stoppe motoren innimellom og la den kjøle seg ned.

Er det en støpegods-sylinder må du kjøre 50 mil.

HUSK VARIERT TURTALL. IKKE FOR HØYT...og slett ikke for lavt.. Kjør slik at motor drar lett.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg