Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MOPED LAPPEN!

NYTT TEMA
veek0502

veek0502
25.06.07 22:20
Jeg har traktorlappe, og så står det også på førerkortet mitt at jeg har liv til å kjøre moped å så står det (146) bak. Det vil si at jeg har lov til å kjøre KUN tre og firhjulinger.

Jeg kjører selv moped nå med traktor førerkort, Vis jeg blir stoppa, hva vil sansynelig skje da? Vis jeg for.eks. nekter og sier at jeg ikke visste at den koden (146) betydde at jeg kan kun kjøre tre og firhjulinger!?

Håper på Klokesvar.
simon2

simon2
30.06.07 00:00
Det er ditt ansvar å sette deg inn i hvilke førerrettigheter du har. Dog er dette neppe en sak som skaper store bølger i systemet. Trolig blir du bedt om å kjøre hjem og parkere mopeden.

Simon
Larrek

Larrek
30.06.07 20:37
Du har nok (heldigvis for deg) blitt feilinformert og\eller forvekslet med klasse M147. Klasse M146 gjelder primært tohjuls moped, men du har i tillegg lov å føre tre eller firehjuls med egenvekt intill 150 kg.

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page&cid=1162372680740&pagename=forerkort%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal
ddt

ddt
08.07.07 12:26
Som alle andre med ulovlig kjøring så bryr de seg om politiet, merkelig. OK verste fall så får du inndratt mopeden og en saftig bot.

Men sett at du kjører på en person , og skader vedkommende slik at vedkommende blir 100 % arbeidsufør, og forsikringsselskapet dekker ikke dette.(JFR forsikringsregler)

Da kommer du til å sitte i bunnløs gjeld resten av ditt liv. Høres fristende ut...?
JohnDexter

JohnDexter
09.07.07 14:21
ddt:

Er du en "krakknisse" som andre her på forumet hevder?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg