Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Milano utstillingen kommer opp

NYTT TEMA
Elektrojet

Elektrojet
02.11.07 21:26
i november.

Snakk om det her.

Elektrojet

Elektrojet
02.11.07 21:32
http://www.mc24.no/article.php?articleID=805&categoryID=197

Lite flatterende bilde, men se den for deg 3/4 forfra i rødt. Ja takk!

maxg

maxg
05.11.07 13:14
Mine ingrodde fordommer hindrer meg fra å kjøpe italiensk.
Hyppige ervicebehov, høy forsikring og kvalitet jeg har liten tro på.
Etter 1 sommer ser den 3 år gammel ut.

Som en kollega sa om sin ducati, man veit aldri hva man kommer ut til om morgenen.Noen ganger virker alle bryterene og noen ganger ikke.
Dagen etter er alt OK igjen :-)

Men Monster S4 måtte det vært hvis jeg skulle handlet.
Den er flott (Og uten kåpe).
men savner blanke fine svanehalser med jevn krumming.
Greit nok at lyddemperen tilslutt er carbon og peker i riktig retning men røret frem er ikke akuratt kunst.
Elektrojet

Elektrojet
10.11.07 01:03
Nja, så ille kan det ikke være om den kjøres lite og står i egen garasje?

Skal jeg ha motorsykkel igjen må det være noe med "sjel" (tror Ducati har blitt bedre med årene), noe andre legger merke til og som låter godt. Ser ingen andre klare alternativer :)

Astralico

Astralico
11.11.07 20:37
http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_848
Astralico

Astralico
11.11.07 21:01
68393kr koster en ducati 848 listepris basert på amerikansk pris utifra wikipedia

184182kr listepris for Ducati 1098 R +25% av listepris og frakt,førstegangsavgift kommer utenom, en betaler ikke mva av førstegangsavgift. Det har jeg fått bekreftet av tollvesenet. Kun av prisen og prisen på frakten skal det regnes 1/4 del av eller 25% av i moms. 10000kr frakt sier vi

http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_1098

www.toll.no
Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt: 0,00
Avgift for motoreffekt: 51 468,56
Avgift for slagvolum: 39 697,27
Stykkavgift: 9 558,00
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 100 723,83
Bruksfradrag (0%): 0,00
Vrakpantavgift: 0,00
Totalt 100 724,00

pris av sykkel, frakt, mva, toll, 333450kr

Utsalgspris i butikken i Norge
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=11694181&sid=18rbdnula0445921&pos=25&tot=33
86549kr i ren fortjeneste, god business

Er det sånn prisene fungerer eller blir det egentlig rimeligere å kjøpe fra fabrikk, samt transporten blir rimeligere i tillegg. mva blir rimeligere i tilleg til at en fikk den til fabrikk pris.
100000 i toll wtf 85000kr i fortjeneste ikke minst
nesten 50000kr i MOMS

Hvorfor skal staten Norge alltid ha innskudd av et kjøretøy like mye det er verdt, det blir jo egentlig 100% moms for hvert eneste kjøretøy.

Synes dere det er riktig at STaten norge skal ha så mye i fortjeneste 100% pr ting du handler som faktisk har motor i, med ytelse og litt bak tenårene.
eddard

eddard
15.12.07 12:43
Elektrojet skrev:
Nja, så ille kan det ikke være om den kjøres lite og står i egen garasje?

Skal jeg ha motorsykkel igjen må det være noe med "sjel" (tror Ducati har blitt bedre med årene), noe andre legger merke til og som låter godt. Ser ingen andre klare alternativer :)
--------------------------------------

Jeg er enig med deg i at ducati ser fantastisk bra ut, MEN jeg heller over på andre siden, til det japanske. Skal jeg ha motorsykkel MÅ den være driftssikker, og jeg stoler bare ikke på det italienske i samme grad som japansk. Hadde en KTM 125 som selvfølgelig er østerriksk, men var bygget i Italia. Gode spesifikasjoner, f.eks. kjmpegode bremser og demping, men mye mindre driftssikker enn en gammel japsesykkel. KTM'en var ny. Man lærer jo av slikt og styrer unna Italia neste gang. Det er ikke så gøy å trille en MC langs veien !
Elektrojet

Elektrojet
16.12.07 00:55
Så du legger skylden for dine dårlige er erfaringer med 125 cc KTM på italienere? Er ikke KTM ansvarlig for produktkvaliteten, uavhengig av hvem som skrur de sammen? Legger ikke vekt på deg jeg i hvertfall.

eddard

eddard
16.12.07 10:21
Elektrojet skrev:
Så du legger skylden for dine dårlige er erfaringer med 125 cc KTM på italienere? Er ikke KTM ansvarlig for produktkvaliteten, uavhengig av hvem som skrur de sammen? Legger ikke vekt på deg jeg i hvertfall.
------------
Jeg burde ikke gjøre det, men korte serviceintervaller og dårlig kvalitetsrykte teller nok mest. KTM 125 skrudd sammen i Italia er nok bare dråpen som får begeret til å renne over tenker jeg.

Samtidig skal det sies at Honda Hornet som vel er blant europas mest solgte sykler år etter år, og dessuten en kvalitetssykkel, har sterke italienske aner. Så alt er jo ikke svart for italienerne. Mener den er utviklet i samarbeid mellom japanere og italienere.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg