Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MOPED, VIL IKKE GI FULT

NYTT TEMA
musekatt
musekattInnlegg: 12
30.04.10 23:32

DEN VIL IKKE GI MER ENN RUNDT 5-6RPM SÅ HOLDER DEN SEG DER... hva skal jeg gjøre for å få den til å dra igjen? går jo ikke mer enn 40 på 5gir! sylinder er splitter ny og forgassern rensa jeg for ikke lenge siden filtre er også nytt. tennpluggen har jeg skifta det hjalp ikke. 

 

det er som om den ikke vil gi mer lixom, den bare går på lav turtall overskrider han ett x antall rpm så vil den liksom ikke mer ;) ikke best forklart men veit ikke åssen jeg skal formulere ordene! 

oppsett:

suzuki rmx 2001, airsal t6 (48mm)

orgianl gasser (14mm)

powerfilter og mk1 effektannlegg 

95dyse

 

Takk! 

musekatt
musekattInnlegg: 12
30.04.10 23:48

 klare og komme seg opp i turtall lixom, den funka fint før jeg skifta sylinder fra 47 til 48!

den klarer å ruse seg på tomgang men når jeg kjører vil den ikke opp i turtall

(Innlegget ble redigert 30.04.10 23:52)

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
01.05.10 00:08

Kan du prøve å ramse opp ALT som ikke er orginalt , men som er skiftet i ettertid og så legge til alle orginale deler som du har/ikke har osv , lister du opp det , blir det litt mer oversiktelig og så blir det kanskje litt lettere å se hva som er feil ?!

Eksempel:

Satt på:
95 dyse.

Orginalt:
75 dyse.

Orginal dyse tilgjengelig:
Ja.

Jeg hadde en Aprilia. Husker jeg fjerna noen blomber og motoren fikk for mye luft i forhold til bensin og da gikk den greit på tomgang , og i 1 og 2 gir men i 3-6 gir datt den ned , satt på en større dyse så da gikk det greit. Siden du nevner sylinderen her som årsaken til at den detter , så burde du kanskje prøve å sette på orginalen igjen og se hva som skjer.

musekatt
musekattInnlegg: 12
01.05.10 00:17

så fra 47mm til 48mm kan det henne jeg må gå opp i større dyse enn 95? 

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
01.05.10 00:26

Det vet jeg ikke , har ikke prøvd å endre på noe sylinder eller drev før. Men hvis den liksom homper litt , kjører på maks også stanser den litt nedover og så opp igjen. Og den går greit i de første gira , så vil jeg tro at dysa er for liten. Det var det som skjedde med min i hvertfall.

musekatt
musekattInnlegg: 12
01.05.10 00:38

den går ikke greit på noen av gira, den vil liksom ikke ta i og dra:P den stanser ikke den vil bare ikke gi maks effekt :S

(Innlegget ble redigert 01.05.10 00:38)

Elektrostat
ElektrostatInnlegg: 4142
01.05.10 02:56

Regner med du skiftet stempel når du gikk fra 47 til 48 mm?

rallysport
rallysportInnlegg: 3345
01.05.10 07:34

reedventil ok?

musekatt
musekattInnlegg: 12
01.05.10 11:00

jeg skifter stempel ja, men den ene bøyen på reedventilen var litt høyere opp en den andre? :S 

rallysport
rallysportInnlegg: 3345
01.05.10 11:02
musekatt: jeg skifter stempel ja, men den ene bøyen på reedventilen var litt høyere opp en den andre? :S 

Det er viktig at reedventilen "tetter" godt.. Så fjærene er omtrent like stramme på begge sider..

 

musekatt
musekattInnlegg: 12
01.05.10 11:06

men hvordan veit jeg hvem av de som har riktig høyde? 

(minner om at hovedproblemet er at jeg ikke får min opp i turtall)

(Innlegget ble redigert 01.05.10 11:08)

rallysport
rallysportInnlegg: 3345
01.05.10 11:07

www.mopedportalen.com

 

Tipper du får god hjelp der..

musekatt
musekattInnlegg: 12
01.05.10 11:09

så du mener jeg skal lage ett innlegg der i stede?

rallysport
rallysportInnlegg: 3345
01.05.10 11:16
musekatt: så du mener jeg skal lage ett innlegg der i stede?

Det er det eksperter på RMX motorer.. Jeg er ekspert på Suzuki Er50 og Zr.. Men det er ca 17 år siden jeg var i "mopedalder", men jeg har en Er50 enda for morro skyld.. :-)

musekatt
musekattInnlegg: 12
01.05.10 11:17

:D, men kan du fortelle meg hva oppgaven til reedventilen er? har ikke fått med meg det enda 

Venny139
Venny139Innlegg: 7550
01.05.10 11:32
musekatt: :D, men kan du fortelle meg hva oppgaven til reedventilen er? har ikke fått med meg det enda 

Ser du her så kan du få svaret på det.

musekatt
musekattInnlegg: 12
01.05.10 11:36

så viss den ene fjøra er for langt nede vil det si at den får for lite luft?

rallysport
rallysportInnlegg: 3345
01.05.10 18:48
musekatt: så viss den ene fjøra er for langt nede vil det si at den får for lite luft?

Det som skjer er at når gassen komprimeres i veivhuset for å spyles inn i sylinderen så vil noe av denne gassen slippes ut av forgasser, gjennom den slappe fjøra..

Med gass så mener jeg blandingen av bensin og luft som oppstår etter forgasseren..

musekatt
musekattInnlegg: 12
01.05.10 19:41

kan det ha noe med årsaken å gjøre tror du?

musekatt
musekattInnlegg: 12
02.05.10 00:35

skiftet gasser til en gammel jeg hadde som ikke var helt komplett (med litt modding så funka det) 

turtallet gikk vanlig høyt og alt er bra men tror jeg kjøper meg ny gasser! http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=228_267_232_15990_16003_16006&products_id=429&zenid=994aafaca85f8bbc6c55925b39a7feb2 

 

stianlunde
stianlundeInnlegg: 1
21.06.18 00:16

Fikk du fikset det?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg