Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sikkert utrolig dumt sporsmal, men jeg tar sjanse

NYTT TEMA
ddt

Innlegg: 7427
ddt
20.03.02 13:46
Spormalet er som folger:

Hvor mange CC bor jeg ha for at sykkelene skal orke 90-100 km i alle bakker, dvs der det er vanlig landevei?. Har na en liten sykkel, og den gjor 70 i oppover med helling pa ca 10 grader. Men mer CC hadde vert fint.

Denne skal brukes hver dag (sa sant det ikke regner, sno kommer aldri)
Sheraaaa

Innlegg: 796
Sheraaaa
20.03.02 19:50
En KX 250 burde gjøre jobben......

®®"It wasn't a foul. It wasn't a dive, It wasn't a penalty, so play on."®®

desperado

Innlegg: 2438
desperado
20.03.02 20:51
1000 ccm.




iamadesperado[3300]
OiPunk

Innlegg: 366
OiPunk
17.04.02 12:25
jo mere jo bedre....
Sinka

Innlegg: 622
Sinka
17.04.02 21:43
Det kan diskuteres. 1800cc er å overdrive.
RikkyRally

Innlegg: 4530
RikkyRally
17.04.02 22:20
tror en münch 2liters turbo skulle fungere til dette formålet.
starshine

Innlegg: 59
starshine
18.04.02 03:32
Briggs&Stratton i følget Øystein Sunde burde vel holde i lange baner.
(snøfresern)

Starshine
Fiatfantast

Innlegg: 483
Fiatfantast
18.04.02 15:05
Leste noe om den der Münch-saken. Hvis jeg ikke husker feil er den turbomotoren hentet fra Opel. Med andre ord den 204-hestern som sitter i Calibra/Vectra. Kult å trimme motorsykkel til 300 hk......

Fiatfantast
karlAB

Innlegg: 1
karlAB
19.04.02 12:49
Din spørsmål er ikke dum den skal du har klar for deg !!

Det som er avgjørende i din fall er hestekrefter som skal flytte den lassen som sykkelen har på og den kan du regne frem men som regel er at turtal i Drivende hjulen er den som avgjør hastighet og den er avgjørende av motor i sin helhet ikke kun CC !
ErikH

Innlegg: 12
ErikH
19.04.02 13:09
Ja, som det sagt tidligere så er de mange faktorer som spiller inn. effekt, vekt, luftmotstand, utveksling m.m.
CC i seg selv kan man ikke regne da effekten varierer enormt. Bare sammenlign effekten/cc på en harley og en RR sykkel.

Til spørsmålet :)
Jeg hadde trimmet/overhalt sykkelen hvis jeg var deg så lenge effekten ikke overgår standardverdier. Det er vel en 100/125 cc du har?? ;)

Mvh
Erik Holm
Norsk MC Forum
http://www.nmcf.net/forum/
Bompy

Innlegg: 55
Bompy
16.05.02 14:42
"ddt skrev:
Spormalet er som folger:

Hvor mange CC bor jeg ha for at sykkelene skal orke 90-100 km i alle bakker, dvs der det er vanlig landevei?. Har na en liten sykkel, og den gjor 70 i oppover med helling pa ca 10 grader. Men mer CC hadde vert fint.

Denne skal brukes hver dag (sa sant det ikke regner, sno kommer aldri)"

Alt fra 250 cc og oppover... kommer noe ann på hvilket merke du kjøper deg...men jeg vil anbefale : Aprilia eller en Ducati eller kanskje en Gilera... (jeg nevne ikke noen av de andre pøbel mc'ene...fordi de er så valige...mens en Gilera ikke er sååå utbredt i Norge...men den er råå!!!)
hægle

Innlegg: 47
hægle
16.05.02 18:23
En 125cc med 34 HK holder i massevis.
ddt

Innlegg: 7427
ddt
16.05.02 22:23
Noen nevnte a fjerne en ventil i sylinderen for a fjerne den siste sperren. Er dette lurt?

Bor i ett land der politiet ikke sjekker slikt.
RikkyRally

Innlegg: 4530
RikkyRally
17.05.02 19:43
"Fiatfantast skrev:
Leste noe om den der Münch-saken. Hvis jeg ikke husker feil er den turbomotoren hentet fra Opel. Med andre ord den 204-hestern som sitter i Calibra/Vectra. Kult å trimme motorsykkel til 300 hk......



Når det gjelder motoren (sitat fra DinSide):

Utgangspunktet for den djevelske motoren er en to-liters blokk med Cosworth-topp, hvor Münch Motorrad Technik har utviklet de resterende delene. Turbo og ladeluftkjøler er på plass og det ekstreme maskineriet yter hele 260 hester ved 5.750 omdreininger. Dreiemomentet ligger også i det øvre sjiktet i motorsykkelsammenheng – 295 newtonmeter.

Hele artikkelen:
http://www.dinside.no/page/artf/18952.shtml?f=katnav
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg