Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alle som ønsker å trimme ped

NYTT TEMA
Sinka

Innlegg: 622
Sinka
22.03.02 18:37
Til alle dere som lurer på å kjøpe fullt trimutstyr til moped har jeg et par ord å si:

Alle som har fullt trimma sykkler skryter noe jævelig, uansett hvor mye du trim du har endrer du aldri det faktum at du kjører en moped.
Hvilket betyr- ræva båndrag og dårlig toppfart
Nye mopeder nå gjør 80+- med effektanlegg, kaster du bort rundt 2500 kr til får du en moped som gjør litt over 100, men hva så!

Trimma RMX en for litt siden, har fått bedre bånndrag(men ikke bra nok) og bedre toppfart(men ikke bra nok). Var jævelig moro den første uka, men så blir det som det var før, kjedelig. På motorveien blir jeg fortsatt forbikjørt samma hvor fort jeg kjører! Kommer det motvind må jeg ned et gir for å holde farta oppe, patetisk! Kommer det en oppoverbakke må jeg også gire ned!

Det er to positive sider med å trimme, det blir mye mer moro å kjøre i skogen og jeg kan banke meg på brøste å si:Jeg kjører blodtrimma RMX!
Tenk på det neste gang noen skryter av hvor fort peden deres går.

Spar penga dere, dere kommer til å få bruk for dem! Snart skal dere ha bil og kanskje en ordentlig motorsykkel. Det er bra jeg kun skal kjøre ped i to år...

Sheraaaa

Innlegg: 796
Sheraaaa
22.03.02 23:08
"Sinka skrev:
Til alle dere som lurer på å kjøpe fullt trimutstyr til moped har jeg et par ord å si:

Alle som har fullt trimma sykkler skryter noe jævelig, uansett hvor mye du trim du har endrer du aldri det faktum at du kjører en moped.
Hvilket betyr- ræva båndrag og dårlig toppfart
Nye mopeder nå gjør 80+- med effektanlegg, kaster du bort rundt 2500 kr til får du en moped som gjør litt over 100, men hva så!


[[[ Nye mopeder nå (MH Furia, Derbi Senda m.f) gjør ikke 80, men snarere 90+-... Men er du klar over at hvis man ønsker en moped som går over 100, hvorfor ikke kjøpe Derbi GP RR 50......! Gjør 150....]]]


Trimma RMX en for litt siden, har fått bedre bånndrag(men ikke bra nok) og bedre toppfart(men ikke bra nok). Var jævelig moro den første uka, men så blir det som det var før, kjedelig. På motorveien blir jeg fortsatt forbikjørt samma hvor fort jeg kjører! Kommer det motvind må jeg ned et gir for å holde farta oppe, patetisk! Kommer det en oppoverbakke må jeg også gire ned!

[[[Da kjøper du deg 250 e.l, da.......]]]

Det er to positive sider med å trimme, det blir mye mer moro å kjøre i skogen og jeg kan banke meg på brøste å si:Jeg kjører blodtrimma RMX!
Tenk på det neste gang noen skryter av hvor fort peden deres går.

Spar penga dere, dere kommer til å få bruk for dem! Snart skal dere ha bil og kanskje en ordentlig motorsykkel. Det er bra jeg kun skal kjøre ped i to år...

"
Sinka

Innlegg: 622
Sinka
23.03.02 12:02
90+ må du nok ta med en klype salt. Speedometerne er ikke akkurat veldig nøyaktig. Kjørte etter en Furia med bil og kjørte like fort som han. Når vi nådde fram spurte vi hvor fort han hadde kjørt han svarte 85-90. Speedometere i bilen viste 70-75. Går ikke så jævelig som de skal ha det til.
Også er det stor forskjel på speedometeret på de forskjelige pedene. Scenario: Jeg kjører om kamp med furia(før full trimm) etter på sa han at han kjørte i 100. Sykkelen min viste 80.

Har før vært inne på tanken av å kjøpe GPR men av to grunner gjorde jeg ikke det.
De er svinndyre!
Det er jævla harry med en plastracer med kun 50 cc!

Grunnen til at GPR en går så fort er at den har mindre luftmotstand, det endrer ikke på mitt problem som er at de ikke har bånndrag for fem øre.


Lurer på å kjøpe crosser for å få noe som flyter seg, men folk med gamle crossere forventer å få dens vekt i gull. gammle crosser er faen meg ikke vært grussen de står på. Ikke kan du kjøre aktivt med dem og de går i stykker hele tiden. Hvis jeg finner en som er til en fornuftig pris så kanskje jeg gjør det.
Sheraaaa

Innlegg: 796
Sheraaaa
11.04.02 16:44
"Sinka skrev:
90+ må du nok ta med en klype salt. Speedometerne er ikke akkurat veldig nøyaktig. Kjørte etter en Furia med bil og kjørte like fort som han. Når vi nådde fram spurte vi hvor fort han hadde kjørt han svarte 85-90. Speedometere i bilen viste 70-75. Går ikke så jævelig som de skal ha det til.
Også er det stor forskjel på speedometeret på de forskjelige pedene. Scenario: Jeg kjører om kamp med furia(før full trimm) etter på sa han at han kjørte i 100. Sykkelen min viste 80.

Har før vært inne på tanken av å kjøpe GPR men av to grunner gjorde jeg ikke det.
De er svinndyre!
Det er jævla harry med en plastracer med kun 50 cc!

^^^^^PLAST???

Grunnen til at GPR en går så fort er at den har mindre luftmotstand, det endrer ikke på mitt problem som er at de ikke har bånndrag for fem øre.

Tull, den er lagd for fart , men tror nok ikke du tjener så mye på luftmotstanden...


Lurer på å kjøpe crosser for å få noe som flyter seg, men folk med gamle crossere forventer å få dens vekt i gull. gammle crosser er faen meg ikke vært grussen de står på. Ikke kan du kjøre aktivt med dem og de går i stykker hele tiden. Hvis jeg finner en som er til en fornuftig pris så kanskje jeg gjør det.
"

desperado

Innlegg: 2438
desperado
11.04.02 19:01
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 21:42)

Sinka

Innlegg: 622
Sinka
12.04.02 13:48
Luft motstand har mye å si når motoren er så svak som på 50cc. Jeg sitter som et seil på peden min og all luften treffer meg. Lener jeg meg over styre går den fortere.
Kraftig motvind: 80-90 km/t Vindstille: 100-110 km/t

^^^^^PLAST??? - eh vis du virkelig ikke skjøner hva jeg mener har du ikke noe på dette forumet å gjøre.

Tull, den er lagd for fart , men tror nok ikke du tjener så mye på luftmotstanden...

Når du lager noe for fart må du ha litte luftmotstand! Hvis den ikke tjente noe på lite luftmotstand ville så min moped med dens motor gå i 150. Litte sansynelig.

Svime

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg