Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Atv 50cc Vs Traktor Atv

NYTT TEMA
TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 17185
30.01.14 17:48

Hei folkens

Sønnen i huset skal kjøpe seg Atv til høsten.

Vi har funnet to fremgangsmåter, enten kjøre opp til moped for så å kjøpe en 50cc Atv eller kjøre opp til traktor for så å kjøpe en traktorregistrert Atv

Noen som har synspunkter på dette?

Personlig synes jeg alternativt 1 høres greit ut. Kjør opp til moped.

Gutten er imidlertid uenig, han frykter Atv på 50cc går for dårlig, noe han kan ha rett i.

Ulempen med å kjøpe en traktorregistrert er at den er dyrere samt at kostnadene i forbindelse med oppkjøring blir høyere.

Noen som har noen gode råd å komme med?

H-K
H-KInnlegg: 1
18.02.14 17:14

Fordelen med moped atv  (45 km/t) er at det et billigere men det går som en bøtte med drit. Nå er det kun smc mistral jeg har erfaring med, og den får du kanskje i 50 ned en bakke...

MEN med traktor atv (40 km/t sperret) kan en gjøre mye mer med og du som far i huset kan låne den til andre praktiske ting. Du kan og kjøra så stor kubikk og effekt men det må ikke gå fortere enn 40km/t (kan kjøres på kl B) minuset er jo det at det er så dyrt.

Bor du på landet tror jeg at traktor atv er best men er det snakk om by kjøring er nok moped atv mer enn nok. (personlig mening)

Og vis det er snakk om trimming uten å gjere så alt for mye er traktor atv best.

med å ta plomben går kanskje mopeden i 60 - 65 km/t og traktoren får du 85 - 115 km/t kommer ann på størelsen og merke.

Håper dere finner ut av det :D

(Innlegget ble redigert 18.02.14 17:15)

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 17185
18.02.14 17:36

Takker for svar :-) 

Vi bor i byen og har egentlig ikke plass til en stor atv utenfor her.

Men gutten i huset påstår også at moped atv går for dårlig, er pga dette at han har lyst på en traktorregistrert.

Men, som du skriver. Prisen blir en helt annen.

Bare førerkortet til traktor er dyrt kontra mopedførerbevis som han trenger for å kjøre en mopedregistrert atv.

Skjønner at han er skeptisk på å bruke 20 tusen på en atv som går dårlig da.

20ole
20oleInnlegg: 5544
25.03.14 11:11
TommyLee32: Skjønner at han er skeptisk på å bruke 20 tusen på en atv som går dårlig da.

Hvor ofte har han behov for å kjøre i 100 km/t i byen? Selv ville jeg vel heller gått for en vanlig moped eller scooter da dette er mye mer behagelig å kjøre i lengden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg